Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hente bestilte varer på posten i Sverige, Strømstad. Teskje trengs

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-11, 17:30   #1
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Hente bestilte varer på posten i Sverige, Strømstad. Teskje trengs

Jeg skal kjøpe barnevogn fra Tyskland. Det er veldig mye rimeligere å få den sendt til Sverige enn til Norge, ikke minst fordi jeg da slipper å punge ut for moms og toll og gebyr og hva annet de har funnet på.

Dermed vil jeg at sjappa skal sende vognen til et postkontor i Sverige sånn at jeg kan hente den der. Fortrinnsvis Strømstad eller Tøcksfors.

Hvordan gjør jeg dette? Teskjeforklaring for idioter trengs.

(Jeg skal hente den i forbindelse med overnatting i Sverige, så jeg kommer ikke over tollgrensa for hva jeg kan ta med hjem. Dermed er det ikke ulovlig.)

  Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 18:44   #2
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hente bestilte varer på posten i Sverige, Strømstad. Teskje trengs

Ah - fant det.
http://forbrukerportalen.no/Artikler.../1095878485.92

NB - artikkelen er gammel, man kan ikke sende til Årjeng mer.


Sist redigert av Slettet bruker : 23-02-11 kl 20:11.
  Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 19:00   #3
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hente bestilte varer på posten i Sverige, Strømstad. Teskje trengs

Det mest gledelige med den artikkelen var dette:

Sitat:

Uendret i 29 år

Tollgrensen på 200 kroner har vært uendret siden 1975.

Tenk at det bare er 29 år siden 1975!

Bor i Stavanger og får ikke mer ut av dette enn gleden over å være 29 igjen. Og den gleden skal ikke undervurderes!

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 19:04   #4
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hente bestilte varer på posten i Sverige, Strømstad. Teskje trengs

Men blir det så mye billigere å hente i sverige da? Da får du vel ikke trukket fra noe tysk moms?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 19:17   #5
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hente bestilte varer på posten i Sverige, Strømstad. Teskje trengs

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men blir det så mye billigere å hente i sverige da? Da får du vel ikke trukket fra noe tysk moms?

Nei, men jeg slipper en ekstrem frakt. De tar omtrent den tyske momsen i frakt for å sende ut av EU ser det ut som. Også skal jeg jo til Sverige likevel.

  Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 19:29   #6
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.959
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hente bestilte varer på posten i Sverige, Strømstad. Teskje trengs

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Det mest gledelige med den artikkelen var dette:
Tenk at det bare er 29 år siden 1975!

Bor i Stavanger og får ikke mer ut av dette enn gleden over å være 29 igjen. Og den gleden skal ikke undervurderes!

Da er jeg gledesdreper og påpeker at artikkelen er fra 2004.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 19:31   #7
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hente bestilte varer på posten i Sverige, Strømstad. Teskje trengs

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Nei, men jeg slipper en ekstrem frakt. De tar omtrent den tyske momsen i frakt for å sende ut av EU ser det ut som. Også skal jeg jo til Sverige likevel.

Nåh. Sånn å forstå.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 19:53   #8
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hente bestilte varer på posten i Sverige, Strømstad. Teskje trengs

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Da er jeg gledesdreper og påpeker at artikkelen er fra 2004.

Det betyr ingenting!

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 20:10   #9
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hente bestilte varer på posten i Sverige, Strømstad. Teskje trengs

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Da er jeg gledesdreper og påpeker at artikkelen er fra 2004.

Du har rett. Og det har faktisk betydning siden den sier at man kan sende til både Strømstad og Årjeng. Det kan man faktisk ikke - Årjeng tilbyr ikke poste restante mer.

  Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 20:38   #10
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hente bestilte varer på posten i Sverige, Strømstad. Teskje trengs

Jeg har prøvd dette trikset, og det fungerte fint. Husk at postkontoret ikke sender noe beskjed til deg om at pakken har ankommet, du må selv sørge for å få sporingsnummer, og følge med når pakken skal ankomme postkontoret.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 21:44   #11
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hente bestilte varer på posten i Sverige, Strømstad. Teskje trengs

Og ikke minst passe på at butikken sender med "vanlig" post, ikke DHL, UPS eller noe sånt. "Noen" har brent seg på det før. Men ellers så funker det veldig fint i Strømstad. Bare å si navnet, signere og så får man pakken.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 22:34   #12
ORG
Aktiv
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 198
ORG har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hente bestilte varer på posten i Sverige, Strømstad. Teskje trengs

Vet posten i Sverige har arbeidet med å avvikle all mulighet for å få pakkepost (alt over 2,5 cm tykke konvolutter) sendt poste restante, evt gebyrlegge slike sendinger med et beløp + en tilleggsavgift for hver dag de må lagres. Du bør undersøke hvor langt den siden er kommet, og om man evt har konkludert noe her. Men så lenge tilbudet finnes, og man skal over grensen for et besøk på minst 24 timer, er det jo glimrende. Bare husk at noen tollere kan være nøye på 24-timersgrensen, så man bør kunne dokumentere den (f eks med bompengebilletten på Svinesund) om man ikke har TO overnattinger.

