Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvilken slow juicer vil vi ha?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-15, 18:42   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

Hvilken slow juicer vil vi ha?

Ja, noen som kan anbefale en slow juicer?

Etter at barna, og spesielt to av dem som ikke spiser mye grønnsaker, har lagt sin elsk på Sunniva Supri juicene, så tenker vi at en juicer nok er smart å ha i hus. Men etter å ha sett tråder både her inne og et kjapt søk på nett, så er det mye å velge i, samt at jeg har skjønt at slow juicer er greia. Det stemmer fortsatt?

Og dere som juicer; drikker barna mye av de dere lager med grønnsaker? Eller er det aller helst fruktjuicene som går ned?

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 20:20   #2
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Hvilken slow juicer vil vi ha?

Her drikker de også grønnsaksjuicer. I går ba minsten om gulrot/eplejuice og hun drikker også spinat/sitron/eple/agurk.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-15, 09:15   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken slow juicer vil vi ha?

Grønnsaker kan blandes sammen med frukt slik at det nesten bare smaker frukt. Min sønn elsker appelsinjuice med gulrøtter, gulrøtter er jo ganske søte. Samme med paprika. Rødbeter gir knallrosa juice (men fjern skallet så det ikke blir jordsmak i juicen). Her blander jeg de fleste grønnsaker med frukter med sterk søtsmak, feks. søte epler og appelsiner. Da går det meste ned på høykant. I tillegg får jeg brukt opp rester. Bruker jeg ikke hele paprikaen eller har gulrøtter som må brukes NÅ, går det i juicen. Ungene elsker å bli med på juicing. Jeg er litt mer fan av smoothies da, siden det blir mindre svinn.

Men med slowjuicere (og ikke de saftsentrifugene fra Phillips osv) så blir det litt mindre svinn uansett. De får ut ca. 50 % mer juice og pulpet er mye tørrere. Jeg likte ikke engang hjemmelaget juice da jeg hadde Phillips sin sentrifuge, ikke før jeg kjøpte Wilfa slowjuicer og innså at det er SÅNN juice skal smake. Haha, høres ut som reklame! Jeg jobber ikke for Wilfa altså.

Men de beste juicerne er Omega-juicers. Tror ikke de fås i Norge, men du kan bestille på uk-juicers. Der kjøpte jeg Blendtec-blenderen min, kjempegod service og rask leveringstid. Koster litt da, de er i utgangspunktet dyre og så må du legge inn moms og toll også. Men det er verdt det om du bruker det mye. Jeg har et kjærlighetsforhold til Blendtecen min! Har hatt den i tre år og brukt den ekstremt mye. Den er helt fantastisk!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-15, 09:23   #4
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken slow juicer vil vi ha?

Sniker bare forbi for å si at jeg er dødsmisunnelig på den blendtecen.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-15, 09:25   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken slow juicer vil vi ha?

Ja, det skjønner jeg godt. Haha. Men når jeg vinner i lotto, Fibi, DA!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-15, 13:13   #6
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken slow juicer vil vi ha?

Drar opp denne. Jeg har skjønt at det er en slowjuicer jeg vil ha, men hvordan vet jeg hvilke av juicemaskinene i butikken som er slowjuicere? Kan noen komme med en veldig spesifikk anbefaling?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no