Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-13, 21:10   #201
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Opprinnelig lagt inn av Veslemøya, her.

NåDa vi var små elsket vi sånne ferdigskorper
I pose. Vi spiste dem med smør og hvitost. Og så spiste vi kavring med melk og hvetabix(?) med syltetøy og melk.

Vi har stadig slike skorper, og Weetabix spiser både vi og ungene til frokost flere ganger i uka - det er faktisk en av de sunneste frokostblandingene, i den grad det kan kalles en blanding.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 07:12   #202
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Nå kom jeg på at da jeg og mannen min ble sammen (da var vi 16 og 17 år gamle), og jeg var peschetarianer, spiste vi veldig ofte en kveldsrett som besto av stekt (bokse)sjampinjong og maiskorn, med salt og pepper på. Bare det! Tror vi hadde piffi på og.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 09:09   #203
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Hva er peschetarianer?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 09:13   #204
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Vegetarianer som spiser fisk.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 09:18   #205
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Åja. Da har jeg vært det. Jeg kalte det "vegetarianer som spiste fisk", da.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 09:19   #206
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Det kunne jo også betydd "folk som bare spiser hermetisk mat" ut fra det innlegget.

Men ellers så sier jo selve ordet at det har noe med fisk å gjøre.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 09:30   #207
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Ja, det gjør det jo.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 09:40   #208
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det er også veldig sjelden jeg lager min tidligere favorittrett fra studietiden: Makaroni rørt sammen med margarin og revet ost. Jeg tenkte dette måtte være en ideell rett, billig og sunn (!) ettersom jeg på det tidspunktet tenkte at kjøtt var usunt.

Jeg husker også den retten der, og at jeg syns den var sunn.

Innimellom når jeg er alene så tenker jeg at jeg skal lage makaroni og ost på den måten der, men ender alltid med å ta i bare litt spekeskinke, litt sopp, en fløteskvett, litt fetaost og soltørket tomat og alskens godsaker. Eller plutselig uten å mene det lage om hele greia til carbonara.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 13:05   #209
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Innimellom når jeg er alene så tenker jeg at jeg skal lage makaroni og ost på den måten der, men ender alltid med å ta i bare litt spekeskinke, litt sopp, en fløteskvett, litt fetaost og soltørket tomat og alskens godsaker. Eller plutselig uten å mene det lage om hele greia til carbonara.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 13:25   #210
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Jeg pleide å spise makaroni blandet med revet ost, rømme, oregano, basilikum, salt og pepper. Det var jo så lettvint, godt og sunt! Det hender en ytterst sjelden gang at jeg lager det nå også, som tilbehør til f.eks pølser, men det er virkelig sjelden. Veldig godt, men så ikke sunt.

Husker jeg og mannen i flere år spiste mye kokt rist blandet med stekt kjøttdeig, litt salt, pepper og soyasaus. Det var det. Nå kunne jeg ikke tenkt meg noe mer simpelt og kjedelig nesten.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 13:28   #211
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.331
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Alt av godteri i pulverform.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 14:23   #212
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Å jaiks, nå husket jeg plutselig noe jeg og venninna mi spiste relativt ofte.
Ming hurtigris med peppersaus (Toro). Jeg RØRER ikke Ming hurtigris lenger og peppersaus er virkelig ikke godt! (Jeg smakte det her forrige dagen etter laaaaang tid, og fikk virkelig grøsninger.)

Men jeg husker så godt at spesielt på kveldene når vi var småsultne så lagde vi dette. Uten noe mer!
(Hun hadde til og med dette med i sangen hun skrev til bryllupet mitt.)

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-13, 21:26   #213
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Uncle bens sursøt saus
Kylling i folie rett i ovnen
fiskeboller
spagetti alla capri
pose med pastarett med ostesaus(husker ikke navnet)
lys lapskaus på boks
kneip brød
loff
potetgull med dip (jeg elsker det enda men prøver å la vær)
pastaskruer med en poseblanding som skulle blandes med kjøttdeig (italiensk gryte)
hjemmelaget pizza med vanlig bunn (spiser kun tortillalefser til bunn nå)
gryteretter fra pose
pizzafyll oppå en loffskive og ost på toppen- æææsj!!!
brus

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-13, 21:37   #214
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Raske karbohydrater.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-13, 21:39   #215
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Kjøtt.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-13, 21:58   #216
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Torskerogn og levergryte var et par favoritter hjemme da jeg var liten - og det var på ingen måte MIN favoritt dengang og har heller ikke blitt det siden...

Picnikskinke er en type skinke som fadet ut etterhvert også - var visst ok før om åra, men nå synes jeg den er begredelig.

__________________
Å leve er ikke nok. Solskinn, frihet og en liten blomst må man ha.
Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-13, 23:03   #217
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Opprinnelig lagt inn av Frances

Italiensk gryte spiser jeg aldri mer. Fikk mer enn nok på 90-tallet.

For moro skyld så anbefaler jeg boken "All mat kommer fra Ungarn" av Petter Schjerven. Den bringer fram mange, mange gode og dårlige minner fra oppveksten. Blant annet et kapittel om terteskjellet. Alt kunne brukes så lenge det lå i terteskjell :urk:

Denne boken er jeg halvveis i nå, takket være innlegget ditt. Fornøyelig bok må jeg si! Ikke så mange oppskrifter jeg komer til å ta opp igjen da...

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-13, 23:16   #218
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Blodpannekaker

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no