Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Mat fra fryseboksen-tråden

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-14, 10:31   #21
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mat fra fryseboksen-tråden

Vi har en god del kylling og laks i fryseren, og det tenker jeg at jeg skal fokusere på å få brukt av i tiden som kommer i stede for å handle inn nytt. I tillegg har jeg minst to skrog av Stangekylling liggende i fryseren som jeg vil koke kraft på. Jeg har rett og slett glemt at jeg hadde dem liggende. Hvor lenge kan kylling ligge i fryseren (dypfryser) før kjøttet blir dårlig?

Vi har også ymse middagsrester liggende, men jeg har dessverre mistet oversikten. Jeg tror rett og slett jeg må rydde i fryseren og få meg god oversikt - den er virkelig full. Da tenker jeg å gjøre det samme som jeg har gjort med kjøleskapet; ha en egen hylle (kurv i fryseren) til restemat. En egen hylle med bare middagsrester i kjøleskapet gir meg mye bedre oversikt og har ført til at vi stort sett får brukt opp restene nå. Før kastet vi dessverre mye fordi vi mistet oversikten.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 10:33   #22
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mat fra fryseboksen-tråden

Hm, ser at matportalen.no sier 4 måneder holdbarhet for kylling i dypfryser. De skrogen er garantert eldre enn fire måneder. Jeg får bare tine dem opp og lukte på dem.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 10:49   #23
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mat fra fryseboksen-tråden

Det er veldig sjelden jeg kaster ting fordi de har blitt dårlige i fryseren, det eneste unntaket er lyr fra sommeren som vi ikke får spist opp før jul, eller ting som jeg ser med det blotte øyet har forringet kvalitet fordi det av en eller annen grunn har begynt å tine litt og så fryse igjen. Vanligvis tar jeg luktetesten hvis jeg er i tvil.

Jeg har nådd ukens mål, for i går hadde vi så mye rester igjen at vi hadde klart en halv familie på besøk også. I dag får vi gjester og skal ha taco med Mims cheddarsaus.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 10:52   #24
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat fra fryseboksen-tråden



Jeg har et kalkunbryst som gikk ut i november, det må da gå bra likevel?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 10:57   #25
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mat fra fryseboksen-tråden

Som hadde holdbarhetsdato som ferskt til november? Selvsagt!

Det aller meste som havner i fryseboksen her i huset er ting som er priset ned i butikken fordi datoen nærmer seg. Jeg har kjøpt fantastisk entrecote (selvsagt spiser vi den med en gang hvis vi skal ha den helt optimal) og annet kjøtt som jeg ellers ikke tar meg råd til til halve prisen. Hele Stangekyllinger, fylte kyllingbryst, grytekjøtt, Salmalaks, alt mulig.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 11:05   #26
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mat fra fryseboksen-tråden

Jeg tenker aldri på levetiden på mat i fryseren, tar opp ser på og lukter, det meste er spiselig, har hatt noen kyllingfileter som ble litt skadet ( hvite tørre flekker/felt på de), skjærte bort den delen og reten gikk i gryta, ingen ble dårlig. Men ville ikke gitt det til middagsgjester da, får holde det til familiemiddag.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 11:07   #27
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat fra fryseboksen-tråden

Nei, som frosset, Rug. Men den har jo i utganspunktet temmelig lang holdbarhetstid som frosset, og jeg tenker alltid relativt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 11:24   #28
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mat fra fryseboksen-tråden

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Nei, som frosset, Rug. Men den har jo i utganspunktet temmelig lang holdbarhetstid som frosset, og jeg tenker alltid relativt.

Jeg hadde spist den!

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 11:28   #29
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat fra fryseboksen-tråden

Jeg hadde indisk gryte med frossenspinat og kalkunrester. Alle åt som gale.

500 g frosne kalkunrester i biter surres i kjele med 1 hakket løk, 3 hakkede hvitløksfedd, 2 hakkede gulrøtter og en neve frossen spinat. Ha i noen ss curry paste og litt salt. Ha i en boks tomater, en boks kokosmelk og en boks kikerter eller linser. Smak til med evt mer salt og litt sitron og sukker. Saften av en halv sitron og 1 ss sukker er vel omtrent riktig.

