Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Elleveåring på ti timers togtur alene

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-13, 09:12   #61
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.770
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Jeg ville ikke gjort det. Min 7 åring har nylig tatt en 10 timers togtur ( med besteforeldre) og hun syntes det var lenge. Var utstyrt med DS og andre aktiviteter.
Selv ville jeg aldri tatt så lang togtur.

Hva andre gjør får de stå for.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13

Sist redigert av Millen : 27-03-13 kl 09:12. Årsak: La til noe.
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 09:14   #62
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.011
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Fotballtreneren er min mann, så han frykter jeg ikke.

Men jeg er ikke en sånn som er redd for "fremmede". Det er godt mulig at jeg er naiv, men jeg ser at mange av naboene er veldig redd for at ungene deres skal møte "fremmede". Med snuppa så har vi snakket en del om hva man kan og ikke kan gjøre, og så sendes hun ut i verden. Og jeg bekymrer meg ikke stort. Jeg er ganske god på å bekymre meg for ting som med stor sannsynlighet kan skje, men ikke så mye for de tingene som skjer en gang hvert 4. år.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 09:15   #63
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Jeg og en veninne reiste med toget fra Oslo til Åndalsnes, når vi var en 10-11år. Det var togbytte, og vi måtte gå videre med buss, ferje og taxi.

Vel, verden var annerledes, og en sånn reise ville jeg nok aldri sendt ungene mine ut på idag.

En 10-11timers togtur hadde jeg nok ikke sendt barnet alene på. Rett og slett fordi det er vannvittig lenge og sitte alene.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 09:17   #64
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Nå har Storesøster blitt 12 men jeg klarer å tenke to måneder tilbake i tid til da hun var 11, og ja, jeg ville latt henne reise på en så lang togtur dersom hun ønsket det sjøl. Men hun er selvstendig og reisevant og vokser enormt på sånne opplevelser, og har vett til å spørre de rette folka om hjelp. ("Jeg gikk meg bort, jeg, de hadde tatt bort det skiltet i Storgata jeg har som tegn på hvor jeg er. Men så så jeg en mann med baby i bæresele/16 år gammel jente med palestinaskjerf og nesedobb/gammel dame med trillebag, og de hjalp meg, så da gikk det fint!")

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 09:19   #65
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.532
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Hvorfor harselerer du med meg? Jeg kjenner fotballtreneren svært godt, og om jeg ikke kjente han mer enn middels, så er det jo et hav mer kontrollmuligheter mot noen man treffer tre ganger i uka, kontra et tog fullt av fremmede.
Nei, det er ikke nødvendigvis farlig å oppleve fulle folk som snakker ekkelt til deg, eller bli vitne til ubehagelige situasjoner, men jeg vil ikke utsette min 11 åring for det alene på et tog i 10 timer.


Jeg burde kanskje skrevet fotball trener i hermeteng slik at det kom klarere fram at jeg snakket om "fotballtreneren" som et bilde på de tillitspersonene barna våre omgir seg med.
Men ja, jeg synes du er naiv. Men ser ikke på folk hvem som er snille. Selv ikke de man treffer tre ganger i uka.
Jeg ville vært langt mer skeptisk til èn til èn timer med "fotballtreneren" enn 11 timer på tog alene.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 09:21   #66
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Nå høres du hysterisk ut, Floksa.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 09:23   #67
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.792
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Jeg er verken skeptisk til togtur eller fotballtrenere - infårmerer.

Jeg tror virkelig at mange barn hadde vokst enormt på litt mer tiltro til at de kan klare ting på egenhånd.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 09:27   #68
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.532
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Nå høres du hysterisk ut, Floksa.

Jeg vet. Men jeg lar det ikke stoppe barna altså. De får lov å ha en til en timer vis det skulle bli aktuelt.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 09:27   #69
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg burde kanskje skrevet fotball trener i hermeteng slik at det kom klarere fram at jeg snakket om "fotballtreneren" som et bilde på de tillitspersonene barna våre omgir seg med.
Men ja, jeg synes du er naiv. Men ser ikke på folk hvem som er snille. Selv ikke de man treffer tre ganger i uka.
Jeg ville vært langt mer skeptisk til èn til èn timer med "fotballtreneren" enn 11 timer på tog alene.

Jeg er naiv faktisk.
Jada, du. God påske.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 09:55   #70
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.853
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Overgrep mot barn gjøres jo oftest av voksne som barn har et tillitsforhold til, slike som fotballtreneren eller speiderlederen og ikke av fremmede de tilfeldigvis møter.

Jeg har stor tro på å lære barn p bli selvstendige, så jeg ville ha sendt min straks 11-åring hvis hun ville selv. Utstyrt med lesestoff, iPad og telefon, og jeg ville orientert betjeningen.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 09:59   #71
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.820
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Jeg synes turen er lang. Men jeg blir alltid kvalm på tog, og synes hvert minutt snegler seg av gårde. Jeg har latt frøkna fly alene tvers over Europa, og har ikke noe problem med å la barna prøve seg. Men ti timer er lenge. Så her ville det blitt opp til barnet.

