Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Kan man steke pannekaker i vaffeljernet?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-12, 09:28   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.553
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan man steke pannekaker i vaffeljernet?


Ja? Kan man det?

Poden vil ha pannekaker, og jeg syns det er utrolig kjedelig å stå å steke en og en i stekepannen. Nå har jeg jo fått fancy dobbeltvaffeljern i julegave. Kan jeg steke pannekaker i det?

Og mens jeg holder på; kan man steke omelett der også? Jeg ser for meg at alt er kulere i vaffeljern enn vafler, egentlig.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 09:30   #2
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan man steke pannekaker i vaffeljernet?

Man kan steke hva som helst i et vaffeljern. Hamburgere, for eksempel. Toast. Ostesmørbrød. Arme riddere. Etc.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 09:30   #3
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan man steke pannekaker i vaffeljernet?

Uten at jeg egentlig VET, tror jeg du må ha litt tykkere røre for å få det til på en OK måte.
Også tror jeg en omelett vil svelle veldig i et vaffeljern?

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 09:31   #4
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.868
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan man steke pannekaker i vaffeljernet?

Du kan vel alltids steke pannekaker i vaffeljernet. Det er sikkert det jeg burde gjøre, siden jeg er ute av stand til å steke pannekaker i stekepanne, det blir bare søl og rot og brent.

Jeg er litt mer skeptisk til omelett, vil det ikke kunne brenne seg? Men kanskje på svak varme? Du før prøve, og bildeblogge underveis.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 09:33   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.553
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man steke pannekaker i vaffeljernet?

Jeg syns det er utrolig kjedelig med vaffeljern. Det er så voksent og symbolsk og det står og håner meg fra kjøkkenskapet. Men jeg har jo bestemt meg for at jeg er voksen og slikt nå.
Men så utrolig mye kulere det er med vaffeljern om jeg kan bruke det til andre saker også!

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 09:34   #6
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan man steke pannekaker i vaffeljernet?

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Uten at jeg egentlig VET, tror jeg du må ha litt tykkere røre for å få det til på en OK måte.
Også tror jeg en omelett vil svelle veldig i et vaffeljern?

Ja, også er det mulig at vaflene du steker etterpå vil smake alt annet enn vafler.

Kan du ikke bare steke vafler i stedet for pannekaker? det er da ikke store forskjellen. Røra er ganske lik, sånn utenom bakepulver kanskje.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 09:34   #7
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan man steke pannekaker i vaffeljernet?

Ikke egentlig, med mindre du har bakepulver i røra. Vanlig, norsk pannekakerøre hever seg ikke, så får å fylle opp jernet må du ha i veldig mye røre, så pannekakene blir tjukke og kompakte. Har du i en teskje bakepulver går det fint.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 09:35   #8
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.514
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan man steke pannekaker i vaffeljernet?

Man kan steke pannekaker i et pannekakejern.

På pannekakene mine står det "mors pannekaker".

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 09:36   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.488
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man steke pannekaker i vaffeljernet?

Hvis du tar litt bakepulver i røra og lager den litt tykkere går det bra. Ellers limer den seg bare fast nedi rutene. Greia med vaffeljern er jo at du må ha noe som eser ut og blir fluffy, ellers funker det dårlig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 09:36   #10
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.847
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan man steke pannekaker i vaffeljernet?

Man kjøper pannekakejern

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 09:36   #11
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man steke pannekaker i vaffeljernet?

Den eneste forskjellen på vaffelrøre og pannekakerøre hos oss, er mengden mel. Jeg tror pannekakene mine ville være for tynne for vaffeljernet.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 09:36   #12
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.690
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man steke pannekaker i vaffeljernet?

Skal man ha bakepulver i vaffelrøre? :aldrihatt:

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 09:39   #13
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.418
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan man steke pannekaker i vaffeljernet?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg syns det er utrolig kjedelig med vaffeljern. Det er så voksent og symbolsk og det står og håner meg fra kjøkkenskapet. Men jeg har jo bestemt meg for at jeg er voksen og slikt nå.
Men så utrolig mye kulere det er med vaffeljern om jeg kan bruke det til andre saker også!

Min manns første gave til meg - da vi var unge og nyforelska var nettopp et vaffelhjern. Jeg er gamlisungdom og ble selvsagt lykkelig.

Han fikk skikkelig pes fra ei felles venninne. Makan til uromantisk gave.
Vaffeljernet virker fortsatt, og vi feirer snart 12-årsdag.

Jeg har stor tro på at man kan prøve det meste i et vaffeljern. Du er tøff nok til å ta risikoen med å teste det ut for oss.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 09:40   #14
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.527
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man steke pannekaker i vaffeljernet?

Du får egene pannekakejern hvis du føler behov for deg (jeg er faktisk litt fristet, er ikke glad i å steke pannekaker). Ellers er jeg enig med de som sier at røren er for tynn til å fungere greit i et vaffelkakejern. Personlig ville jeg også ha trodd at man trengte hevemiddel (kommer ann på jernet, hvor dype gropene er. Er de veldig dype, må du ha noe som "sveller" for å lage noe som ikke blir reneste blondene. )

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 09:43   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.488
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man steke pannekaker i vaffeljernet?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Skal man ha bakepulver i vaffelrøre? :aldrihatt:

Blir de ikke veldig kompakte og deigete da?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 09:44   #16
Olivia81
Aktiv
 
Olivia81 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 150
Olivia81 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kan man steke pannekaker i vaffeljernet?

Til omelett kan jeg anbefalt toastjern! (jeg bodde på hybel uten komfyr en stund og ble kreativ på toastjernbruk)

Olivia81 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 09:45   #17
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan man steke pannekaker i vaffeljernet?

Jeg synes vel absolutt at det går an - men da er det vel vafler og ikke pannekaker?

Omelett, det har jeg ikke forsøkt, men det var et kult forslagt.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 09:46   #18
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.690
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man steke pannekaker i vaffeljernet?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Blir de ikke veldig kompakte og deigete da?

Nei, de blir gode og litt sprø. Jeg lager vafler på samme måte som pannekaker, bare at i vaflene har jeg rømme og sukker.Kanskje det er rømmen som "redder" meg?

Nå må vi lage melkefrie vafler, så da blir det kanskje ikke like enkelt mer.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 09:47   #19
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.514
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan man steke pannekaker i vaffeljernet?

Jeg fikk forresten vaffeljern til jul, det fulgte med en bok med masse forslag til ting som ikke er vafler men som kunne lages i vaffeljernet. Skal se om jeg finner den når jeg kommer hjem.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 09:48   #20
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.553
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man steke pannekaker i vaffeljernet?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Du får egene pannekakejern hvis du føler behov for deg

Opprinnelig lagt inn av Olivia81, her.

Til omelett kan jeg anbefalt toastjern!


Jeg har vaffeljern.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no