Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Lampe som simulerer soloppgang - erfaringer?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-17, 08:47   #1
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Lampe som simulerer soloppgang - erfaringer?

En i familien ønsker seg dette til jul. Noen som har erfaringer med de forskjellige typene? Har sett på Philips wake up light, som kommer i ulike varianter og priser.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-17, 14:46   #2
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lampe som simulerer soloppgang - erfaringer?

Vi har stor glede av vår Philips wake up light.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-17, 23:30   #3
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lampe som simulerer soloppgang - erfaringer?

Jeg har en slik, tror det må være den enkleste og billigste til Philips. Den bare piper som vekkesignal. https://www.komplett.no/product/7971...TT-310-797114#

Jeg liker den greit nok, men husker ikke alltid å bruke den, fordi jeg ikke kan velge hvilke dager den skal vekke meg, det er av eller på, liksom. Har også våknet tidlig i helger fordi jeg har glemt å skru den av kvelden før.

Jeg er usikker på hvor mye det faktisk hjelper meg, men det er ganske behagelig å våkne til at det er lyst i rommet. Jeg føler at jeg våkner slik som jeg gjør i sommerferien, at jeg sover frem til jeg våkner av meg selv utpå dagen.

Begge ungene har den samme, og på hun eldste (12 år) er det STOR forskjell på hvor lett hun står opp om morgenen. Uten denne må jeg mase og vente i 20-25 minutter før hun orker å stabbe seg ut av senga. Med denne, er hun oppe og hopper mens jeg selv fortsatt ligger i senga og gjesper.

Jeg ser at de dyrere modellene har dyrelyder og andre natur-lyder, og det høres jo veldig trivelig ut, da. Den pipingen er ikke innmari digg, hvis jeg ikke allerede har våknet av lyset.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-17, 00:27   #4
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lampe som simulerer soloppgang - erfaringer?

Henger her.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-17, 00:46   #5
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lampe som simulerer soloppgang - erfaringer?

Jeg har kjøpt nå og har veldig god nytte av den. Den gjør at jeg faktisk våkner om morgenen.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-17, 01:37   #6
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lampe som simulerer soloppgang - erfaringer?

De to eldste her har Phillips, den "avanserte" typen. God nytte av de spesielt nå på vinterhalvåret.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-17, 09:18   #7
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lampe som simulerer soloppgang - erfaringer?

Håhå! Dette ønsker nok gutta seg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-17, 09:51   #8
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lampe som simulerer soloppgang - erfaringer?

Jeg har også tenkt å ønske meg dette, henger her for tips. :trøtt:

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-17, 11:10   #9
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lampe som simulerer soloppgang - erfaringer?

Da tror jeg julegave"dilemmaet" til ungene er løst! Takk for tips!

Hvordan må disse være plassert for å ha best effekt?

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-17, 11:39   #10
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lampe som simulerer soloppgang - erfaringer?

Jeg elsker min, og har kjøpt til ungene i julegave. #lei av å få grumpy 12-åring opp og ut på badet hver morgen.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-17, 12:43   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lampe som simulerer soloppgang - erfaringer?

Hvor langt unna kan de stå? Tenker det kan være fint for tenåringen, men han har køyeseng uten nattbord - kan den stå f.eks. på en bokhylle på andre siden av rommet? Eller på et bord nede ved vinduet?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-17, 13:09   #12
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lampe som simulerer soloppgang - erfaringer?

Jeg har min på nattbordet, har lysstyrken på 7 (av 10) og det fungerer fint. 12-åringen har ikke noen ledig stikkontakt der, så hun har den på andre siden av rommet, kanskje 3,5 meter unna. Det lyser opp hele rommet, så det fungerer veldig fint. Hun har på lysstyrke 10. (Den lyser ikke opp som i dagslys inne, men som i at det er behagelig å våkne til at det ikke føles som natta-mørkt.)

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-17, 14:28   #13
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lampe som simulerer soloppgang - erfaringer?

Vi kjøpte forøvrig disse som gaver under Black Week et år. God pris!

De kan stå et godt stykke unna. De lyser godt opp i hele rommet.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-17, 17:56   #14
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lampe som simulerer soloppgang - erfaringer?

Jeg har varianten med dockingstasjon til iPhone, den var dyr vet jeg. Til jentene kjøpte jeg med FM radio på Power til 649,- kr

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-17, 16:28   #15
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lampe som simulerer soloppgang - erfaringer?

Denne skal jeg kjøpe tre stk av. Trenger det virkelig.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-17, 16:32   #16
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lampe som simulerer soloppgang - erfaringer?

Hos oss bruker poden en Hue lyspære til det samme.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-17, 23:53   #17
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Lampe som simulerer soloppgang - erfaringer?

Dette var en super julegaveide til guttene. De er helt umulig å få opp om morgenen, spesielt nå som mørketida er i gang. Seksåringen må bæres sovende ned fra loftet hver eneste morgen, og snorker videre på badgulvet. Hvordan fungerer den som var linket til her, til 398,- ?

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-17, 00:02   #18
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lampe som simulerer soloppgang - erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Dette var en super julegaveide til guttene. De er helt umulig å få opp om morgenen, spesielt nå som mørketida er i gang. Seksåringen må bæres sovende ned fra loftet hver eneste morgen, og snorker videre på badgulvet. Hvordan fungerer den som var linket til her, til 398,- ?

Den jeg linket til, og har skrevet om i to innlegg? Da trenger jeg litt mer konkrete spørsmål, jeg kan ikke komme på noe mer enn det jeg har skrevet.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-17, 00:51   #19
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Lampe som simulerer soloppgang - erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Den jeg linket til, og har skrevet om i to innlegg? Da trenger jeg litt mer konkrete spørsmål, jeg kan ikke komme på noe mer enn det jeg har skrevet.

Beklager, men jeg ble veldig gira på en slik, og leste litt for fort til å få med meg alt innholdet. Nå har jeg lest
Ville du valgt den modellen på nytt, eller ville du lagt noen lapper ekstra i en med flere lyder og funksjoner?

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-17, 08:25   #20
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lampe som simulerer soloppgang - erfaringer?

Det høres veldig behagelig ut å våkne til noe annet enn piping, så ja, det tenker jeg kanskje det kan være verdt.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no