Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-09, 13:25   #201
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Så flotte vanter, Allium! Deilige farger ...

Status presens på Elias:


...jeg synes ikke det er så galt å strikke denne genseren jeg; i allefall ikke kjedelig, men man må jo følge med hele tiden, så det krever en del konsentrasjon. Ellers har jeg aldri strikket med Falk før, og må si meg positivt overrasket - veldig fast og godt garn!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.

Sist redigert av Bomull : 21-10-09 kl 13:31. Årsak: Skrivefeil
Bomull er ikke aktiv  
Gammel 21-10-09, 13:39   #202
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Så langt du har kommet, ser kjempefint ut.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 21-10-09, 13:47   #203
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Ahh, eliasgenser ser slitsomt ut. MEr enn nok med å følge mønsteret i ensfarget strikkeri jeg.... Har måttet rekke opp noen ganger de siste dagene, ikke om jeg husker hvilken ende av pinnen det er riller, og åpenbart ikke helt stø på perlestrikk når jeg øker masker heller...

Blir rett på andre forsøk da, men må følge med på hva man gjør... ikke legge den delen av stoplen som har hullene BAK den som skal ha knappene, og sånn...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 21-10-09, 16:41   #204
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

jeg strikker den i str fire år.

Hvilken str trenger du da?

__________________
TheVoice er ikke aktiv  
Gammel 21-10-09, 17:11   #205
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Eliasgenseren ser fin ut! Er den like liten i størrelsen som Gråtass-genseren? Den er jo også strikket i Falk og jeg strikket str 8 år til min 4 åring og den er ikke mer enn stor nok.

Lhi-My er ikke aktiv  
Gammel 21-10-09, 17:23   #206
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.920
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har bare kjøpt garnet og oppskriften til Elias. Blir nok en liten stund til jeg setter i gang med den. Lillegutt skal få froskegenser først.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 21-10-09, 17:26   #207
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Den froskegenseren var kjempefin!

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 21-10-09, 18:03   #208
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.920
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Den froskegenseren var kjempefin!

Lånte et bilde siden min kun er strikket fram til ermedeling på bolen, men den er morsom. Lene Holme Samsøe.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 21-10-09, 19:34   #209
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Jeg har bare kjøpt garnet og oppskriften til Elias. Blir nok en liten stund til jeg setter i gang med den. Lillegutt skal få froskegenser først.

Åh. Hvor?

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv  
Gammel 22-10-09, 10:06   #210
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv
 
Lizzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.498
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Hver gang jeg forviller meg inn i denne tråden får jeg bare lyst til å løpe hjem og strikke.
Jeg strikker Alliums fantastiske kåpe i lilla, en hvit jakke med flettemønster som skal ha glidelås foran, En tynnere hvit jakke med hullmønster og en helt enkel kjole. Sistnevnte ble påbegynt fordi det var kjekt å ha noe enkelt i situasjoner der man lett blir distrahert.
På hytta strikker jeg putetrekk til småputene i sofaen og sokker.

Og jeg lurer på hvorfor jeg aldri blir ferdig...

__________________
Lizzie
junior, desember 04 og Poden, september 07
Lizzie er ikke aktiv  
Gammel 22-10-09, 10:14   #211
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Hmmm ...jeg har en 3-åring og strikker str. 4 år, og en skulle jo tro at str. på Elias er den samme som Gråtass. Har tenkt at den kanskje virker en tanke liten, men samtidig er ikke guttungen så stor. Vi får se, jeg er halvveis på bolen og rekker IKKE opp, så blir den for liten får snuppa få den og jeg strikker ny til guttungen!

*angst*

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.

Sist redigert av Bomull : 22-10-09 kl 10:47.
Bomull er ikke aktiv  
Gammel 22-10-09, 17:14   #212
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.920
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Åh. Hvor?

I en bok som heter Kæk og Klassisk børnestrik av Lene Holme Samsøe. Jeg tror jeg har strikket 6 oppskrifter fra den boken.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 22-10-09, 17:26   #213
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

*løper og kjøper*

Froskegenseren var utrolig kul!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv  
Gammel 22-10-09, 21:18   #214
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Hentesett til barnebarnet ferdig.




Nå står det fire skjerf/sjal på menyen. De skal gis i julegave til barnehagetantene i år.

Nin er ikke aktiv  
Gammel 26-10-09, 16:15   #215
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Når ikke butikkene har en eneste hals i ull så får man bruke lørdagskvelden til å lage selv.

Nin er ikke aktiv  
Gammel 26-10-09, 17:32   #216
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Den var fin Nin
HAr du oppskrift eller tar du det ut fra hodet?

Jeg har tatt kjolepause, men skal begynne på den igjen i kveld tenker jeg.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 26-10-09, 17:39   #217
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.786
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Nin: hvilke skjerf strikker du?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv  
Gammel 26-10-09, 19:20   #218
Ullsokk
Aktiv
 
Ullsokk sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
Innlegg: 260
Ullsokk er litt kulUllsokk er litt kul
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Wow Nin! Du produserer jo som bare det. Kjempe fint blir det!

Ullsokk er ikke aktiv  
Gammel 26-10-09, 19:29   #219
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Den var fin Nin
HAr du oppskrift eller tar du det ut fra hodet?

Jeg har tatt kjolepause, men skal begynne på den igjen i kveld tenker jeg.

Halvveis oppskrift. Jeg gjorde om en oppskrift i babyull. Kan godt legge den ut om du vil ha den.

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Nin: hvilke skjerf strikker du?

Strikker skjerf til barnehagetantene i julegave. Skal ta litt bilder så får du se.

Opprinnelig lagt inn av Ullsokk, her.

Wow Nin! Du produserer jo som bare det. Kjempe fint blir det!

Tusen takk.

Nin er ikke aktiv  
Gammel 26-10-09, 19:33   #220
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.753
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Så nydelig hentesett, Nin!

Jeg er nettopp ferdig med et par Slippery Socks i Wollmeise:



Holder nå på med et par votter i rosa Smart, helt uten mønster bare vrangbord og glattstrikk.

Retz er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no