Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Unge jenter legger til et mellomnavn

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-15, 12:22   #101
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.869
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unge jenter legger til et mellomnavn

Det er jo en veldig reversibel og uskadelig metode, da.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-15, 12:48   #102
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Unge jenter legger til et mellomnavn

Jeg får nok litt sånn "fargekoordinering gone wild"-følelse når man velger seg navn som passer til iscenesettingen av seg selv. Harmløst ja, akkurat som kaffekoppbilder på IG, men heller ikke særlig mer utviklende enn de samme kaffekoppbildene.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-15, 12:52   #103
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.766
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unge jenter legger til et mellomnavn

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg får nok litt sånn "fargekoordinering gone wild"-følelse når man velger seg navn som passer til iscenesettingen av seg selv. Harmløst ja, akkurat som kaffekoppbilder på IG, men heller ikke særlig mer utviklende enn de samme kaffekoppbildene.

Noe sånt, ja.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-15, 12:54   #104
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.869
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unge jenter legger til et mellomnavn

Dette fikk meg straks til å begynne på en mental liste over mellomnavn som stimulerer til personlig vekst og utvikling.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-15, 12:56   #105
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.860
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unge jenter legger til et mellomnavn

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg får nok litt sånn "fargekoordinering gone wild"-følelse når man velger seg navn som passer til iscenesettingen av seg selv. Harmløst ja, akkurat som kaffekoppbilder på IG, men heller ikke særlig mer utviklende enn de samme kaffekoppbildene.

Ikke sant. (Og når vi nå snakker om fargekoordinering, innser jeg jo at jeg selv er i faresonen! )

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-15, 12:59   #106
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unge jenter legger til et mellomnavn

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, det syns jeg var skikkelig snerpete. Hvorfor er det verre å finne seg et navn man føler passer, i stedet for ett man har hatt null innvirkning på? Er det fornærmede foreldrefølelser?
Er det galt å gi seg selv mulighet til å føle seg litt spesiell?

Hva mener du med verre? Det ene er uunngåelig, det andre er i høyeste grad selvvalgt. Det er jo to helt forskjellige ting, så hvordan kan det ene være verre enn det andre? Bør man slutte å gi barn permanente navn så de kan velge selv når de blir store nok?

Jeg tenker at behovet for navnebytte kommer av at man nettopp ikke føler seg spesiell bare ved å være seg selv, og det er i grunnen trist om en økende gruppe unge jenter finner det naturlig å endre identiteten sin for å føle seg bedre. Navn er sterkt knyttet til identitet og det gjelder for alle kulturer, når man velger å bytte navn så har det med forholdet til egen identitet å gjøre.

Farlig er det jo ikke, som Toffskij sier, men jeg syns det sier mye om samfunnsutviklingen og hvordan vi tar ytre staffasje og statusjag lenger og lenger for hver generasjon. Jeg syns navnebytte stiller i samme kategori som plastisk kirurgi og at det vitner om at man ikke er helt tilfreds med å bare være seg selv. For meg er det en trist utvikling.

Man kan godt si at et navn bare er et navn og at det ikke spiller noen rolle, men jeg tror at betydningen knyttet til egen identitet er større enn som så.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-15, 13:03   #107
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.869
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unge jenter legger til et mellomnavn

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Bør man slutte å gi barn permanente navn så de kan velge selv når de blir store nok?

De kan jo velge selv når de blir store nok. Og sånn må det jo være. Jeg blir ikke så bekymret av at det kanskje har blitt bittelitt vanligere å legge til et (kanskje litt blomstrete) mellomnavn. Det er jo omtrent som å kjøpe seg et litt grelt smykke. (Det følger vel muligens litt utgifter for det offentlige med det, og det er jeg jo for så vidt enig i at ikke er så bra, men jeg synes jo det er helt uaktuelt med et system hvor man må søke om og begrunne alle navneskifter.)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-15, 13:06   #108
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.249
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unge jenter legger til et mellomnavn

Jeg synes dette er veldig uskyldig, kanskje litt forfengelig og tøysete, men hellers helt på linje med andre ting som unge gjør for å være uniformert individuelle.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-15, 13:14   #109
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unge jenter legger til et mellomnavn

Jeg vet at de har lov til å bytte, men skjønte ikke hva jeg skulle svare på om det ene er verre enn det andre.

Jeg syns også at navn er grundig mer identitetsskapende enn smykker, så jeg er visst på feil planet i dag.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-15, 13:16   #110
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Unge jenter legger til et mellomnavn

Jeg har gitt ungene mine rare fornavn nr 2 helt fra fødelsen jeg, så de er ganske så unike fra start.

