Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

[Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-11, 13:28   #541
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Det er vel ikkje tvil om at vaksiner, statistisk sett, har berga utruleg mange fleire barneliv enn det event. har øydelagt for. Men sjølvsagt, personlege erfaringar vil alltid innverke på dei val vi gjer.

På grunn av kraftig eggallergi i familien har våre måtte vente nokre år med MMR-vaksinen. Vi er takknemlege for at vaksinen eksisterar og at begge no er vaksinert, men å gje vaksinen til "normal" tid var aldri noko alternativ. Dette var også legen vår einig i.

Det same gjeld for oss no ved HPV-vaksinen. Legen har anbefalt oss å vente eit par år før eldste får den, og vi vel å gjere som han seier. Vi ynskjer på sikt at begge skal bli vaksinert, men vil vere litt tryggare på event. biverknadar før vaksinen blir gjeve. Ikkje at vi ynskjer at "alle andre" skal vere prøvekaniner, men det har med sjukdomshistorikken som er i familien å gjere og korleis vaksinen kan verke i forhold til dette.

Når det gjeld Folkehelseinstituttet og deira anbefalingar, må eg innrømme at eg er litt ambivalent. Eg tvilar ikkje på at det er dyktige folk som jobbar der, men etter å ha fått råd derifrå på direkte, konkrete spørsmål (stilt via Helsestasjonen riktignok), som har vore såpass spenstige at både vi og fastlegen fekk bakoversveis, har eg slutta med å godta alt som kjem frå den kanten. Det er også noko med at alle gjev råd og anbefalingar ut frå den informasjonen og erfaringane som er tilgjengelege per i dag, og sjølv om det kan oppfattast riktig her og no, kan ettertida vise at det slett ikkje var så bra som ein trudde. Ikkje minst Helsevesenet har vist dette mange gangar. Eg har sjølvsagt ikkje forutsetningar for å overprøve det som blir anbefalt i forbindelse med HPV-vaksinen, og ynskjer heller ikkje å prøve på dette, men vi har tvilt oss fram til at vi vel å utsetje vaksinen ei stund til. Eg reknar med at vi har eit par år til før seksuell debut er aktuelt, og skjer det ikkje noko revolusjonerande reknar eg med at vi har teke vaksinen på eldste innan den tid. (Eller, eigentleg tykkjer eg ho kan vente med sånt til ho er minst 30, men det er kanskje ikkje noko å basere seg på.)

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 13:30   #542
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Må de? Jeg innrømmer lett at det er ikke alt jeg respekterer.

Jeg er enig i denne altså.
I de fleste tilfeller respekterer jeg valg folk tar når det er de som må ta konsekvensene.
Men somf oreldre må vi ta valg og det er barna våre som må ta event konsekvenser.
Ved å ikke vaksinere kan vi oppleve at barna våre får sykdommene og det kan få alvorlige konsekvenser.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 13:31   #543
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Er det ikke sånn at autisme ikke vises/oppdages før etter en viss alder, og at denne alderen kan sammenfalle med når vaskinen blir tatt.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 13:36   #544
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.611
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Må de? Jeg innrømmer lett at det er ikke alt jeg respekterer.

Jeg synes det, så lenge de ikke er tatt basert på ren ondskap. Når et valg er tatt basert på det instinktet som er sterkest for oss alle; å beskytte sine barn, synes jeg vi andre bør respektere det, ja.

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Pesten mener du. Ikke Pelen.

Ja, beklager. Har rettet det opp i mitt innlegg nå.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 13:39   #545
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg synes det, så lenge de ikke er tatt basert på ren ondskap. Når et valg er tatt basert på det instinktet som er sterkest for oss alle; å beskytte sine barn, synes jeg vi andre bør respektere det, ja.

Tja, jeg synes pragmatisk sett at det er bare å ta inn over seg at det finnes mennesker som ikke er rasjonelle. Sånn er det bare. Men jeg ser ingen grunn til å respektere dem for det. For det er jo teit og dumt for alle at folk er sånn.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 13:42   #546
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.195
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Pesten mener du. Ikke Pelen.

Det er nå uansett forskjell på å si

"Mitt barn fikk de første symptomene på autisme rett etter vaksinen ble satt, så synes jeg det er så ekkelt at jeg får meg ikke til å vaksinere småsøstrene. Jeg synes det er bra at andre vaksinerer dog, sånn at barna mine er beskyttet mot gruppeimmunitet" Da tenker jeg, ok, fair enough, man kan bli litt irrasjonell når det gjelder barna sine.

og å si

"Mitt barn fikk helt sikkert autisme av vaksinen! Og jeg synes ikke at noen barn skal ha MMR-vaksine! For jeg er så skråsikker på at det som skjedde oss har jeg en korrekt årsaksforståelse for, at jeg er villig til å ofre alle de som kan bli skadd av sykdommene som de blir vaksinert for". Da tenker jeg, ok, dette er en temmelig dum og fanatisk person.

