Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Parfymeforbud

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-10, 22:26   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Parfymeforbud

....


Sist redigert av Guava : 28-11-12 kl 19:39.
Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 22:27   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parfymeforbud

Jepp, selvsagt. Men jeg syns vi bør få ha parfymesoner.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 22:31   #3
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parfymeforbud

Nei. Men jeg er ikke villig til aldri å bruke parfyme fordi noen få påvirkes. Det går fint an å ha begge deler. Offentlige bygninger som for eksempel sykehus er jo soleklare.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 22:35   #4
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parfymeforbud

Jeg kommer aldri til å slutte å lukte diskret godt. Det får være måte på.

SF, altså? Humørløse kontrollerende sosialister som vil regulere alt, makan.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 22:47   #5
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parfymeforbud

Jeg syns godt man kan være varsom med parfyme når man jobber i det offentlige. Men hva sorterer under "parfyme"? Også parfymerte deodoranter og bodylotions?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 22:53   #6
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.205
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parfymeforbud

Sykehus og offentlige kontorer syns jeg godt kan være fri for "parfyme-parfyme".

Men jeg syns ikke man kan pålegge folk å skifte vaskepulver, deo, shampoo og bodylotion.

Men jeg håper flere av disse produktene kommer uten parfyme etter hvert. Uten at de trenger å være helt over i "Neutral"-gata for det.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 22:56   #7
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parfymeforbud

Uansett så er jo bevisstgjøring noe som må til. Parfymefrie dager på kinoen og sånne ting. Nytter ikke bare med forbud.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 23:30   #8
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Parfymeforbud

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Sykehus og offentlige kontorer syns jeg godt kan være fri for "parfyme-parfyme".

Men jeg syns ikke man kan pålegge folk å skifte vaskepulver, deo, shampoo og bodylotion.

Men jeg håper flere av disse produktene kommer uten parfyme etter hvert. Uten at de trenger å være helt over i "Neutral"-gata for det.

Dersom de arbeider i offentlig virksomhet med kontakt med andre mennesker mener jeg at arbeidsgiver kan pålegge sine ansatte det. Det er ikke riktig at enkelte skal ekskluderes fra f.eks. å komme til pålagte samtaler med Nav fordi saksbehandleren er parfymert og vedkommende blir syk av parfyme.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Uansett så er jo bevisstgjøring noe som må til. Parfymefrie dager på kinoen og sånne ting. Nytter ikke bare med forbud.

Parfymefrie dager på kino og i teater hadde vært supert!

  Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 06:39   #9
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Parfymeforbud

Når man er i stillinger der man kan "skade" andre ved å bruke parfyme - f.eks på sykehus, offentlige etater o.l, så kunne det godt ha vært et forbud.

Vi blir sterkt oppfordret til å ikke bruke parfyme, men det er nok desverre ikke alle som er med på den.

Det brukes også klokker, ringer, smykker etc, så det ser ikke ut til å hjelpe at det oppfordres til ikke å bruke det. Det må kraftigere lut til. (Nå snakker jeg om sykehus )

  Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 07:36   #10
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.158
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Parfymeforbud

Jeg synes parfymeforbud i offentlige bygg er helt greit.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 08:16   #11
ltb
Superaktiv
 
ltb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: ved Tyrifjorden
Innlegg: 330
ltb er litt kulltb er litt kul
Standard

Sv: Parfymeforbud

Det er forskjell på å ta på litt diskret parfyme og å bade i den! Jeg er ganske var for lukter og enkelte mennesker lukter som om de bruker en flaske om gangen!

__________________
Barn har krav på å bli vist like mye respekt som voksne!
S1 januar 03 S2 november 09
ltb er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 08:29   #12
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Parfymeforbud

Opprinnelig lagt inn av ltb, her.

Det er forskjell på å ta på litt diskret parfyme og å bade i den! Jeg er ganske var for lukter og enkelte mennesker lukter som om de bruker en flaske om gangen!

Selv det å dufte diskret kan være potensielt livstruende i en gitt situasjon for enkelte mennesker. Saken det er referert til handler om mennesker som ikke er var for, men som blir syke av andres parfymebruk.

  Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 08:47   #13
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Parfymeforbud

Så lenge disse produktene er i lovlig salg så er jeg redd for at det blir vanskelig for dem som blir veldig syke å unngå det helt. Ja, damen som jobber på NAV kan godt la det være, men hva med alle de foran og bak deg på NAV-venterommet? At alle de skal bytte ut alt av vaskemidler, shampo, hudkremer, det er jo helt utopisk å tro på.

