Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kostplan? Noen som vil hjelpe meg?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-13, 21:47   #1
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kostplan? Noen som vil hjelpe meg?

Noen som vil gi meg en enkel plan over måltider på 4-6 dager ( kan repeteres), over et sunt kosthold.. Spiser det meste, ikke noe jeg ikke liker (utenom tunfisk!) men vil nå prøve å vere sunnere enn hva jeg er, og trenger en kostplan tror jeg. iallefall prøve på det. Mål er også etpar-kg mindre kroppsvekt. Må vere enkelt og ikke avansert.
Dette er sikkert kjempelett, men jeg får det ikke til. Funker aldri, og når jeg spiser sunt, blir det gjerne ikke fult gjenomført sunt likevel..Noen som vil gi meg et oppsett?

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 08:53   #2
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kostplan? Noen som vil hjelpe meg?

Kanskje snoke litt innpå Grete Rode sin nettside eller andre sånne type steder?

Kanskje det er noe tips her. http://www.frukt.no/gronne-fakta/akt...-mat-og-helse/

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 09:00   #3
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kostplan? Noen som vil hjelpe meg?

Tja, det er jo enormt mange muligheter, men når jeg har gode hverdager spiser jeg omtrent følgende:

Frokost: To knekkebrød med makrell i tomat eller en liten bolle havregryn med skummet melk (evt tilsatt noen få rosiner eller nøtter) eller et par weetabix med skummet melk (evt med litt syltetøy av ikke så søt type på).

Mellommåltid 1: En frukt

Lunsj: To skiver grovt brød med feks fiskepålegg, kokt skinke, mager leverpostei. Gjerne agurk til, av og til avokado (som metter godt og er sunt, men har en del kalorier); gjerne noen bær.

Mellommåltid 2: En frukt

Middag: Moderat porsjon kjøtt/fisk, potet/pasta/ris, grønnsaker (forsøker ta lite pasta/ris)

Kveldsmat om nødvendig: Ryvita med magert pålegg, vann

Det er jo som sagt veldig mange muligheter her, men jeg er fornøyd hvis jeg får til noe slikt som dette.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)

Sist redigert av apan : 21-03-13 kl 11:13.
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 11:09   #4
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kostplan? Noen som vil hjelpe meg?

Min dag kan ofte se sånn ut:

Frokost: havregrynsgrøt (1 dl gryn, 3 dl vann), kokes med noen rosiner i, strør hakkede mandler over etterpå.

Lunsj: Skyr + en frukt

Middag: Middels porsjon, mye grønnsaker

Kvelds: 1 brødskive m/egg

Senkvelds: En stor skål jordbær eller blåbær, med 1/2 dl vaniljekesam over.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 16:11   #5
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kostplan? Noen som vil hjelpe meg?

Mulighetene er sikkert uendelige ja, når man kommer på dem. Problemet mitt er vel at det ofte blir mer usunt enn sunt, og sikkert for mye kalorier.. Synes det er vanskelig å se en hel dag samlet, og finne gode forslag, - som passe sammen. Skal kikke på Rhode siden også.

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no