Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Avsporing: Hvor mange serviser har dere?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-09, 13:27   #1
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.863
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Avsporing: Hvor mange serviser har dere?

Etter å ha lest tråden om juleservisene, begynte jeg å lure på om det kanskje er tid for å begynne å samle på servise igjen. Ja, ikke juleservise, altså, men et penservise av noe slag.

Vi har kun ett servise, steingods fra Denby, som vi bruker både til hverdags og pent. Det er et komplett middags-, frokost- og kaffeservise (til 12) som vi ønsket oss til bryllupet i 1998.



Hvor mange serviser har dere, og hvordan ser de ut? Hva er mest populært for tida? Del gjerne bilder!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 13:28   #2
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.688
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: Hvor mange serviser har dere?

Vi har Porsgrund "tid" - Det er penserviset vårt. Til hverdags har vi 5-kroners fra Ikea. Med asjettkastende lillebror i hus er det mest økonomisk.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 13:29   #3
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.863
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: Hvor mange serviser har dere?

Ja, og så glemte jeg å skrive at jeg gjerne vil se bilder!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 13:31   #4
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.009
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Avsporing: Hvor mange serviser har dere?

Jeg har helhvitt hverdagsservise fra Aida og 8 eller 12 (husker ikke) kuverter med kaffekopper og asjetter fra Porsgrund. That's it.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 13:31   #5
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: Hvor mange serviser har dere?

Vi har Jamie Oliver sitt hvite til hverdags, og Porsgrund Saturn Platina eller hva det heter, til fint.
I tillegg har vi to sånne gamle pene kaffeserviser med gullkant. Arvet, selvsagt.

Porsgrund;



__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 13:33   #6
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.457
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Avsporing: Hvor mange serviser har dere?

Vi har Wedgewood Edme Plain frokost, kaffe og middag med alt tilbehör. I tillegg har jeg et saant Provence-aktig teservise, men det bruker jeg aldri. Her er Edmegreiene:

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 13:35   #7
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avsporing: Hvor mange serviser har dere?

Vi sparer på Edme fra Wedgewood


Det bruker vi til pent.

Så har vi Marbella fra PP, men kanskje bare en liten stund til. Litt usikker på om jeg har solgt det. Har brukt det til hverdags.
Den bakerste av de to. Har solgt det nå, så jeg er glad for at vi har denne tråden så jeg kan bli inspirert nå som keg skal ut å kjøpe nytt kjøkkenservise.

__________________
Propellen januar 2005

Sist redigert av Camomilla : 09-11-09 kl 16:32.
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 13:35   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: Hvor mange serviser har dere?

Vi har telle, telle … fem, men det ene er kaffeservise jeg arvet av min grandtante, som ikke kan maskinvaskes, så det teller ikke.

IKEAs 365+ til hverdags (helt enkelt, hvitt)

Wedgewood Sterling kaffeservise:


Iittala Origo frokostservise


Royal Copenhagen Magnolia Classic middagsservise:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 13:35   #9
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: Hvor mange serviser har dere?

Vi har helt enkle tallerkener fra IKEA og et gammelt service etter min som først min oldemor og deretter min gammeltante hadde.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 13:36   #10
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.601
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avsporing: Hvor mange serviser har dere?

Vi har.. til hverdags: Ett til 8 som jeg fikk da jeg flyttet hjemmefra, et til 3 som mannen fikk i tilsvarende situasjon, et til 6 fra ikea.

Så har vi dette til pent:

og et juleservise i tillegg:

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 13:36   #11
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avsporing: Hvor mange serviser har dere?

I tillegg har jeg et nydelig "kinaservise", som bare står og samler støv. Tør ikke bruke det...

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 13:39   #12
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.863
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: Hvor mange serviser har dere?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

I tillegg har jeg et nydelig "kinaservise", som bare står og samler støv. Tør ikke bruke det...

Det minner meg på at vi også har arvet et mokkaservise fra Figgjo som jeg ikke tør å bruke. Det har ulike pastellfarger utenpå og "gull" inni.



Morsomt å se bilder - mange fine saker her!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 13:39   #13
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.894
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avsporing: Hvor mange serviser har dere?

Vi har Cellini fra Villeroy og Boch til penservise
.

Til hverdags har vi en lett blanding av et enkelt grått servise fra Ikea og diverse fra loppemarkeder og bruktbutikker (samme stil, men ulike merker og mønstre).

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 13:40   #14
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avsporing: Hvor mange serviser har dere?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Så har vi Marbella fra PP,

...
Den bakerste av de to.

Det samme har vi som "penservise", men jeg må si det blir mindre og mindre brukt til det. I stedet er det hverdagsserviset fra Ikea (Arv) som blir brukt til det meste.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 13:40   #15
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avsporing: Hvor mange serviser har dere?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det minner meg på at vi også har arvet et mokkaservise fra Figgjo som jeg ikke tør å bruke. Det har ulike pastellfarger utenpå og "gull" inni.

Morsomt å se bilder - mange fine saker her!

Har f ått mitt av mamma. Det er løvtynr og har en Geisha dame i bunnen av koppene. Kjempelekkert, men når bruker man sånt da?

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 13:42   #16
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.691
Blogginnlegg: 20
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avsporing: Hvor mange serviser har dere?

Vi har ett servise; Ostindia fra Rörstrand. Det brukes til hverdag og fest, både middags og kaffe-servise. I tillegg har vi termokopper fra Eva solo til kaffeslabberas.

Jeg ønsker meg egentlig et helt hvitt servise.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 13:43   #17
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.206
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing: Hvor mange serviser har dere?

Jeg har Teema i blått.



Nå er jeg litt lei av det blå, og det begynner å bli slitt, så jeg holder på å bytte det ut i hvitt. Har også litt Origo frokostservise som kan brukes sammen med Teema.

Ellers har jeg diverse arvede greier. Ett komplett middagsservise i hvitt med gullkant etter mormoren min, ukjent merke. Og minst tre forskjellige kaffeserviser. Ingen av dem blir brukt noe særlig.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 13:43   #18
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avsporing: Hvor mange serviser har dere?

Det var utrolig lekkert Bluen

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 13:44   #19
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.570
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Avsporing: Hvor mange serviser har dere?

Vi har to.

Vi har dette fra IKEA:



Og dette fra Villeroy & Bosch:

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 13:45   #20
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Avsporing: Hvor mange serviser har dere?

Vi har ett billig Nille-service i hvitt med gullkant som vi bruker til hverdags (dype og flate tallerker).
Så har vi ett service til 12 (middag og kaffe) fra Heinrich Winterling som heter Versailles. Det er gått ut av produksjon og jeg finner ikke bilder av det.
Nå samler vi på et kaffeservice som heter Grand Cru.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no