Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-13, 17:26   #1
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Er det noe du spiste før… både for 1-2-3 og kanskje 10-20 år siden, som du ikke spiser/liker nå?

Del!!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 17:28   #2
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Jeg kom på løvstek her en dag, da jeg så Prix hadde sånn «ta med»- tilbud… at det var noe jeg spiste en del da jeg bodde hjemme, som jeg ikke synes er noe fristende nå i det hele tatt.




Og så husker jeg pizzafyll på boks! Ikke akkurat denne. Men husker vi kjøpte det.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 17:31   #3
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.849
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Fiskeboller fra Volda fiskemat.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 17:33   #4
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Margarin!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 17:34   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Vet ikke, kommer ikke på noe nå.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 17:41   #6
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Lungemos og blodpudding.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 17:48   #7
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Lungemos, svenske kjøttboller, ferdige sjokolade- og karamellpuddinger, torsketunger.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 17:55   #8
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Smør på brødskiva. Mange år siden, foruten nystekt brød og ristet loff, men det er også sjeldent, sjeldent.

Ellers er det helst pålegg som har fått fyken; Banos, Svolværpostei etc. Ikke spiser jeg typ Go´morgen yoghurt, Risifrutti etc. heller.

Om noe har jeg egentlig tilført mye mer til hva jeg spiser, enn hva jeg ikke spiser, selv om jeg stort sett har vært "altetende" hele veien. Men det nevnt over har jeg ikke spist på mellom 10-20 år, og det frister overhode ikke heller. Selv om jeg var aldri så glad i det den gang da.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 17:56   #9
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Margarin er vel det første jeg kommer på ja.
Og sjokolade da.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 17:58   #10
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Og sjokolade da.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 17:58   #11
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Men ingenting dere husker på fra oppveksten liksom? Som ble servert?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 18:00   #12
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Fiskepinner!
Var veldig glad i deg som barn, men no har eg ikkje sjans til å få det ned.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 18:06   #13
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Jeg spiser nærmest aldri ferdigmat eller halvfabrikata lenger, det gjorde jeg tidligere. Jeg spiser aldri burgere eller annen gatekjøkkenmat, aldri pølser eller chips eller annen mat i farta heller, det gjorde jeg sikkert en dag i uka da jeg var veldig ung. Jeg spiser nesten aldri amerikansk pizza eller boller på bensinstasjonen. Jeg spiser ikke horn med ost og skinke når jeg er på cafe. Jeg spiser aldri gryterett eller Thousand Island-dressing. Jeg spiser svært sjelden dessert, det må være noe ekstra godt hvis jeg skal gidde, jeg liker det sjelden.
Jeg spiser generellt mye sunnere og bedre mat i dag enn for 10 år siden, og veldig mye bedre enn for 20 år siden.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 18:11   #14
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Men ingenting dere husker på fra oppveksten liksom? Som ble servert?

Fra barndommen:
Kylling i sånne aluminiumsformer med papplokk. Ble varmet rett i ovnen. Jeg blir kvalm bare ved tanken. Kjøttpølser servert i brun posesaus: en veldig typisk middag hos foreldrene mine. Pizza laget med fyll fra pose.

Ting jeg spiste for 10 år siden, som jeg helst unngår nå:
Gatekjøkkenmat, frossenpizza, Nugatti.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 18:13   #15
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Og, de kyllingpakkene gjelder for meg også. Nesten hver lørdag hadde vi de når jeg bodde hjemme.
Ellers spiste vi sunt og godt hjemme egentlig.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 18:14   #16
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Løvbiff, ris med sånn gul saus som jeg ikke kommer på navnet på, margarin, kattemat (elsket tørrfor som unge), potetgull til kylling, fylte torskemager, leverkaker, Grandiosa med ekstra skinke, mais og ost. Og sikkert mye mer!

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 18:16   #17
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Og, de kyllingpakkene gjelder for meg også. Nesten hver lørdag hadde vi de når jeg bodde hjemme.
Ellers spiste vi sunt og godt hjemme egentlig.

Typisk lørdagsmiddag, ja. Med Uncle Ben's ris og salat med Thousand Island-dressing. Ikke godt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 18:18   #18
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Frå barndommen:
Pølse med spaghetti og ketchup
Blodpølse med sukker

Frå mi eiga voksentid (20 år sidan)
Joikakaker
Fiskepinnar
Margarin

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 18:19   #19
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Stekt torskerogn, hermetisk. Klassisk middag i barnehagen på 80-tallet. Lungemos og blodpudding spiser jeg heller ikke lenger, det serverte farmor ofte opp igjennom barndommen.
Ellers har jeg sluttet å spises røkelaks, får det rett og slett ikke ned lenger.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.

Sist redigert av Susse : 07-03-13 kl 18:25.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 18:22   #20
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Eg spiste Uncle Bens sur-søt saus med ris til i eit halvt år, då eg var fattig student. Eit glass rakk jo til tre middagar. Det har eg ikkje spist etterpå.

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Fra barndommen:
Kylling i sånne aluminiumsformer med papplokk. Ble varmet rett i ovnen. Jeg blir kvalm bare ved tanken. Kjøttpølser servert i brun posesaus: en veldig typisk middag hos foreldrene mine. Pizza laget med fyll fra pose.

Ting jeg spiste for 10 år siden, som jeg helst unngår nå:
Gatekjøkkenmat, frossenpizza, Nugatti.

Åh, den kyllingen... Den hugser eg og. :kvalm:

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no