Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Oppvaskmaskin - hete tips?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-23, 23:57   #21
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppvaskmaskin - hete tips?

Ja, det kan fort være Tett rør gjør at maskinen ikke vil gå, men da har du fått en feilmelding også kanskje?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-23, 00:11   #22
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppvaskmaskin - hete tips?

Hvis du har bestilt på nett så har du vel angrerett?

Eventuelt så kan du jo legge ut den du har på Finn, uten garantier. Men kanskje noen vil gi den litt kjærlighet og noen år til på baken?

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-02-23, 07:52   #23
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.249
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Oppvaskmaskin - hete tips?

Herlig ikke helt usannsynlig

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-23, 07:53   #24
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.480
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppvaskmaskin - hete tips?

Men hvilken maskin bestilte du?
Hadde gjort som Timar foreslår.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-23, 08:27   #25
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppvaskmaskin - hete tips?

Hvorfor vil dere ha dør som åpner seg automatisk? Da slipper den jo bare ut damp som ødelegger treverket rundt?

Jeg åpner den selv hvis jeg er hjemme, for jeg tar som regel ut med en gang. Hvis ikke, så er det tørt inn der når jeg kommer hjem.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-02-23, 08:53   #26
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppvaskmaskin - hete tips?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Hvis du har bestilt på nett så har du vel angrerett?

Eventuelt så kan du jo legge ut den du har på Finn, uten garantier. Men kanskje noen vil gi den litt kjærlighet og noen år til på baken?

Jeg skal fylle den og kjøre en runde i dag, og se hvordan det går. Hvis den fungerer, så bruker jeg angreretten ja. Mulig det blir litt heft å få gitt beskjed til de som leverer/monterer på mandag, men heller det enn å kvitte meg med fungerende maskin.
Følg med på mitt spennende liv ..

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-23, 09:18   #27
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Oppvaskmaskin - hete tips?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Følg med på mitt spennende liv ..

Fyller på mer popcorn i skålen.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-23, 10:28   #28
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.480
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppvaskmaskin - hete tips?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hvorfor vil dere ha dør som åpner seg automatisk? Da slipper den jo bare ut damp som ødelegger treverket rundt?

Er det ikke derfor man monterer en metallplate under benkeplaten, over oppvaskmaskinen? Fulgte med min oppvaskmaskin ihvertfall (selv om den ikke åpner seg selv).

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-23, 10:32   #29
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppvaskmaskin - hete tips?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Er det ikke derfor man monterer en metallplate under benkeplaten, over oppvaskmaskinen? Fulgte med min oppvaskmaskin ihvertfall (selv om den ikke åpner seg selv).

Jo, kanskje. Men jeg ser jo hos oss at frontene tar skade på sidene også. Uansett tørker det i maskinen her. Etter en stund. Er jeg hjrmme, tar jeg ut straks.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-02-23, 10:33   #30
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.187
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppvaskmaskin - hete tips?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hvorfor vil dere ha dør som åpner seg automatisk? Da slipper den jo bare ut damp som ødelegger treverket rundt?

Jeg åpner den selv hvis jeg er hjemme, for jeg tar som regel ut med en gang. Hvis ikke, så er det tørt inn der når jeg kommer hjem.

Min åpner døren etter tørkefasen, og da er temperaturen så lav at det ikke skader kjøkkeninnredningen ifølge Whirlpool.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-23, 10:36   #31
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.480
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppvaskmaskin - hete tips?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Min åpner døren etter tørkefasen, og da er temperaturen så lav at det ikke skader kjøkkeninnredningen ifølge Whirlpool.

Min erfaring også, fra et hus jeg bruker å være mye, de har ikea-whirlpool.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-23, 11:38   #32
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppvaskmaskin - hete tips?

Det frukt sa. Har Siemens.

Jeg har ødelagt glasuren i noen fine kopper fordi jeg ikke åpnet døren, og de tålte ikke å stå tett slik. Det var riktig nok over en helg, så det skjer jo ikke så ofte, men allikevel.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-23, 12:32   #33
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppvaskmaskin - hete tips?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Det frukt sa. Har Siemens.

Jeg har ødelagt glasuren i noen fine kopper fordi jeg ikke åpnet døren, og de tålte ikke å stå tett slik. Det var riktig nok over en helg, så det skjer jo ikke så ofte, men allikevel.

Ifølge Brødrene Pedersen i Stavanger er det vaskemidlene som ødelegger glasuren. Tabletter er altfor sterkt, og pulver skal man også ha veldig lite av. De sa også at når man ser skader på glasuren, så er skaden skjedd for lenge siden, for glasuren har allerede blitt myk lenge før det synes.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-02-23, 13:00   #34
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.817
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppvaskmaskin - hete tips?

Jeg åpner maskinen vår når den piper og er ferdig. Det sto i bruksanvisningen at vi burde gjøre det slik.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-23, 13:24   #35
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.741
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppvaskmaskin - hete tips?

Styr unna Hisense oppvaskmaskin er mitt heteste tips.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-02-23, 13:44   #36
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppvaskmaskin - hete tips?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jo, kanskje. Men jeg ser jo hos oss at frontene tar skade på sidene også. Uansett tørker det i maskinen her. Etter en stund. Er jeg hjrmme, tar jeg ut straks.

Det blir ikke tørt i min fra Bosch uten å åpne døra. Jeg er så lei av å stable våte matbokser til tørk på kjøkkenbenken!


Vi fikk fuktskader over den gamle oppvaskmaskina. Det skyldes en feil slik at den ble stående å dampe veldig lenge.

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-02-23, 15:00   #37
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppvaskmaskin - hete tips?

Ok, nå har maskinen gjort jobben sin som før, og jeg har brukt angreretten og brukt en hel del av dagen på dette. Neste gang den piper skal jeg heller tenke rørlegger først., og etter plumbo.
Får glede meg til ny maskin med 39 dB og gode greier en annen gang
Mulig jeg må betale en del frakt for retur, men det får bare være straffen for å være litt teit.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-23, 15:02   #38
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppvaskmaskin - hete tips?

Jeg vasker matboksen for hånd sammen med gryter/stekepanner, av den grunnen, Timar. Utrolig irriterende med våte matbokser.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-23, 15:30   #39
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppvaskmaskin - hete tips?

Min maskin har en innstilling for ekstra tørking, og den har visst også noe spesialgreier som gjør at plast tørker. Men plastting er generelt våtere enn andre ting. Jeg tørker ofte av enkelte ting når de kommer ut. Noen ganger er glasslokk skjoldete etc. Og LOKKENE til postbokser! Det er et kapittel for seg. De må jo ristes.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-02-23, 15:30   #40
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppvaskmaskin - hete tips?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ifølge Brødrene Pedersen i Stavanger er det vaskemidlene som ødelegger glasuren. Tabletter er altfor sterkt, og pulver skal man også ha veldig lite av. De sa også at når man ser skader på glasuren, så er skaden skjedd for lenge siden, for glasuren har allerede blitt myk lenge før det synes.

Veldig rart at det skjedde nettopp den gangen da, og jeg har andre kopper i serien og det har aldri skjedd med dem. De ble helt nedmattet fra å være blanke og fine før den vasken.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no