Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Berlin i november

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-17, 08:38   #1
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Berlin i november

Mannen og jeg skal til Berlin til helgen. Vi har konsertbilletter og en middagsreservasjon på Tim Raue ( ), og skal bo i Prenzlauer Berg, som vi har gjort de siste par gangene vi har vært der. Søndag blir jeg alene, da mannen skal videre på jobbreise.

Forslag til ting som kafeer, gallerier, kule butikker eller litt mindre kjente severdigheter? (Vi har vært en del i Berlin og sett mye av de åpenbare tingene.) Julemarkeder er vel ikke åpnet enda? Og det er ikke stort sett åpne butikker på søndager, er det?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-17, 09:15   #2
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Berlin i november

Har du vært på kafeen på Litteraturhuset? Den var veldig fin. God mat, flott miljø. Vi spiste frokost der.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-17, 11:15   #3
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Berlin i november

Nei, har ikke vært der, C3PO - vi vurderte det en gang vi bodde rett rundt hjørnet, men det ble ikke noe av. Skal ha det i bakhodet hvis vi drar til det området, takk for tipset.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-17, 12:46   #4
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.974
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Berlin i november

Spise på Pasternak - russisk restaurant. Jeg har spist nydelig frokost der, og en fireretters middag med vin fra Georgia. Nam!

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-17, 23:50   #5
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Berlin i november

Julemarkedene åpner offisielt mandagen før 1. søndag i advent, så det er for tidlig. Mulig du finner en bod med Glühwein et sted eller et "uoffisielt julemarked" som er åpent allerede. Skal spørre en venninne som er der nå. Hvis du liker markeder generelt, er Friedrichsheins marked på Boxenhagener Platz koselig på lørdager http://boxhagenerplatz.org. Både mat, blomster og kunsthåndverk. Jeg fant mange små julegaver der et år. Mange hyggelige kafeer og restauranter og småbutikker rundt der også. Og mye mindre turister enn i Plenzlauer Berg, mer lokal flair.

Tim Raue er bra, men jeg husker vi var sultne da vi kom ut derfra, så spis litt på forhånd. Miniporsjoner. Men veldig god mat, da.

Ellers elsker jeg å rusle i Mitte. Alte og Neue Schönhauser strasse er mest kjent, men mange bra sidegater med vintage, whiskeybutikk og rare småting. Vi tilbringer alltid en halv dag der. Lunsj der er jo såklart Monsieur Vuong http://www.monsieurvuong.de/en/, men der har du sikkert vært (selv om jeg synes det er kos nok til å gå tilbake dit). Liker også godt butikkene i Mulackstrasse rett ovenfor Monsieur V. Og Münzstrasse pluss sidegater. Å herregud, nå fikk jeg lyst på en tur dit jeg, også. <3

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-17, 00:08   #6
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Berlin i november

Ser ut som om Potsdamer Platz Weihnachtsmarkt er åpent https://www.weihnachteninberlin.de/4...rktplaner.html selv om også det offisielt først åpner senere. Kanskje noe mindre nå på forhånd. Du får sjekke det ut heldiggrisen. Drikk en Glühwein og en Eierpunch for meg.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-17, 11:42   #7
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.974
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Berlin i november

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Julemarkedene åpner offisielt mandagen før 1. søndag i advent, så det er for tidlig. Mulig du finner en bod med Glühwein et sted eller et "uoffisielt julemarked" som er åpent allerede.

Markedet (lørdag) på Kollwitzplatz serverte Glühwein da vi var der omtrent på denne tiden i forfjor.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-17, 11:48   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Berlin i november

Det er jo ofte søndagsmarkeder, selv om det ikke er jul. http://blog.visitberlin.de/en/4290-t...a-markets.html

Jeg har vært på det store i Mauerpark og det på Boxhagener Platz. Friedrichshain er en veldig hyggelig bydel også, med mange kule butikker og spisesteder.

Også ville jeg dratt en tur på det Jødiske museet om dere ikke har vært der.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-17, 17:02   #9
Varta
Bookhouse girl
 
Varta sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 483
Varta er populærVarta er populærVarta er populær
Standard

Sv: Berlin i november

Hvis du ikke har vært på det galleriet i bunkeren tror jeg det bør høyt på lista. NB billetter må forhåndskjøpes.

https://www.sammlung-boros.de/boros-collection.html?L=1

Varta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-17, 23:54   #10
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Berlin i november

Det så kjempespennende ut, Varta! Men dessverre fullbooket de neste par ukene.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-17, 11:51   #11
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.818
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Berlin i november

Nå er du jo i Berlin men om du mangler et lunsjsted kan jeg anbefale Yarok, en syrisk restaurant i Thorstrasse 195 (fant ikke den rare dobbelt-s-en på Mac-en min).

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no