Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Påskemeny

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-13, 20:13   #21
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Påskemeny

Vi skal på hytta, det blir kylling, lam, grilling en dag å så vet jeg ikke mer.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-13, 01:16   #22
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Påskemeny

Det blir kjøttboller med pasta, lammelår, heilsteikt kylling med grønsaker, og sikkert også laks. Ingen andre planar, foreløbig.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-13, 10:25   #23
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påskemeny

Vi skal ha lammecarré en av dagene, med ovnsstekte amandinepoteter, kanskje rosenkål og en eller annen rotmos til i tillegg. En annen dag skal vi ha kylling og chorizo stekt i ovn med grønnsaker à la dette.

Det beste med noen dagers hjemmeferie er jo at man får lagd litt skikkelig mat flere dager på rad.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-13, 10:37   #24
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.551
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Påskemeny

Jeg har faktisk ikke peiling.... jeg har ikke handlet inn enda.

I går var vi på fjellet og grillet pølser, så spiste vi bare pytt-i-panne når vi kom hjem. I dag skal vi ha biffstrimler med ris og salat og en eller annen saus.

Men selve påsken... jeg vet vi skal spise pinnekjøtt en dag, for vi er invitert til mamma og pappa for det, det skjer langfredag, eller 1. påskedag, avhengig av værmeldinga (evt muligens en annen dag om det er strålende begge disse og regner på torsdag, f.eks...) men resten har jeg ansvar for selv, for første gang, og aner ikke. Det skal jeg finne ut av i løpet av de neste dagene, men muligens mat som er enkel å tilberede på hybelkomfyr, ettersom vi er oppfordret til å tilbringe en del dager på campingplassen sammen med mamma og pappa.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-13, 13:06   #25
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Påskemeny

Jeg håper svigers lager lam til oss, og ellers er det kun skole som gjelder så det blir nok mye pølser.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-13, 18:13   #26
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påskemeny

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Vi skal ha lammecarré en av dagene, med ovnsstekte amandinepoteter, kanskje rosenkål og en eller annen rotmos til i tillegg. En annen dag skal vi ha kylling og chorizo stekt i ovn med grønnsaker à la dette.

Og så skal vi ha en dag med assorterte ordentlig gode pølser fra pølsemaker og god rotmos til.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-13, 18:14   #27
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påskemeny

Og så skal vi ha crème brûlée til dessert én dag, og pekanpai en annen dag.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-13, 18:17   #28
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.812
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Påskemeny

I dag ble det visst sushi. Og blir vi sultne til kvelds har vi noen hjemmelagede vårruller i fryseren.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-03-13, 10:26   #29
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påskemeny

Vi skal på primitiv hytte, og gjør det enkelt. Det blir pølser, spekemat og rømmegrøt (ferdig), potetmos (ferdig) og kjøttboller. Tenker jeg. Og kanskje ute en dag, og kanskje noe mer avansert kjøtt på påskeaften.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-13, 10:33   #30
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Påskemeny

I år skal jeg huske på at vi ikke synes lam er det helt store!
Var på Svinesund i helgen og har fyllt opp fryser med kyllingfilet, svin indrefilet og kalkunbryst indrefilet så det blir nok det siste som er på menyen påskeaften.
De andre dagene blir det nok noe med kylling og svinefileten blir nok brukt i en fløtegryte muligens.
Og så skal vi kose oss med bacon hver eneste frokost i påsken. Nam.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-13, 10:55   #31
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Påskemeny

Vi skal være i en campingvogn, så jeg henger litt her for inspirasjon til andre ting enn pølse i brød.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-13, 11:14   #32
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Påskemeny

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

I år skal jeg huske på at vi ikke synes lam er det helt store!
Var på Svinesund i helgen og har fyllt opp fryser med kyllingfilet, svin indrefilet og kalkunbryst indrefilet så det blir nok det siste som er på menyen påskeaften.
De andre dagene blir det nok noe med kylling og svinefileten blir nok brukt i en fløtegryte muligens.
Og så skal vi kose oss med bacon hver eneste frokost i påsken. Nam.