ORG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 22:39   #13
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.040
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hente bestilte varer på posten i Sverige, Strømstad. Teskje trengs

Opprinnelig lagt inn av ORG, her.

Du bør undersøke hvor langt den siden er kommet, og om man evt har konkludert noe her.

Her hentet en bekjent noe for et par uker siden, det gikk helt greit da ihvertfall.

I Strømstad henter man det på Foretagscenteret som ligger på Prästängsvägen 15-17. Åpent mandag-fredag 8-18

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 23:32   #14
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hente bestilte varer på posten i Sverige, Strømstad. Teskje trengs

ORG - det står ikke noe om det på posten.se.
Jeg satser på at det går greit. Vogna og greiene til kommer i flere porsjoner og om man tar vogna for seg og de andre for seg så er det fint under døgngrensa også siden vi er to personer. (Vi skal bare overnatte en natt.)

  Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 23:51   #15
ORG
Aktiv
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 198
ORG har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hente bestilte varer på posten i Sverige, Strømstad. Teskje trengs

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

ORG - det står ikke noe om det på posten.se.

Dette ordner du best selv. Jeg har ikke funnet noen grunn til å sjekke hva posten.se sier, det er ikke jeg som skal ha poste restante. Ville bare nevne hva jeg VET utredes, og be deg sjekke tilstand for hva som hadde skjedd/var planlagt å skje , så du ikke brente deg på noen måte om det kunne unngås .

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg satser på at det går greit. Vogna og greiene til kommer i flere porsjoner og om man tar vogna for seg og de andre for seg så er det fint under døgngrensa også siden vi er to personer. (Vi skal bare overnatte en natt.)

Tollreglene er klare: Så lenge ting \"hører naturlig sammen\" kan de ikke deles på to personers tollkvote. OM dette \"hører naturlig sammen\" eller ikke er det tolleren, ikke jeg som har siste ordet om, og jeg vet jo heller ikke hva \"greiene til\" er. Men vær OBS på at tollere kan være VELDIG firkantet her, særlig om man kjører på grønt og blir oppdaget, og at det alltid er en selv som skal bevise (om tolleren ber om det) AT man har 24 timers fravær, ikke tolleren som skal motbevise det.

Men, igjen: Dette er deres sak, og deres problem. Jeg bare legger frem det jeg kjenner til som er relevant å ta med i vurderingen.

ORG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 01:58   #16
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Hente bestilte varer på posten i Sverige, Strømstad. Teskje trengs

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg skal kjøpe barnevogn fra Tyskland. Det er veldig mye rimeligere å få den sendt til Sverige enn til Norge, ikke minst fordi jeg da slipper å punge ut for moms og toll og gebyr og hva annet de har funnet på.

Dermed vil jeg at sjappa skal sende vognen til et postkontor i Sverige sånn at jeg kan hente den der. Fortrinnsvis Strømstad eller Tøcksfors.

Hvordan gjør jeg dette? Teskjeforklaring for idioter trengs.

(Jeg skal hente den i forbindelse med overnatting i Sverige, så jeg kommer ikke over tollgrensa for hva jeg kan ta med hjem. Dermed er det ikke ulovlig.)

Du burde selvsagt bestille den til en adresse i Norge. Ethvert annet innebærer skattesvik til vår generøse velferdstat. Umoral av værste slag.

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 08:04   #17
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hente bestilte varer på posten i Sverige, Strømstad. Teskje trengs

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Du burde selvsagt bestille den til en adresse i Norge. Ethvert annet innebærer skattesvik til vår generøse velferdstat. Umoral av værste slag.

Nei, det gjør faktisk ikke det. Dette er fullt lovlig og ikke antydning til regelbrudd.

  Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 09:26   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hente bestilte varer på posten i Sverige, Strømstad. Teskje trengs

Hvis du skal overnatte i Sverige, hadde det ikke vært enklere å få den sendt til den adressen du skal overnatte?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 09:27   #19
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hente bestilte varer på posten i Sverige, Strømstad. Teskje trengs

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hvis du skal overnatte i Sverige, hadde det ikke vært enklere å få den sendt til den adressen du skal overnatte?



Det er en hytte i skauen - det er ikke noen der som kan ta den imot medmindre den kommer eksakt da vi kommer.

  Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 10:05   #20
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.040
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hente bestilte varer på posten i Sverige, Strømstad. Teskje trengs

Poste restante funker fint det, har også hentet vogn i Strømstad. Og får du pakkenummeret av avsender, så er det jo lett å se når den er kommet.

Lykke til!

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no