Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

[Oppfordring] Bruk refleks!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-15, 11:22   #21
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Oppfordring] Bruk refleks!

Fin oppfordring!

Jeg har også vært så frekk at jeg har delt ut reflekser et par ganger til sånne fotgjengere som tror de er selvlysende når de skeiner ut i kjørebanen foran bilen vår, like utenfor togstasjonen. Det har blitt tatt langt bedre imot enn skyllebøtte med reddsint stemme, som man får mest lyst til å gi når man nesten har kjørt på noen.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 11:53   #22
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Oppfordring] Bruk refleks!

Støttes helhjertet!! Mørkkledde businessmennesker i stilig antrekk som durer ut i fotgjengerfelt uten refleks lever farlig for tiden. Skrekk og gru!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 12:39   #23
Moia
Feil planet
 
Moia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Innlegg: 505
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Sv: [Oppfordring] Bruk refleks!

For de som er kresne på hvordan refleksene ser ut:
http://www.morildnorway.com/
http://www.seeme.no/

__________________
'08, '12
Moia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 12:53   #24
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.240
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Oppfordring] Bruk refleks!

Takk for oppfordringen.
Sendt akkurat en mail til skolen også, vi har faktisk skolevei uten belysning (ungene skal jo ikke gå der men noen gjør det).
Møtte en mann med barnevogn uten refleks her om dagen, moro. Og en far på sykkel med sin sønn, uten refleks, fatter ikke at det tør, det er jo livsfarlig.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 12:53   #25
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Oppfordring] Bruk refleks!

Takk for oppfordringen, og takk for nettbutikk-tips! Jeg har nettopp rydda i gangen, så nå har plutselig refleks-parken økt i omfang, utrolig hvor de refleksene sniker seg unna, altså. Noen havnet til og med nedi sofaen. Vi er flinke til å bruke refleks, og jeg setter gjerne på en ekstra på barnas venner når de er innom her.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 13:38   #26
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Oppfordring] Bruk refleks!

Kjørte i skumremørk i går, oppdaget så vidt i tide fyr som gikk over veien ti meter unna gangfelt, med en lita jente på et par år. Ingen hadde refleks. Heldigvis var det bare jeg som døde litt innvendig.


Rrrrrrefleks!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 14:25   #27
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Oppfordring] Bruk refleks!

Helt klart!
Her har vi refleksvester hengende ved alle utgangsdører, og på de jakkene vi bruker til hundelufting fast. Så får det heller være at noen er så tankeløse at de kommenterer "Ja, du har sørga for å ikke bli oversett ja", når jeg vandrer rundt med vesten min, men de fleste holder munn når de får svar.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 14:55   #28
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Oppfordring] Bruk refleks!

Absolutt, det kan ikke bli for mye refleks. Jeg sjokkeres stadig av mørkkledde unge og voksne menn på motoriserte brett. Det var en på Rådhusplassen som kom litt brått på. Det samme med svartkledde menn på rulleski uten lys eller refleks.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 16:18   #29
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.505
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Oppfordring] Bruk refleks!

I tillegg er det viktig å huske at refleksene har begrenset levetid.

http://www.dinside.no/854865/refleksen-er-ferskvare

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 16:26   #30
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.450
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Oppfordring] Bruk refleks!

Refleks er SÅ viktig! Jeg har jo mast og mast på mine tenåringer i flere år (etter det ble ukult å bruke refleks). Nå har 16-åringen vært på mørkekjøring og fått demonstrert hvor mye refleks betyr for å bli sett, så endelig har hun også puttet refleks i lomma. Vi ser daglig folk her om kvelden som tror de er selvlysende, antageligvis. Det er så mange som går uten refleks, og marerittet mitt er jo å treffe noen.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 18:18   #31
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Oppfordring] Bruk refleks!

Her er det LED-lys på alle jakker.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 19:20   #32
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Oppfordring] Bruk refleks!

Superviktig! Det er også viktig å huske å når man går i opplyste bygater. Blikket trekkes mot lyskildene, så det hjelper ikke om det er gatelys og du er mørkkledd.

Candy: hvor er ledlysene fra? Er det sånne som hunder har?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 19:43   #33
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Oppfordring] Bruk refleks!

Nei, vi har mange varianter, de fleste kjøpt på Claes Ohlsson. Sånne som festes i glidelåsen på alle jakker som brukes, og noen andre som brukes bakpå sekken.





__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 19:49   #34
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Oppfordring] Bruk refleks!

Kjempeviktig oppfordring. Ukentlig skremmes jeg av fotgjengere som bare spankulerer rett over veien og hvor nært jeg må komme før jeg kan se dem.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 20:08   #35
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Oppfordring] Bruk refleks!

Flott oppfordring. Jeg kjørte nesten på en syklist som krysset veien i rasende fart i sted, ikke et lys eller en refleks å se, og mørke sykkelklær. Idiot. Det er det nærmeste jeg har kommet å kjøre på noen, frister ikke til gjentagelse. :skjelven:

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 20:21   #36
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Oppfordring] Bruk refleks!

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Nei, vi har mange varianter, de fleste kjøpt på Claes Ohlsson. Sånne som festes i glidelåsen på alle jakker som brukes, og noen andre som brukes bakpå sekken.





Takk for tips! De skal jeg jammen kjøpe inn. Bruker dere voksne dem også?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 20:28   #37
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Oppfordring] Bruk refleks!

Opprinnelig lagt inn av Akseliane, her.

Støttes helhjertet!! Mørkkledde businessmennesker i stilig antrekk som durer ut i fotgjengerfelt uten refleks lever farlig for tiden. Skrekk og gru!

Man ser da i det minste fresh ut der man ligger med nakkestøtte og får HLR!



Husk også refleks når dere ferdes ute i marka Vi som sykler der vil gjerne se dere Har blitt skremt flere ganger av personer uten refleks der.

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-15, 22:45   #38
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Oppfordring] Bruk refleks!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Takk for tips! De skal jeg jammen kjøpe inn. Bruker dere voksne dem også?

Vi låner. Særlig den nederste er så sterk at den kan brukes som en liten lommelykt også.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-15, 09:11   #39
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Oppfordring] Bruk refleks!

Uff ja - her en kveld jeg var ute og kjørte, var jeg faktisk litt ergelig på meg sjøl for at jeg ikke har et lite lager av reflekser i bilen, så jeg kunne stoppet og delt ut på pur f... Det var bare så vidt jeg så det mennesket, som var kledt helt i svart, og som gikk og tusla langs veien. Kjempeskummelt!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.

Sist redigert av Inagh : 11-11-15 kl 09:29.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-15, 09:21   #40
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Oppfordring] Bruk refleks!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.


Candy: hvor er ledlysene fra? Er det sånne som hunder har?

Coop har hatt noen store til 79,- på medlemstilbud.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no