Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

... og hva med antivirus, brannmur og slikt?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-10, 02:23   #1
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.761
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

... og hva med antivirus, brannmur og slikt?

Har tidligere bruk NIS, men lurer på om det finnes noe bedre og billigere der ute?

Noe godt og gratis eller veldig bra og billig?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 08:46   #2
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: ... og hva med antivirus, brannmur og slikt?

Dei som laga NIS, burde vært hengt opp etter tærne. Bare ein personleg meining eg har.

Eg brukar windows eigen brannmur, heilt grei den. Så kjøre eg Spyware Doctor med antivirus og AVG antivirus. Eg veit det egentleg er unødvendig med to, men klarer ikkje heilt å bestemma meg. Ellers bruker eg også Firefox nettleser framfor Internett Explorer, då Firefox er bedre beskytta mot virus og trojaner.
Alt dette er gode gratisprogram.

Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 14:48   #3
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: ... og hva med antivirus, brannmur og slikt?

For antivirus bruker jeg Avast som er gratis. Jeg bruker ikke brannmur utover den innebygde i Windows. Jeg bruker Chrome som nettleser, da slipper du automatisk unna mye dritt.

Og vær så snill, ikke bruk Norton eller Norman antivirusløsninger. De er hårreisende dårlige og krever masse systemressurser.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 09:21   #4
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.761
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: ... og hva med antivirus, brannmur og slikt?

Jeg har AVG på denne nye pc'n, sammen med AdAware og CrapCleaner og Windows brannmur. Kjører Pandaskann fra tid til annen.

Er det bra nok?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 09:54   #5
Chiffre
Profesjonelt paranoid
 
Chiffre sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 385
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Sv: ... og hva med antivirus, brannmur og slikt?

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Jeg har AVG på denne nye pc'n, sammen med AdAware og CrapCleaner og Windows brannmur. Kjører Pandaskann fra tid til annen.

Er det bra nok?

Det kommer an på hvordan du oppfører deg på nett... Ja, jeg vet at det er lite hjelpsomt, men sant ikke desto mindre. Jeg har ingen av delene, bare Windows-brannmur (XP SP3), men jeg er også paranoid så det holder, og har aldri hatt virus på maskinene mine.
Hvis du derimot er tilbøyelig til å klikke på lenker du får tilsendt (på e-post, twitter, msn, whatever) eller surfer på nettet med IE6 med sikkerhetsfunksjonene skrudd av, er det sannsynligvis ingenting som kan redde deg...
Noen enkle tips:
* Kast Internet Explorer 6, oppgrader til nyeste versjon.
* Bruk Firefox med tillegget NoScript, da kan du selv styre hvilke nettsteder (domener) som har lov til å kjøre skript på din maskin.
* Skru av støtte for skript og HTML-visning i e-postleseren.

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 10:27   #6
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: ... og hva med antivirus, brannmur og slikt?

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Jeg har AVG på denne nye pc'n, sammen med AdAware og CrapCleaner og Windows brannmur. Kjører Pandaskann fra tid til annen.

Er det bra nok?

Dersom du som Chiffre sier er litt obs på hva du klikker på så skal det holde i massevis.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 16:58   #7
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.761
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: ... og hva med antivirus, brannmur og slikt?

Opprinnelig lagt inn av Chiffre, her.

Det kommer an på hvordan du oppfører deg på nett... Ja, jeg vet at det er lite hjelpsomt, men sant ikke desto mindre. Jeg har ingen av delene, bare Windows-brannmur (XP SP3), men jeg er også paranoid så det holder, og har aldri hatt virus på maskinene mine.
Hvis du derimot er tilbøyelig til å klikke på lenker du får tilsendt (på e-post, twitter, msn, whatever) eller surfer på nettet med IE6 med sikkerhetsfunksjonene skrudd av, er det sannsynligvis ingenting som kan redde deg...
Noen enkle tips:
* Kast Internet Explorer 6, oppgrader til nyeste versjon.
* Bruk Firefox med tillegget NoScript, da kan du selv styre hvilke nettsteder (domener) som har lov til å kjøre skript på din maskin.
* Skru av støtte for skript og HTML-visning i e-postleseren.

Jeg bruker bare Firefox, IE kastet jeg for (relativt) lenge siden. No script skal installeres asap. Jeg bruker Thunderbird som e-postklient (nettopp begynt med det - har ny pc og ville ikke installere gammel officepakke ('03) og '07 versjonen inneholder ikke Outlook.)

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 19:10   #8
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: ... og hva med antivirus, brannmur og slikt?

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Jeg bruker bare Firefox, IE kastet jeg for (relativt) lenge siden. No script skal installeres asap. Jeg bruker Thunderbird som e-postklient (nettopp begynt med det - har ny pc og ville ikke installere gammel officepakke ('03) og '07 versjonen inneholder ikke Outlook.)

07 har Outlook, men i likhet med 03 leveres 07 i flere forskjellige versjoner.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 20:16   #9
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.761
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: ... og hva med antivirus, brannmur og slikt?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

07 har Outlook, men i likhet med 03 leveres 07 i flere forskjellige versjoner.

Jeg burde spesifisert. Home and Student. Det får være måte på til pengebruk.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no