Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

First Price kyllingfilet

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-13, 11:26   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.934
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

First Price kyllingfilet

Ja, da kjøpte mannen den første posen, dog hadde jeg glemt å si at det ikke skulle være den oransje posen Så det var den han kom hjem med, og det er den som er innsprøytet med vann og salt. Den var ikke god Jeg orket ikke spise mer enn et par biter. Skikkelig svampefølelse. Det som overrasket meg var at vi vanligvis har svensk kyllingfilét i fryseren, men av den dyrere sorten (Kronfågel eller Gullfågel eller noe). Den har visst også vann i seg fant jeg nå ut (etter en tråd her inne vedr dette), men smaker ikke slik som den First Price'n. Den synes jeg smaker tett opp mot vanlig fersk Prior kyllingfilét faktisk. Så da er spørsmålet, før jeg går hen å kjøper den andre First Price filéten som skal være rent kjøtt, det er ikke noe kjipt med den også? Konsistensen er finfin?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 11:31   #2
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: First Price kyllinfilét

Mente at den frosne firstprice kyllingen ikke var innsprøytet med vann og salt jeg.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 11:58   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.934
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: First Price kyllinfilét

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Mente at den frosne firstprice kyllingen ikke var innsprøytet med vann og salt jeg.

Den i oransje pose er ihvertfall det, men mener å huske at jeg leste at det var en annen pose også (hvit eller gjennomsiktig)? Men jeg vet altså ikke. Det var kun den posen de hadde på Ultra da min mann var der ihvertfall...

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 12:39   #4
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: First Price kyllingfilet

Frossen First Price-kyllinfileter finnes bare i oransje pose. De er da helt kurante. Det er mange "økonomikylling"-fileter jeg ikke liker, men denne synes jeg smaker godt.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 12:44   #5
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: First Price kyllingfilet

Synes også disse er helt fine.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 13:13   #6
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: First Price kyllingfilet

Vi bruker bare disse og er veldig fornøyd med de.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 13:48   #7
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: First Price kyllingfilet

Jeg sjekket en pose oransje First Price i butikken i dag og det står ingenting på posen om at den inneholder salt og vann. Derimot sto det på en pose fra XP som jeg hadde i fryseren.

Smaksmessig synes jeg begge disse er helt ok. Jeg foretrekker faktisk fryst kyllingfilet fra First Price framfor fersk fra Prior. Kyllingfilet bederves fort og jeg vil heller spise en som er fryst ned straks enn som har vært transportert og oppbevart i butikk. Det er ikke mer enn en uke siden jeg leverte en pakke ferske Prior kyllingfileter igjen på Mega fordi den helt uten tvil var bedervet når jeg åpnet den, og det var flere dager igjen til datostempling. Den hadde sannsynligvis vært oppbevart feil.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 13:56   #8
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.934
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: First Price kyllingfilet

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Jeg sjekket en pose oransje First Price i butikken i dag og det står ingenting på posen om at den inneholder salt og vann.

Nå dobbeltsjekket jeg posen, og det er en oransje First Price pose. Innholdsdeklarasjonen sier Skinn og benfri norsk kyllingfilét (90%), vann, salt, sukker, krydderekstrakt og var det surhetsregulerende middel tro(?). Er det First Price kylling som er fersk som er ren kyllingfilét da uten tilsatt vann og salt? Jeg ble veldig skuffet som sagt, og den blir ikke kjøpt igjen ihvertfall. Usikker på om vi bruker resten også faktisk...

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 13:57   #9
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.803
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: First Price kyllingfilet

Vi har alltid vært fornøyde med denne kyllingen. Vi kjøpte et annet billigmerke nylig (xtra eller noe slik?), og den var ikke like god.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 14:02   #10
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: First Price kyllingfilet

Jeg lurer på om det finnes to typer. En som det står "marinert" et eller annet på forsiden, og en det ikke gjør det. De rene kyllingfiletene fra First Price er i hvert fall like god som annen ren kylling.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 14:04   #11
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.923
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: First Price kyllingfilet

Sikker på at det er frossen du snakker om den du skal ha? Vi kjøper fersk First Price kyllingfileet i stor pakning. Den er i alle fall god.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 14:09   #12
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.934
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: First Price kyllingfilet

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Sikker på at det er frossen du snakker om den du skal ha? Vi kjøper fersk First Price kyllingfileet i stor pakning. Den er i alle fall god.

Ja, det er det jeg lurer på nå - om det er den ferske som er ren kyllingfilét uten tilsatt vann og salt? Den frosne vi kjøpte er ihvertfall ikke bare ren kylling.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 18:27   #13
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: First Price kyllingfilet

Jeg kjøper alltid den ferske fra First price, den er god.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 18:36   #14
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: First Price kyllingfilet

Vi kjøper fersk kyllingfilét fra Coop. Det er den eneste av de billige som jeg synes er spisende. Den koster ca halve prisen av Prior sine.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 20:01   #15
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.934
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: First Price kyllingfilet

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Vi kjøper fersk kyllingfilét fra Coop. Det er den eneste av de billige som jeg synes er spisende. Den koster ca halve prisen av Prior sine.

Er den uten vann og salt, D'Arcy?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 20:02   #16
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.934
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: First Price kyllingfilet

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Jeg kjøper alltid den ferske fra First price, den er god.

Er den uten vann og salt, Guttemammis?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 20:18   #17
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: First Price kyllingfilet

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Er den uten vann og salt, D'Arcy?

Jepp, uten salt og vann.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 20:20   #18
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: First Price kyllingfilet

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Er den uten vann og salt, Guttemammis?

Det vet jeg ikke.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no