Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Pakke praktisk ...

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-13, 09:04   #1
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Pakke praktisk ...

I fjor reiste jeg med minsten alene. Da pakket jeg i én stor koffert og det var greit å ha kun en koffert å dra på. I år skal vi reise alle tre. Snuppa skal ha egen koffert. Skal jeg pakke mine og minstemanns klær felles eller kan det være ok å ta det hver for oss?

Jeg spør dumt for tiden men klarer ikke helt tenke klart for tiden! Gleder meg sånn!!!!!!!!

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-13, 09:08   #2
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pakke praktisk...

Har dere plass til felles pakking så er jo det helt klart det enkleste.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-13, 09:24   #3
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pakke praktisk...

Færrest mulig kolli hadde jeg tenkt.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-13, 09:26   #4
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pakke praktisk...

Er det med fly, buss, bil?

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-13, 09:41   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakke praktisk...

Skal dere ha med noe hjem igjen? Vi handler alltid en haug med greier (mest mat) i utlandet, så vi må alltid passe på å ha nok plass på hjemveien. Har plass til ca. 120 kg når vi skal til og fra Berlin om et par uker, jeg er redd det ikke er nok.
Men hvis ikke så er det jo enklest med færrest mulig kolli, selvsagt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-13, 09:48   #6
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pakke praktisk...

Jeg pakker færrest mulig kolli når jeg reiser med barna.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-06-13, 10:19   #7
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakke praktisk...

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg pakker færrest mulig kolli når jeg reiser med barna.

Om minst mulig med. Jeg pakker gjerne en liten pose vaskepulver så jeg enkelt kan vaske og tørke ting på ferie (den type ferie det lar seg gjøre på, riktignok). De fleste pakker for mye og har for mye greier med seg på tur, så tenk nøye gjennom hva dere pakker. Hva trenger dere, hvor mye av det, hva kan dere bruke flere dager (varmere klær tenger ikke ta opp unødig plass i kofferten, ha det på dere på reisen til og fra).

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-13, 10:30   #8
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pakke praktisk...

Vi skal med fly og det er vaskerom på hotellet..

Da blir det 1 koffert på oss to! ��

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-13, 10:34   #9
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pakke praktisk...

To kofferter ja. Vi er fire i familien og pakker i tre kofferter. Jeg shopper ikke så veldig mye på ferie.

Alle har med egen håndbagasje.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-13, 17:51   #10
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakke praktisk...

Vi reiser fire og har da to kofferter når vi reiser til f.eks syden. Minst mulig er evig mantra. Har jeg vært deg, så har jeg valgt en stor koffert til tre og jeg - gitt at dere skal bort en uke. Heller kjøpt ekstra bag på hjemreisen om det har vært nødvendig. (Vi har med lite sko, tynne klær og evt et sett håndduker og kjøper ett sett håndduker i syden)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-13, 18:19   #11
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakke praktisk...

Bare de som bærer egen koffert får ha egen koffert.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-13, 21:28   #12
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pakke praktisk...

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Bare de som bærer egen koffert får ha egen koffert.

Ja, den kjører jeg også. Vi har skjelden råd til å reise med fly, og må ofte planlegge ferie litt i "siste liten" pga jeg som går på midlertidige kontrakter osv, så det blir tog fra Bergen til Fauske, med tre togbytter, og så buss fra Fauske til Narvik, så blir det minst mulig kolli selv om de bærer selv :P

I år skal jeg forsøke å pakke lett. Jeg reiser som alltid med interrail-sekk på åtti liter, så får de andre ta hva de vil hehe. Tenker at guttungen pakker alene, han får panikk av tanken på å bære noe som er noen andre sitt, selv om det er en truse bare. Eldste pakker i en trillekoffert, pluss vesken sin (men hun pakker sykt sykt mye og må nok sikkert ha en bag til, fordi hun tror at hun trenger ca 15 klesskift, selv om hun kanskje bruker tre, men hun må bare ha med så mye, hun har fire klesskift med til faren i Arna liksom), og minste har en bag, pluss at hun kan ha klær i min interrail-sekk.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no