Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Farge mot hvitt med mye gult

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-16, 21:59   #1
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.016
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Spørsmål

Farge mot hvitt med mye gult

Veggene i nye leiligheten er malt hvite med en del gult i. Har dessverre ikke fargekode.
Vi rekker ikke male alle veggene, men jeg har lyst til å få litt farge på et par vegger om jeg rekker det.
Har falt pladask for fargen Bølger fra Butinox, fargekode 5877. Vil denne passe mot en hvitfarge med en del gult i?

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-16, 22:14   #2
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.692
Blogginnlegg: 20
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farge mot hvitt med mye gult.

Ut fra det jeg klarer å se på skjerm, ser det ut som Bølger er ganske lik Jotuns Prismegrønn, og den har NCS-kode 4009-b07G.

Den vil nok få det hvite til å se enda gulere ut siden den er ganske kjølig.
Hva med Pilasterblå?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-16, 22:16   #3
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.016
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farge mot hvitt med mye gult.

Pilasterblå ser ut som et alternativ. Vil den passe bedre?

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-16, 23:07   #4
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.692
Blogginnlegg: 20
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farge mot hvitt med mye gult.

Ja, pilasterblå er en varmere farge som står godt til.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 15:06   #5
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.814
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Farge mot hvitt med mye gult

Aner ikke om den står godt til hvit m/gult, men har akkurat malt pilasterblå på en vegg i kjøkkenet og en på soverommet - nydelig farge! På kjøkkenet står den mot hvitlasert furupanel og hvitoljet eik benkeplate, og den passer i hvert fall ypperlig der, fått mye skryt

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 16:06   #6
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.016
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farge mot hvitt med mye gult

Jeg må få kommet meg i butikk hvor de har fargeprøver. Google har slengt ut ulike blånyanser i hytt og pine når jeg bildegoogler.
Google sier (eller egentlig Jotun da ) også at Sjøgløtt, Sval sjø og Kveldshimmel kan brukes.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 17:00   #7
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.473
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Farge mot hvitt med mye gult

Sjøgløtt er fin! Har pilasterblå på garderobe/toalett og er veldig fornøyd! Men har helt hvite lister etc på det rommet.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 17:08   #8
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.868
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farge mot hvitt med mye gult

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg må få kommet meg i butikk hvor de har fargeprøver. Google har slengt ut ulike blånyanser i hytt og pine når jeg bildegoogler.
Google sier (eller egentlig Jotun da ) også at Sjøgløtt, Sval sjø og Kveldshimmel kan brukes.

Sval sjø er veldig søtblå, synes jeg.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 17:25   #9
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.016
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farge mot hvitt med mye gult

Søtblå er jeg ikke ute etter. Jeg er egentlig ute etter en blågrønn farge.
Sånn egentlig burde hele leiligheten få et strøk maling, men vi rekker det rett og slett ikke.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 17:28   #10
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.016
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farge mot hvitt med mye gult

Sjøgløtt ser egentlig fin ut, på iPaden i allefall.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 17:42   #11
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.868
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farge mot hvitt med mye gult

Hva med Jade (blågrønn) eller Minty Breeze (grønnblå)? Jeg har dem mot blek sand, som det er mye gult i, og det funker.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 21:05   #12
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.814
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Farge mot hvitt med mye gult

Jeg er (godt påvirket av Jotun da) på blåfargekjøret, og har sval sjø i kjellerstue, den er frisk, lys og går mot turkis. Sjøgløtt har vi på to soverom, den er også litt turkis i tonen.
Jeg liker begge veldig godt, men de er lyse og svale, ville slått til med mer farge hvis det bare er en vegg.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 21:31   #13
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Farge mot hvitt med mye gult

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Hva med Jade (blågrønn) eller Minty Breeze (grønnblå)? Jeg har dem mot blek sand, som det er mye gult i, og det funker.

Jotun anbefaler at man bruker klassisk hvit til disse, men det er jo smak og behag da.

Vi hadde tidligere en blågrønn vegg, en farge fra Fargerike som heter Lofoten. Den funket bra mot Letthet som det er gult i. Balanse fra Jotun skal også fungere bra mot Bomull/Eggehvit. Så har du litt mørkere farger som Fusion og Oslo, men de er kanskje litt mørkere enn du hadde tenkt?

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 22:31   #14
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.016
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farge mot hvitt med mye gult

Minty Breeze kunne jeg egentlig tenkt meg, den er litt i samme gata som Bølger egentlig.
Men jeg leste på Jotun sin side at den egentlig ikke anbefales mot bomull og eggehvit.

Er nok enig med deg, Galathea, at jeg trenger mer farge enn sval sjø og Sjøgløtt.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 22:32   #15
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.016
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farge mot hvitt med mye gult

Har soft mint på nåværende kjøkken (som vi flytter fra) og er utrolig glad i den fargen. Men her har vi klassisk hvit på karmer og lister. (Men den også blir nok litt lys for bare en vegg.)

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 22:45   #16
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Farge mot hvitt med mye gult

Linblå kan minne om Butinox Bølger, tror jeg. Skal i følge Jotun passe Bomull. Den var faktisk så fin at jeg må vurdere den selv.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 23:21   #17
Skjevo
Erfaren
 
Skjevo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 859
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Sv: Farge mot hvitt med mye gult

Jenta mi valgte seg en lyseblå farge, Kite tror jeg den heter, da vi malte rommet hennes. Den skulle i utgangspunktet ikke harmonere så godt med lister, dør og karmer i Bomull, men jeg synes det ble bra, jeg. :ikkesånøyepådetnårdetkommertilstykket:

__________________
Plutten (04) og Tullegull (07)
Skjevo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-16, 12:25   #18
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.016
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farge mot hvitt med mye gult

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Linblå kan minne om Butinox Bølger, tror jeg. Skal i følge Jotun passe Bomull. Den var faktisk så fin at jeg må vurdere den selv.

Den likte jeg umiddelbart, så den er er sterk kandidat.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no