Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skifter du vinterdekk selv?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Skifter du dekk selv?
Ja, selvsagt! 25 21,55%
Nei, det gjør mannen/kona/samboeren... 56 48,28%
Nei, men jeg burde lært meg det/det er lettere når andre gjør det. 15 12,93%
Det gjør verkstedet. 30 25,86%
Dustepoll!! 2 1,72%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 116. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-08, 11:00   #21
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Ja, jeg mener selvsagt ikke det, men hva skal en gift mannlig FP-bruker krysse av for hvis det er kona som skifter dekk, da? :teskje:

Å, på denmåten ja...

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 11:40   #22
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

Seff.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 11:42   #23
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg vil outsource det. Mannen vil spare penger. Synd for ham.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 11:46   #24
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

Ulvefar og Storesøster skifter dekk. Jeg har bekkenløsning og klarer det ikke, det hender jeg lurer på om jeg ville gjort det dersom jeg ikke hadde bekkenløsning.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 11:47   #25
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

Vi oppbevarer dekkene våre på "dekkhotell." Mot en viss sum i året skifter de dekk for oss der, vasker dekkene som er tatt av og passer på dem til det er på tide å skifte nok en gang. :lat og har dårlig plass:

Men bare så det er sagt: Jeg kan skifte dekk på bilen sjøl, og jeg gjorde det så lenge jeg bodde alene.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 11:55   #26
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

Det er mitt ansvar, og i vår gjorde jeg det selv, men i går fikk verkstedet ta seg av det. Det fristet ikke å stå ute i to minus og skifte dekk, en uke før eksamen, gitt.

Teomannen synes forresten det er stas å sitte i lunsjen (på sin veldig mannsdominerte arbeidsplass) og si at "Dekkskifte? Nei, det er kona sin jobb."

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 11:58   #27
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

Nei, jøje meg, jeg er jo gift!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 12:12   #28
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

Jeg kan skifte dekk, men pga armene mine så får jeg ikke av boltene lengre.

Eksen hjalp meg i år, men skrudde selv på noen dekk da.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 12:38   #29
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

Dekk skifter jeg ikke (det er det vel et fåtall av oss som gjør selv), men hjul har jeg skiftet selv i år.

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 12:45   #30
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

Nei, det gjør mannen. I teorien kan jeg det, men jeg vil ikke gjøre det.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 12:45   #31
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

Manglet alternativet: det er tilfeldig hvem av oss som gjør det.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 12:46   #32
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

Det er en av de få tingene jeg outsourcer. Kunne sikkert klart det selv, men jeg har et oppheng med at jeg ikke stoler på evnen til å dra til skruene (hvorfor i all verden, jeg er da sterk nok i massevis ellers), og at ett av dekkene kommer hoppende muntert forbi i en sving.

Ellers var det en aha-opplevelse for meg den gangen jeg startet å betale for det. Da var jeg yngre og dummere, og hadde i mange år kjøpt mannens argument om at han skulle slippe mesteparten av husarbeidet, "for jeg skifter jo dekk på bilen". Jotakk. 200 kroner koster det å få det gjort. Det skulle jeg visst litt før, så kunne jeg tilbudt ham et bytte.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 12:47   #33
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

Mannen skifter på begge bilene. Men jeg kan gjøre det selv om det skulle vært behov for det.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 12:47   #34
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

Det får hannkjønnet i huset gjøre. Han hadde aldri i livet latt meg gjøre det selv heller, og da er jeg lykkelig lat.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 12:48   #35
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

Gubben pleier å kjøre bilen ut til pappa og så gjør de det sammen. Føler ikke noe behov for å lære meg det før jeg må.

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 12:49   #36
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

Nei, det får jeg gjort på verksted evt så gjør lillebror det.

Mannen får ta ansvar for egen bil som i hele år har kjørt på vinterdekk . Men kjøres ikke hans bil, så det får han styre selv.

  Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 12:53   #37
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Manglet alternativet: det er tilfeldig hvem av oss som gjør det.

Det Myrsnipa sa.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 12:54   #38
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

Nei, jeg er jo gift

Men jeg kan hvis jeg vil, har da vært med å skiftet dekk før, og har også skiftet da jeg har punktert. Det har som regel vært mannen som har lagt om dekk her, men noen ganger så leverer han bilene på verksted for å få det gjort der.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 12:58   #39
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

Jeg har aldri gjort det før (men så har jeg heller ikke eid egen bil før i år), men kunne sikkert gjort det om jeg måtte. Virker ikke som om mannen har noe lyst til å gjøre det heller, så kanskje vi ender med å outsource det.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 13:01   #40
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

Jeg gjør det om jeg må, enn så lenge er det Plutte som gjør det for mamman sin.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no