Men vi trenger nok en del opplysning rundt det også. Ingen jeg kjenner i RL tenker på det at noen blir syke av at de tar på parfyme. Jeg bruker også selv litt parfyme, og det gjør vel de aller fleste jeg kjenner.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 08:52   #14
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Parfymeforbud

Sitat:
Det danske sosialistpartiet SF vil forby pedagoger, sykepleiere og leger å bruke parfyme, deodorant og duftende hårmidler på jobb.

Altså bør man også forby elever å bruke parfyme, deodorant, luktende hårproduker (og lengre ned i artikkelen nevnes også vaskemidler). Høres litt bedre ut på papiret enn i praksis. Dette vil jo påvirke enorme mengder av befolkningen.

Jeg er pollenallergiker. Det er mange av oss, flere enn de som plages av lukt vil jeg tro. Jeg stemmer derfor i et forbud mot planter som sprer pollen på steder der folk kan komme til å ferdes. I og utenfor offentlige bygg, butikker, i nærheten av veier (jeg har ikke pollenfilter i bilen), langs sjøen (vi har båt, det har sikkert flere pollenallergikere) og selvfølgelig i folks hager siden jeg av og til går tur ved siden av disse.

Ellers bør det vel strengt tatt innføres forbud mot blomsterbutikker på kjøpesenter?

Spøk til alvor: Man kan tenke før man tar på seg sterkt luktende parfyme når man jobber sammen med andre. Spesielt på sykehus. Men et absolutt forbud mot alt som lukter???

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 08:54   #15
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parfymeforbud

Det må jo gå begge veier. Er man veldig syk, så er det å velge arbeid i miljøer der det er stor sannsynlighet for å bli utsatt for noe som gjør en mer syk, bare dumt. Urettferdig, sikkert, men jeg mener at selv om man tar hensyn så kan ikke verden stoppe opp fordi at en håndfull skal ha rettigheter.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 08:59   #16
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Parfymeforbud

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Så lenge disse produktene er i lovlig salg så er jeg redd for at det blir vanskelig for dem som blir veldig syke å unngå det helt. Ja, damen som jobber på NAV kan godt la det være, men hva med alle de foran og bak deg på NAV-venterommet? At alle de skal bytte ut alt av vaskemidler, shampo, hudkremer, det er jo helt utopisk å tro på.

Men vi trenger nok en del opplysning rundt det også. Ingen jeg kjenner i RL tenker på det at noen blir syke av at de tar på parfyme. Jeg bruker også selv litt parfyme, og det gjør vel de aller fleste jeg kjenner.

Noen linker:

http://www.naaf.no/no/Aktuelt/Nyhets...og-juledufter/
http://www.naaf.no/no/Aktuelt/Nyhets...Ja-til-azalea/
http://www.naaf.no/no/Aktuelt/Nyhets...elle-mandarin/
http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/01/25/455781.html

  Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 09:00   #17
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Parfymeforbud

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Sykehus og offentlige kontorer syns jeg godt kan være fri for "parfyme-parfyme".

Men jeg syns ikke man kan pålegge folk å skifte vaskepulver, deo, shampoo og bodylotion.

Men jeg håper flere av disse produktene kommer uten parfyme etter hvert. Uten at de trenger å være helt over i "Neutral"-gata for det.

Polyanna skrev det jeg ville skrive.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 09:01   #18
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Parfymeforbud

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det må jo gå begge veier. Er man veldig syk, så er det å velge arbeid i miljøer der det er stor sannsynlighet for å bli utsatt for noe som gjør en mer syk, bare dumt. Urettferdig, sikkert, men jeg mener at selv om man tar hensyn så kan ikke verden stoppe opp fordi at en håndfull skal ha rettigheter.

Det er jeg enig i, men hva med slike saker som dette:
http://www.finnmarken.no/lokale_nyhe...cle4781717.ece
http://nrk.no/nyheter/distrikt/troms...mark/1.6954399

  Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 09:04   #19
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parfymeforbud

Det å være pålagt til å løse indivduelle problemer er ikke det samme som et nasjonalt forbud. Det burde være enkelt nok å få et klasserom parfymefritt, om man virkelig går inn for det.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 09:06   #20
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Parfymeforbud

Det burde være enkelt, men i praksis viser det seg at det ikke er det og at viljen til å tilrettelegge er forsvinnende liten.

Et forbud bør kun gjelde offentlige ansatte i tjeneste hvor de kommer i direkte kontakt med mennesker. På samme måte som en ambulanseansatt som røyker bør pålegges et røykeforbud i tjeneste (det er mennesker som kan bli syke av dennes røyking også). Slikt bør være en selvfølge.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no