Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Pakke som er blitt borte i posten

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-17, 13:57   #1
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Pakke som er blitt borte i posten

Hvor mange har opplevd dette? Jeg er nå i dialog med Didriksonshop og Klarna fordi en pakke jeg har returnert til Didriksonshop aldri har blitt mottatt. Det var en rett frem bestilling og retur av en vare som ikke passet trodde jeg, men nå surrer og går dette i systemet og pakka er vekk.

Skjer sånt virkelig ofte? Den er sendt som vanlig post, ikke pakke med sporing, så det er ingenting å gå etter, men den hadde tydelig adresse både til mottaker og avsender og vi bor jo ikke akkurat i en bananrepublikk heller, så jeg har aldri sett behovet for sporing. Vanligvis er jo pakker fremme i løpet av et par dager.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 14:06   #2
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pakke som er blitt borte i posten

Hvor lenge er det siden? Forsvunnede pakker kan dukke opp veldig lenge etter at de er sendt. Har du kontaktet postkontoret? Det er så vidt jeg har skjønt avsender som må gjøre dette for å beskrive pakken etc. Jeg var på postkontoret en gang jeg hadde ventet lenge på en pakke. Det var da de ba meg kontakte avsender for at vedkommende skulle etterlyse og beskrive pakken på posten. Men så dukket den opp. Etter tre uker (sendt innen Oslo).


Sist redigert av liefje : 29-06-17 kl 14:20.
liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 14:14   #3
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pakke som er blitt borte i posten

Jeg mista en pakke i postgangen en gang, en vare jeg hadde solgt på finn. Jeg fylte ut savna-skjema, og pakken kom raskt til rette så fort den var etterlyst. Viste seg å ligge på mottakers postkontor... Send inn etterlysning, om du ikke har gjort det! Hvis adressen skulle ha falt av, så finner de den likevel, man må beskrive utseende og innhold.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 14:15   #4
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pakke som er blitt borte i posten

Det hender. Ofte kommer de til rette igjen, når noen i Ytre Enebakk eller Indre Snillfjord ser litt nøyere på pakka. Men det kan ta litt tid. Det stemmer som det sies over at det er avsender som legger inn etterlysing. I gamle dager var det eget skjema for det.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 14:24   #5
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pakke som er blitt borte i posten

Bare et lite tips som kan hende du allerede vet, men når jeg sender inn igjen varer (som skjer ofte!) så får jeg alltid kvittering på at pakken er innlevert og tar vare på den til jeg har fått bekreftelse på returen.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 14:25   #6
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pakke som er blitt borte i posten

Ikke opplevd enda jeg har bestilt en og en neglelakk og andre småting via ebay.
En gang har jeg opplevd surr med en pakke fra Bootz. Fikk hentemelding men pakken var ikke å oppdrive. Etter etpar ganger til postkontoret men bekreftelse på at jeg ikke har fått ut noe og etpar telefoner til Bootz så sendte de ny pakke.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 14:25   #7
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pakke som er blitt borte i posten

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Bare et lite tips som kan hende du allerede vet, men når jeg sender inn igjen varer (som skjer ofte!) så får jeg alltid kvittering på at pakken er innlevert og tar vare på den til jeg har fått bekreftelse på returen.

Det får du vel ikke om du sender uregistrert? Det eneste man får da er kvittering på at man har kjøpt porto, men ikke til hvilken pakke.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 15:19   #8
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakke som er blitt borte i posten

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

og vi bor jo ikke akkurat i en bananrepublikk heller,

Jo. Transport- og logistikkmessig gjør vi det. Pardon my french.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 15:37   #9
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakke som er blitt borte i posten

Takk for tilbakemeldinger!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 16:04   #10
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pakke som er blitt borte i posten

Jeg har opplevd det to ganger, men da var det snakk om post som ble sendt fra Norge til England. Aldri opplevd i Norge.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 16:07   #11
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pakke som er blitt borte i posten

Opplevd en gang pappa skulle, av alle ting, sende meg en pakke med trykkknapper, sånne til barnebukser. De kom ikke. Pappa kjøpte og sendte nye. Etter tre mnd dukket de plutselig likevel opp i postkassa! Aner ikke hvor de hadde vært all den tiden, pakken var ikke merke noe ekstra eller noe. Du har etterlyst pakken ja med beskrivelse av utseende og innhold? Håper det ordner seg!

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 16:20   #12
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakke som er blitt borte i posten

Jeg har etterlyst den nå ja. Det har ikke skjedd meg før så jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 17:32   #13
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pakke som er blitt borte i posten

Har opplevd å sende julegaver 1. desember. Pakken kom fram i mars.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 23:28   #14
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pakke som er blitt borte i posten

En pakke fra wish, altså fra kina eller noe sånn, kom ikke frem innen angitt tid (og på wish settes den sånn rundt 2-3 uker etter at det normalt sett kommer frem.)

Jeg etterlyste, og fikk da pengene tilbake (wish er greie sånn) og bestilte ny vare. (Annen farge) Den kom. Og så, noen uker senere. Da kom den opprinnelige også. Pga fargen vet jeg at det var sånn det var. Hvor den har vært i mellomtiden vites ikke...

Men ellers pleier posten min pent å komme frem Og her drypper det virkelig en del sånn "kina-post" ned i kassa fra tid til annen...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-17, 23:32   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pakke som er blitt borte i posten

Ja, jeg opplevde det for mange år siden. Hadde solgt (tror det var det) entrolldreS og sendte, men mottaker fikk den ikke. Den dukket opp til slutt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-17, 08:26   #16
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pakke som er blitt borte i posten

Jeg har sendt pakker på jobb, med sporing som har forsvunnet. Bring ja. Den dukket opp etter noen dager da.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-06-17, 11:07   #17
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakke som er blitt borte i posten

Pakker fra utlandet, særlig utenfor Europa og USA kommer litt som høyvekta på Moss, men pakker internt i Norge har jeg ikke vært med på at bare forsvinner i tynne lufta altså. Ikke før nå.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-17, 11:46   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakke som er blitt borte i posten

Høyvekta på Moss?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-17, 12:22   #19
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.973
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pakke som er blitt borte i posten

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Høyvekta på Moss?

Før i tiden, da mange hadde beitedyr, var det ikke alle som hadde tilgang på høy. Dette måtte da kjøpes, og vekta som ble brukt i Moss var viden kjent for å være unøyaktig, derav uttrykket.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-17, 12:42   #20
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakke som er blitt borte i posten

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Før i tiden, da mange hadde beitedyr, var det ikke alle som hadde tilgang på høy. Dette måtte da kjøpes, og vekta som ble brukt i Moss var viden kjent for å være unøyaktig, derav uttrykket.

Og selv om det heter i Moss i alle andre sammenhenger har dette uttrykket alltid blitt brukt med som preposisjon av en eller annen grunn.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no