Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Dobbelt OS på mac. XP eller Vista? Råd ønskes

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-05-08, 22:59   #1
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Dobbelt OS på mac. XP eller Vista? Råd ønskes

Jeg sitter her med min nyinnkjøpte macbook pro, og må ha inn windows som andre OS, for å kunne kjøre autocad.

Hva skal jeg bruke? Vista eller XP? Har noen prøvd Acad på mac under Vista? Jeg har dual core 2,5 Ghz prosessor, 4 GB ram og 512 mb skjermkort.

Jeg har hørt at bootcamp sletter lisensene innimellom. Funker parallel bedre?

  Svar med sitat
Gammel 31-05-08, 23:04   #2
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.953
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dobbelt OS på mac. XP eller Vista? Råd ønskes.

Jeg bruker Parallels (http://www.parallels.com/en/products/desktop/) på min Macbook. Windows XP tildelt 1GB ram fungerer bra. Har ikke prøvd BootCamp ettersom at jeg bare bruker windows til enkeltprogram, 3-4 ganger i året.

Jeg har lest mye bra om VMWare Fusion også: http://www.vmware.com/products/fusion/. Planen er å installere denne på DMs Macbook, sånn en gang jeg ikke har noe annet å gjøre.

MacBook Pro er forøvrig kåret (av PC World) til den beste Vista-laptoppen.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 19:57   #3
yt1300
Fullverdig medlem
 
yt1300 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 66
yt1300 er litt kul
Standard

Sv: Dobbelt OS på mac. XP eller Vista? Råd ønskes

Hva er galt med ubuntu?


(Kilde: youtube.com)

__________________
Den iherdige skal få sin lønn i himmelen.
Den late skal få sin lønn her og nå.
yt1300 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 21:11   #4
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dobbelt OS på mac. XP eller Vista? Råd ønskes

XP tror jeg. Husfruen har Vista på sin laptop, og det virker som det er et salig virrvarr av popups, bilder og "inteligente" (artificial stupidity) funksjoner som spiser utrolig mye tid og RAM på å foreslå, vise og flytte om på alle menyer og knapper slik at det ligger til rette for akkurat det du ikke har tenkt å gjøre.
http://www.foreldreportalen.no/forum...ight=kildekode

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 21:17   #5
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dobbelt OS på mac. XP eller Vista? Råd ønskes

Tror jeg ville satset på XP. Jeg fikk ikke GIS/Line (landmålingsprogram) til å funke på Vista med Parallels. Vet ikke med AutoCad men tror XP er sikrest.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 21:18   #6
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dobbelt OS på mac. XP eller Vista? Råd ønskes

Jeg har både Vista og XP på forskjellige maskiner, og jeg hadde helt klart valgt XP som OS ved siden av MacOS. Det er så lite utviklet programvare for Vista, så man kan få problemer med alskens drivere i tillegg til at det er irriterende i layouten (selv om jeg må medgi at det antagelig er en vanesak).

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 23:31   #7
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dobbelt OS på mac. XP eller Vista? Råd ønskes

Vista er noe forbannet møkk.
Vi har Vista på den stasjonære, og jeg banner og sverter hver gang jeg setter meg ned med den. Alt går så forferdelig sakte. Jeg vet at det kan gjøres mye for å få det til å gå raskere, men lurer rett og slett på å reinstallere med XP istedet.
:reaksjonær:

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 00:02   #8
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dobbelt OS på mac. XP eller Vista? Råd ønskes

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Jeg sitter her med min nyinnkjøpte macbook pro, og må ha inn windows som andre OS, for å kunne kjøre autocad.

Abonnerer. Si i fra hva du endte opp med, så kanskje jeg får brukt min autocad jeg også, og ikke bare archicad...

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 00:25   #9
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.645
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dobbelt OS på mac. XP eller Vista? Råd ønskes

Jeg (eller mannen min rettere sagt) slettet vista på laptopen og installerte XP isteden.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no