Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skifter du vinterdekk selv?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Skifter du dekk selv?
Ja, selvsagt! 25 21,55%
Nei, det gjør mannen/kona/samboeren... 56 48,28%
Nei, men jeg burde lært meg det/det er lettere når andre gjør det. 15 12,93%
Det gjør verkstedet. 30 25,86%
Dustepoll!! 2 1,72%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 116. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-08, 22:06   #81
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg hadde en morsom opplevelse en gang. Jeg så en gjeng med hjelpeløse tøffe mannfolk i veikanten. De strevde veldig med å få start på bilen. Jeg stoppet og spurte om de trengte hjelp. De var veldig glad da jeg fortalte at jeg hadde hjelpestarter i bilen, men jeg måtte koble den på. Ingen av dem ante hvordan man brukte den eller startkablene som var altenativet.

Jeg synes det var urkult. Dette var en gjeng kule håndverkere tidlig i tyveårene.

Moro å parkere gutta litt ja.

Jeg kom en gang fra jobb og fant bilen stein død på parkeringen. Jeg viste sånn delvis hva det var, så jeg åpna panseret og ringte mannen for å få litt veileding.

Jeg er ikke akkurat kledd for å skru bil; kort skjørt, høye støvletter og kåpe. Men det ga jeg blaffen i og brettet opp kåpeermene så de ikke skulle bli svarte, og så bøyer jeg meg over motoren og gjør det jeg skal.

Da jeg er ferdig og titter opp, så ser jeg noen mannfolk som står et stykke bortenfor og glor...De sto med haka i bakken... Hadde vel sikkert ikke sett ei dame skru bil åpenlyst før

Starta bilen og gliste til dem jeg.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 22:10   #82
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

Jeg er rimelig sikker på at jeg hadde klart det om jeg hadde giddet prøve, men jeg gidder altså ikke...

Dette er en av de tingene jeg villig betaler andre for å gjøre - så takk til Dekkmann for skifte av dekk og oppbevaring av de som ikke brukes.

__________________
Å leve er ikke nok. Solskinn, frihet og en liten blomst må man ha.
Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 22:27   #83
Thelma
♪♫♪♫♪♫♪♫♫
 
Thelma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 217
Thelma er litt kul
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

Jeg burde selvsagt ha lært meg å skifte dekk selv, men det er så lettvint når mannen gjør det.

Thelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 22:41   #84
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

Jeg synes det er naturlig at jeg skifter dekk på min egen bil. Det varierer hvem som skifter på fellesbilen, denne gangen ble det meg fordi mannen har vondt i armen.

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 22:57   #85
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

Jeg kan, men jeg gidder ikke. Det gjør verkstedet.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 23:07   #86
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

Nei, mannen som skifter de for meg.

Ikke fordi jeg ikke kan eller vil, men fordi han er litt gammeldags og syns det er mannfolkarbeid. Greit for meg.

Har skiftet dekk selv, så må jeg så kan jeg.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 11:55   #87
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Du kan også stille deg ved siden av bilen og se veeeldig hjelpesløs ut. Da stopper det garantert haugvis av hjelpsomme mannfolk.

Nei, skummelt.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 12:00   #88
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

Mascara ligger selvfølgelig i emergency kit-et.

Nei, altså, jeg kødder. Jeg er ganske sikker på at jeg kan skifte selv, etter å ha observert min far gjennom mange år. Og nå også min bror.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 12:40   #89
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

Jeg kan fylle bensin og spylevæske, og der stopper mine bilkunnskaper. Et verksted bytter dekk, og de som ikke brukes får bo på hotell.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 12:54   #90
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

Det kunne ikke ramlet meg inn. (Så lenge det er mannen som har førsteprioritet på å bruke bilen får han også ta all jobben.)

Jeg har aldri gjort det, men tenker at det umulig kan være særlig vanskelig. Så da ville jeg sikkert klart det om jeg måtte. (Jeg mener - skru ut skruer, løfte av dekk, løfte på dekk, skru inn skruer. No? ) Men i utgangspunktet baserer jeg meg på å ringe Falken i kinkige situasjoner.


Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Du kan også stille deg ved siden av bilen og se veeeldig hjelpesløs ut. Da stopper det garantert haugvis av hjelpsomme mannfolk.

Eventuelt en seriemorder.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 13:11   #91
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg har aldri gjort det, men tenker at det umulig kan være særlig vanskelig. Så da ville jeg sikkert klart det om jeg måtte. (Jeg mener - skru ut skruer, løfte av dekk, løfte på dekk, skru inn skruer. No? ) Men i utgangspunktet baserer jeg meg på å ringe Falken i kinkige situasjoner.

Faktisk så står fremgangsmåten for dekkskifte forklart i detalj i instruksjonsboka. (Den paperback-saken som ligger i den uåpnede, forseglede posen nederst i hanskerommet hos folk flest.)

Og den boka er skrevet med tanke på adskillig dummere mennesker enn den jevne FP-leser, så det er fullt mulig å finne ut av det selv, hvis man vil (eller må).

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 13:17   #92
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Ulvefar og Storesøster skifter dekk. Jeg har bekkenløsning og klarer det ikke, det hender jeg lurer på om jeg ville gjort det dersom jeg ikke hadde bekkenløsning.

Hvorfor lure. De beste argumentene for å holde seg unna, kommer jo her:

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Nei, jøje meg, jeg er jo gift!

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Nei, jeg er jo gift

Jeg signerer glatt både Noibe og Mor til 4. Jeg vet hvordan, og har da endatil gjort det en gang eller tre, men nå er det EktemannenTM sin oppgave.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 14:05   #93
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

Jeg lover herved på tro og ære at jeg alltid skal skifte dekk selv om jeg noen gang gifter meg igjen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 14:17   #94
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Skifter du vinterdekk selv?

Mannen min gjør det, han er en sånn mannemann som ikke hadde latt meg gjøre det.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no