Om Pesten er det ene eller det andre finner vi vel ut av etterhvert.

Jeg leste det mer som det første enn her, og syns Pesten ble tatt til inntekt for det andre. Men jeg er jo naturlig naiv.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 13:47   #547
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg leste det mer som det første enn her, og syns Pesten ble tatt til inntekt for det andre. Men jeg er jo naturlig naiv.

Jeg hadde egentlig samme inntrykk.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 13:49   #548
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Når et valg er tatt basert på det instinktet som er sterkest for oss alle; å beskytte sine barn, synes jeg vi andre bør respektere det, ja.

Det blir gjort mange alvorlige overgrep mot barn basert på dette instinktet. Barn har til og med blitt drept av foreldrene sine fordi mor eller far mente det var best for barnet.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 13:49   #549
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg leste det mer som det første enn her, og syns Pesten ble tatt til inntekt for det andre. Men jeg er jo naturlig naiv.

Det er en åpenbar mulighet for at jeg bommet altså. Jeg trodde Pesten mente at alle barn står i risiko for autisme ved MMR-vaksinen.

  Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 13:51   #550
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.629
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Jeg føler heller ikke et grunnleggende behov for å respektere alle valg som tas, selv om de ikke tas av ondskap. Jeg aksepterer at det er irrasjonelle valg tatt fordi folk av ulike årsaker reagerer irrasjonelt, men å respektere valget er en annen sak enn å akseptere det.

Og jeg føler slett ikke for å respektere valget om å videre spre frykt for mmr-autisme-koorrelasjon, når denne er så grundig, grundig tilbakevist, men dessverre lever fortsatt ryktet, og hver gang noen kommer med en slik historie, er det noen som leser den og ikke reagerer helt rasjonelt, og vedkommende som sprer en slik historie som Pesten nå her gjør, kan derved bidra til at barn ikke vaksineres, og i verste fall dør. Det er ikke et valg jeg klarer å respektere at noen tar. Selv om det ikke er tatt utfra bevisst ondskap

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 13:53   #551
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det som irriterer meg er at vaksinemotstandere omtrent forventer respekt for meningene sine, for vi er jo forskjellige og sånn, nesten som de ikke helt forstår alvoret og at deres valg faktisk berører andre også.

Men respekterer du valget om å droppe HPV-vaksinen da? Noe som ikke går utover andre?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 13:53   #552
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.977
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg leste det mer som det første enn her, og syns Pesten ble tatt til inntekt for det andre. Men jeg er jo naturlig naiv.

Jeg også, og syns at hun (han?) får unødvendig mye pes. Jeg forstår at hun kan føle som hun gjør, og har valgt deretter, selv om det er irrasjonelt.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 13:56   #553
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det er en åpenbar mulighet for at jeg bommet altså. Jeg trodde Pesten mente at alle barn står i risiko for autisme ved MMR-vaksinen.

Men om jeg mente at alle barn står i fare for at de kan bli kortvokste eller få dårlig sans for humor om de tar MMR-vaksine, men at jeg tar inn over meg hvor alvorlig disse sykdommene er, og konkluderer med at det er fint at man har et vaksineprogram som de fleste følger, så er det jo greit.

Koko-het er ikke en dikotom variabel, det er jo en glidende overgang fra Koko City til Sanityville.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 14:01   #554
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men om jeg mente at alle barn står i fare for at de kan bli kortvokste eller få dårlig sans for humor om de tar MMR-vaksine, men at jeg tar inn over meg hvor alvorlig disse sykdommene er, og konkluderer med at det er fint at man har et vaksineprogram som de fleste følger, så er det jo greit.

Koko-het er ikke en dikotom variabel, det er jo en glidende overgang fra Koko City til Sanityville.



Eksempelet er sært. Siden jeg pleier å være så lat at jeg bare tar de rådene du kommer med og ikke tenker stort mer over det. :lillesøsterkompleks:

Men sånn ellers - om noen serverte en liste over bivirkninger som er påvist eller sannsynliggjort i en eller annen seriøs vitenskapelig grad så er det forsåvidt grei skuring. Det er jo utvilsomt bivirkninger ved en del vaksiner.

Dersom noen insisterer på å fortsette å fortelle om en bivirkning som vitenskapelig er bevist at faktisk ikke er der så mener jeg det ikke er like greit. Pesten knytter jo utvilsomt sammen en tråd med autisme og MMR - som faktisk ikke har noen tråd mellom seg. Og det er ikke greit. Om Pesten skrev at eldstebarnet reagerte så heftig på den vaksinen at jeg ikke tør vaksinere de andre - greit nok. Men akkurat det å komme med en bivirkning som ikke er med er ikke greit.

Synes jeg da.

  Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 14:03   #555
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.