Det skal jeg huske på også - syns mye lam smaker "høgg". Får jeg sprøstekt,godt tilberedt lammekjøtt liker jeg det best. Liker ikke at det skal være rosarødt - det kan til nød gå til en lammefilet men ikke lammelår. Dessuten syns jeg mange lammelår ikke er gode heller. Nok syting
Kyllingfilet,kalkun og bacon blir det i lange baner her og - det liker alle.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-13, 11:27   #33
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.926
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påskemeny

Jeg suger til meg gode ideer. Den kylling og chorizoformen så nydelig ut.

Vi skal være hjemme og har god tid til matlaging. Eneste planen så langt er at vi skal lage sushi sammen, alle sammen i morgen. Så om noen har gode ideer til oss tar vi gjerne i mot. Vi har laget sushi før, men er ikkek kjempeerfarne.

Vi får lammestek hos min mor på langfredag og sikkert noe lam hos mine svigerforeldre på søndagen, så det kan være at det blir nok lam og at vi baserer oss på å lage annet selv.

Jeg skal ta den store handleturen i dag, så jeg får henge litt her for å få ideer.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-13, 12:14   #34
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Påskemeny

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

En annen dag skal vi ha kylling og chorizo stekt i ovn med grønnsaker à la dette.

Det beste med noen dagers hjemmeferie er jo at man får lagd litt skikkelig mat flere dager på rad.

Åh, der var den igjen. Takk for link. Nam. det ser knallgodt ut, men er det litt lite saus, tro?? Vi er skikkelige sausmennesker...
Jeg så den her en annen dag, mulig det var du som linket til den da også. Denne skal jeg prøve en dag, ja.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-13, 12:30   #35
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påskemeny

Vi skal ha hjemmelagd pizza en dag, kjøttkaker i dag, kalkun en dag, laks, ferskt kjøtt og suppe.
Mangler bare to dager nå.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-13, 14:49   #36
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Påskemeny

Den kylling og chorizoformen er vanvittig god. Og det blir bra med saus siden det er en boks med hermetiserte cherrytomater.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 08:38   #37
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Påskemeny

Den kyllinggryta - er den særlig sterk eller? Sidan det skal vere sambal oelek i. Vi vaksne er veldig glad i sterk mat, ungane not so much.

Vi skal ha heilsteikte kyllingar ein dag i alle fall. Gnidd inn med kummin, koriander og paprikapulver. Masse løk, squash, gulrot, kikerter og kvitløk under kyllingen. Olivenolje over. Serverer hommos og /eller creme fraiche til, og kanskje litt brød.
Elles har eg lam i kjøleskapet - ei utbeina lammesteik som er ferdig marinert.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 09:15   #38
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Påskemeny

Da er påskemenyen klar her, har en del i fryseren så menyen blir slik:

Igår: fiskepudding i hvit saus med poteter og grønnsaker.
Idag: Rester.
Onsdag: Fiskenuggets, pommes frites og erterstuing
Torsdag: Grille: Tror jeg skal tørrkrydre nakkekoteletter. Lager peppersaus, ris og salat til.
Fredag: Mannen ønsker seg hjemmelagd pepperonipizza, da blir det det.
Lørdag: Grille: Maiskolber, bakte poteter, kryddersmør, grønnsaker og?
Søndag:Pinnekjøtt, kålrabistapp, poteter og siden det er litt spesielt med salt "seigt" pinnekjøtt får ungene dampepølse(grov pølse med mye smak).
Ma
ndag: Grille: Hamburgere, valgfritt tilbehør.
Tirsdag: Torsk, poteter, gulerøtter og pinnekjøtt i biter på panna omtrent som bacon.
Onsdag: "Betaskaus"; lapskausblanding med kjøttboller i. Litt tynnere enn lapskaus og litt tykkere enn suppe.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no