De fleste overgrep skjer vel forresten innad i familien?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 10:00   #72
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Statistisk sett har jo Floksa helt rett. Det er veldig mye større sjanse for at en fotballtrener, korpsinstruktør eller slektning skal forgripe seg på barnet, enn en fremmed på toget.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 10:03   #73
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.501
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Jeg tror min snart-11-åring fint kunne klart det, men jeg kan ikke se for meg en situasjon der det er aktuelt. De går jo som regel fly - vi hadde nok valgt det.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 10:06   #74
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.


De fleste overgrep skjer vel forresten innad i familien?

Godt spørsmål. Det kan godt hende, men det er jo ikke det samme som at alle barn er mest utsatt for overgrep fra noen i familien.

De fleste barn har jo (heldigvis!) ikke en potensiell overgriper i familien. Langt flere barn har en potensiell overgriper i nærmiljøet. Men terskelen for at overgrep skal skje er trolig større innad i familien, søik at flest overgrep skjer der likevel?

Æsj, dette var et ekkelt tema å filsofere over.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 10:37   #75
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Nå sklir dere ut og jeg skjønner egentlig godt hva Myrsnipa snakker om. Ikke overgrep, men ubehagelige situasjoner. Opplever man en gjeng med fulle 23-åringer som herjer, 2 timer etter at turen starter, så skal man faktisk sitte 8 timer på samme toget etterpå. Det kan være så som så.

Dere snakker om å gi konduktøren beskjed og da lurer jeg: Har dere tatt Nordlandsbanen? Man ser jo knapt en konduktør.

Til slutt - min 10-åring har kun tatt tog når vi er i Asker eller Tyskland og er dermed lite vant til hele settingen. Det ville i tillegg vært et minus. Fly derimot - ikke noe problem. Der er han meget godt vant.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 10:40   #76
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Jeg skjønner det der med å ikke kunne komme seg unna altså, det kan også være en slitsom medpasasjer. Som i eldre dame bak seg som snakker høyt i mobilen og nekter deg å legge setet bakover og synes at små barn er til for å oppdras høyt og mye.
Og slike ting er med i det jeg tenker på som litt dårlig gjort. Hvis det imidlertid er en elleveåring som veldig gjerne vil selv og som vet hva han går til tenker jeg at det ikke er uforsvarlig.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 10:49   #77
Wingman
her skal det bli liv
 
Wingman sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
Innlegg: 687
Wingman er populærWingman er populærWingman er populær
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.


Dere snakker om å gi konduktøren beskjed og da lurer jeg: Har dere tatt Nordlandsbanen? Man ser jo knapt en konduktør.

fordi det er deres jobb å se til passasjerenes sikkerhet? Nei aldri tatt langdistansetog på lenge for min del annet enn nattog Stavanger - Oslo for 4-5år siden.

__________________
Pappaen til kiddo født 2010.
Wingman er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 10:52   #78
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.584
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Men er det virkelig et reellt problem med bråkete, fulle 23-åringer? Jeg har tatt toget MYE, Bodø - Oslo, Trondheim - Oslo, Bergen - Oslo og Stavanger - Oslo, jeg har aldri opplev det.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 10:56   #79
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.618
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

På et tidspunkt må man jo også lære seg å håndtere litt ubehagelige situasjoner/mennesker. Om det nå er fulle folk, narkomane,irriterende eldre eller psykisk utviklingshemmede (en venninne av meg var litt redd psykisk utviklingshemmede som oppførte seg annerledes enn det som var normen). På den turen som jeg var som tolvåring så dro jeg også alene på fotballkamp (!?!). Jeg hadde da på meg supporterskjerf av feil valør. Da kjørte noen ungdommer forbi, bremset ned og rettet finger og ropte til meg. Jeg husker det jo enda, men ble ikke redd. Mest av alt forundret og tenkte "men jeg, jeg er jo bare lita" hehe. Men elleve er kanskje alt for liten til å oppleve slikt alene? Jeg har bare små barn så har ikke helt følelsen med hvor stor ev små de er som elleveåringer.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 11:07   #80
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

På et tidspunkt må man jo også lære seg å håndtere litt ubehagelige situasjoner/mennesker. Om det nå er fulle folk, narkomane,irriterende eldre eller psykisk utviklingshemmede (en venninne av meg var litt redd psykisk utviklingshemmede som oppførte seg annerledes enn det som var normen). På den turen som jeg var som tolvåring så dro jeg også alene på fotballkamp (!?!). Jeg hadde da på meg supporterskjerf av feil valør. Da kjørte noen ungdommer forbi, bremset ned og rettet finger og ropte til meg. Jeg husker det jo enda, men ble ikke redd. Mest av alt forundret og tenkte "men jeg, jeg er jo bare lita" hehe. Men elleve er kanskje alt for liten til å oppleve slikt alene? Jeg har bare små barn så har ikke helt følelsen med hvor stor ev små de er som elleveåringer.

Jeg har en 10-åring som er rimelig vant i verden. Men det er likevel en del ting som jeg synes han skal slippe å forholde seg til alene.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no