Eksempelet er sært. Siden jeg pleier å være så lat at jeg bare tar de rådene du kommer med og ikke tenker stort mer over det. :lillesøsterkompleks:

Men sånn ellers - om noen serverte en liste over bivirkninger som er påvist eller sannsynliggjort i en eller annen seriøs vitenskapelig grad så er det forsåvidt grei skuring. Det er jo utvilsomt bivirkninger ved en del vaksiner.

Dersom noen insisterer på å fortsette å fortelle om en bivirkning som vitenskapelig er bevist at faktisk ikke er der så mener jeg det ikke er like greit. Pesten knytter jo utvilsomt sammen en tråd med autisme og MMR - som faktisk ikke har noen tråd mellom seg. Og det er ikke greit. Om Pesten skrev at eldstebarnet reagerte så heftig på den vaksinen at jeg ikke tør vaksinere de andre - greit nok. Men akkurat det å komme med en bivirkning som ikke er med er ikke greit.

Synes jeg da.

Jeg er enig i det altså. Men hun har ikke sagt klart, eller jeg har ikke oppfattet det, hva hun egentlig mener.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 14:06   #556
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg er enig i det altså. Men hun har ikke sagt klart, eller jeg har ikke oppfattet det, hva hun egentlig mener.

Nei, hun har jo ikke det. Men hun har antydet ganske kraftig da.

  Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 14:34   #557
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.195
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

JEG leste: "VI har ikke vaksinert barna, på grunn av det som skjedde med eldste". På spørsmål om hva slags reaksjon det var, svarte hun "barnet utviklet autistiske trekk etter vaksinen". Jeg TROR ikke hun skrev "pga", en gang.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 14:34   #558
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.779
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Nei men storebror fikk diagnosen barneautist som 3 åring og han var "normal" fram til han var 15 mnd. Ifølge helsesøster som ikke kjente han igjen etter MMR.og som sier at NOE skjedde etter vaksinen. Derfor tørr jeg ikke la søstrene få den. De ville heller ikke dele den opp til meg så da var valget enkelt.
Jeg trenger ikke belæring og info om at MMR ikke gir autisme og dere trenger IKKE å vise til div artikler om temaet. Jeg har gjort opp min mening om MMR og den står jeg fast ved.

Jeg kan godt skjønne at det er sårt og vanskelig når dere opplever at dette har skjedd med dere, ingen problem. Det jeg derimot har et problem med er at det direkte antydes at det er gitt at vaksinen har skylden og det vet dere vel strengt tatt ikke?

Tipset om å ikke involvere seg i en diskusjon omkring temaer som er såre er godt, synes jeg.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 14:56   #559
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.


Og jeg føler slett ikke for å respektere valget om å videre spre frykt for mmr-autisme-koorrelasjon, når denne er så grundig, grundig tilbakevist, men dessverre lever fortsatt ryktet, og hver gang noen kommer med en slik historie, er det noen som leser den og ikke reagerer helt rasjonelt, og vedkommende som sprer en slik historie som Pesten nå her gjør, kan derved bidra til at barn ikke vaksineres, og i verste fall dør. Det er ikke et valg jeg klarer å respektere at noen tar. Selv om det ikke er tatt utfra bevisst ondskap

Du beskriver godt mine tanker om dette. Jeg har ingen problemer overhode med å forstå at det er veldig annerledes å kjenne noe på kroppen selv, kontra det å bare lese på nett om noe som skjedde andre. Jeg kan ikke med sikkerhet si hvordan jeg ville reagert i Pestens tilfelle, men jeg kan si hvor jeg har min lit, og hvordan hjernen min prosesserer informasjonen som er gitt. Jeg ville undersøkt og analysert hver eneste detalj i hver eneste setning i hver eneste tekst som omhandlet MMR-vaksine og autisme, og videre håper og tror jeg at jeg klarer å legge egen synsing til side, og at jeg faktisk klarer å stole på forskerne som avviser at det er noen sammenheng.

Jeg vet ikke hvordan det er med dere andre, men hvis hjernen min lander på en konklusjon gidder den sjelden å lete videre, og i sånne tilfeller blir det ekstra trist, for da slutter man å se etter andre sammenhenger og mulige årsaker til autismen.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 15:18   #560
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.224
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Dersom noen insisterer på å fortsette å fortelle om en bivirkning som vitenskapelig er bevist at faktisk ikke er der

Bare for å være djevelens advokat: Det er ikke bevist at man ikke kan få autisme av vaksine. Det kan man faktisk ikke bevise. I beste fall kan man med svært stor sannsynlighet mene at det ikke er slik at det er en sammenheng. Men helt sikker kan vi ikke være.

MEN! Det er heftig dokumentert at "forskeren" som påstod at MMR fører til autisme bedrev juks og fanteri. Én ting er om han bedrev slett forskningsarbeid, men det har jo vist seg at han regelrett var kjøpt og betalt, og bevisst gikk inn for å få et ugyldig resultat.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
folkets info, hpv-vaksinen, klassiker


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no