Server med grov ris, mango chutney og matyoghurt med revet agurk og litt myntegele blendet i.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 11:29   #30
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat fra fryseboksen-tråden

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.



Jeg har et kalkunbryst som gikk ut i november, det må da gå bra likevel?

Selvsagt. Det var som ferskvare det gikk ut i november, ikke som frossenvare. Jeg hiver ofte ting i frysen hvis jeg ser det er i ferd med å gå ut og jeg vet vi ikke rekker å spise det. Jeg skriver gjerne på -1, -2 eller - 3 alt etter hvor mange dager før utløpsdato jeg frøs det ned.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 12:19   #31
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mat fra fryseboksen-tråden

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Vi har også ymse middagsrester liggende, men jeg har dessverre mistet oversikten. Jeg tror rett og slett jeg må rydde i fryseren og få meg god oversikt - den er virkelig full. Da tenker jeg å gjøre det samme som jeg har gjort med kjøleskapet; ha en egen hylle (kurv i fryseren) til restemat. En egen hylle med bare middagsrester i kjøleskapet gir meg mye bedre oversikt og har ført til at vi stort sett får brukt opp restene nå. Før kastet vi dessverre mye fordi vi mistet oversikten.

Så utrolig smart!

Og Matportalen kan ta seg en (frossen) bolle, kylling er da holdbar mye lengre enn fire måneder!

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 12:22   #32
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mat fra fryseboksen-tråden

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

Og Matportalen kan ta seg en (frossen) bolle, kylling er da holdbar mye lengre enn fire måneder!

Ja, jeg mener jeg har hatt kylling liggende MYE lenger enn fire måneder før. Den eneste måten å finne ut av det på er vel å tine og lukte på den. Dårlig kylling merker man fort om er eh... dårlig. Urk.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 13:35   #33
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.020
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mat fra fryseboksen-tråden

Denne tråden trengte jeg for flere uker siden. Vi flyttet denne uken i midlertidig bolig mens vi bygger på huset vårt, så jeg måtte kjøre nettopp et slikt prosjekt. Vi klarte da ikke å spise opp de tre hyllene med maiskolber i fryseskapet, så jeg har fortsatt noe å jobbe med. Maissuppe er jeg den eneste i familien som liker. Ellers går det mest i kokte eller grillede maiskolber.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 14:42   #34
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mat fra fryseboksen-tråden

Candy: Etter at jeg hadde svart kom jeg frem til at du selvsagt måtte ment frosset. Jeg hadde spist likevel, i alle fall som familiemiddag.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 14:44   #35
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mat fra fryseboksen-tråden

Holder på med dette vi også. Idag blir det hjerteinfarkt til middag siden jeg fant det meste i fryseren: Hamburgere med pommes frites og løkringer.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 14:46   #36
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat fra fryseboksen-tråden

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Selvsagt. Det var som ferskvare det gikk ut i november, ikke som frossenvare. Jeg hiver ofte ting i frysen hvis jeg ser det er i ferd med å gå ut og jeg vet vi ikke rekker å spise det. Jeg skriver gjerne på -1, -2 eller - 3 alt etter hvor mange dager før utløpsdato jeg frøs det ned.

Nei, som sagt, dette har vært frysevare hele veien.

For øvrig er det vår strategi også. Problemet er at det i mange tilfeller bare betyr at vi venter et år med å kaste den.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 15:02   #37
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat fra fryseboksen-tråden



Ja, nemlig.

Jeg har ryddet i dypfryseren og har delt den inn i soner med ulike typer mat. Det hjalp veldig. Nytt kjøkken betyr fryseskap for min del, for jeg synes dypfryseren blir veldig uoversiktlig.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 15:53   #38
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat fra fryseboksen-tråden

Jeg må være med her, jeg må spise opp innholdet i en fryser i forbindelse med flytting. Skal prøve å finne ut av hva som er der i helgen.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 21:45   #39
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mat fra fryseboksen-tråden

Tror vi må spise kjøttboller fra fryser på søndag. Må ha is til dessert og varme noen lussekatter også.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 22:17   #40
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mat fra fryseboksen-tråden

Nå fikk jeg lyst på is, er det lov på en fredag...

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no