Eldste sier det er teit, fordi det er så lett å google henne. Men så bruker hun begge navnene på nett selv da, så hun har seg selv å takke. Jeg derimot, heter noe sånn som Linda Hansen og er ugooglebar.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-15, 13:17   #111
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.249
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unge jenter legger til et mellomnavn

Jeg ville jo foretrukket et navnetillegg fremfor f.eks. en stor tattis, hvis jeg fryktet at det var litt HGL og lite gjennomtenkt?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-15, 13:18   #112
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.869
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unge jenter legger til et mellomnavn

Jeg tror også at navn er veldig identitetsskapende, og nettopp derfor er jeg ikke bekymret for at dette kommer til å bli noen omfattende trend heller. Jeg tror at de aller fleste ser på et bytte av det fornavnet som er i daglig bruk, som noe veldig drastisk, og tror ikke det kommer noen økning der. Resten av navnene har ikke samme statusen, det er jo tydelig.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-15, 13:19   #113
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unge jenter legger til et mellomnavn

Jeg synes i grunn man tar navn litt for høytidelig. Er det så mye verre enn å farge håret, da? Håret er man i det minste født med, navn har noen andre valgt for en. Jeg kan godt se for meg like gode, hvis ikke bedre, grunner til å ha lyst til å endre på et navn, enn hårfarge.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-15, 13:21   #114
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unge jenter legger til et mellomnavn

Min eldste kan godt finne på å bytte fornavnet sitt. Hun hater det intenst og det er ganske sjeldent. Jeg som har et vanlig 70-talls navn syns jeg var ganske genial da vi fant navnet, men vi visste jo ikke at hun aller helst ville hete Thea, Julie, Maria eller Sofie eller et annet mainstream trend-navn. Jeg blir ikke fornærmet om hun bytter, men kanskje litt lei meg siden barnas navn betyr mye for meg.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-15, 13:26   #115
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.249
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unge jenter legger til et mellomnavn

Men for de fleste er det vel snakk om å ta et navn i tillegg, ikke i stedet for?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-15, 13:29   #116
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.869
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unge jenter legger til et mellomnavn

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Min eldste kan godt finne på å bytte fornavnet sitt. Hun hater det intenst og det er ganske sjeldent. Jeg som har et vanlig 70-talls navn syns jeg var ganske genial da vi fant navnet, men vi visste jo ikke at hun aller helst ville hete Thea, Julie, Maria eller Sofie eller et annet mainstream trend-navn. Jeg blir ikke fornærmet om hun bytter, men kanskje litt lei meg siden barnas navn betyr mye for meg.

De aller fleste har jo kommet over det der innen de blir 18. Jeg hadde hett Victoria Cecilia om jeg hadde fått bytte navn den ene gangen jeg vurderte det i åtteårsalderen. Så det var bra jeg fikk ti års nedkjølingstid.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-15, 13:37   #117
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.860
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unge jenter legger til et mellomnavn

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

De aller fleste har jo kommet over det der innen de blir 18. Jeg hadde hett Victoria Cecilia om jeg hadde fått bytte navn den ene gangen jeg vurderte det i åtteårsalderen. Så det var bra jeg fikk ti års nedkjølingstid.

Du, altså! Du er jo litt som meg, men samtidig har du liksom så store - vyer noen ganger, og er så begeistra på en fremmed måte. I 10-årsalderen satt jeg nok med tykke bygdebøker og slektstrær og fablet kanskje om å hete noe riktig gammeldags etter en eller annen tippoldemor. (Ellers måtte det vel ha blitt Agnes Cecilia, tenker jeg.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-15, 13:56   #118
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.150
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unge jenter legger til et mellomnavn

Charlotte her.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-15, 14:14   #119
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.766
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unge jenter legger til et mellomnavn

Jeg ville hete Tine René. Eller Barbara. Senere ble det Claire Cindy Sheen eller (det mer realistisk norske) Annike Smith Almenning.

Nå er jeg glad jeg heter det jeg heter. Første fornavn og etternavn er i kategorien Kari Hansen, men med andre fornavn blir jeg faktisk helt unik i Norge. Det andre fornavnet er bare et signeringsnavn, brukes nesten bare på papiret.

Ungene mine har to fornavn. Eldstemann har farens fornavn som annet fornavn (etter hjemlandets skikk med at førstefødte sønn alltid har fars navn). Han har snakket om å fjerne det, og det er greit for meg. Men om han eller den andre sønnen min skulle finne på å bytte fornavn, hadde jeg blitt superlei meg. Vi valgte tross alt de navnene med omhu.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-15, 14:16   #120
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Unge jenter legger til et mellomnavn

Jeg hadde absolutt ikke blitt lei meg om ungene skiftet navn, tror jeg. De var ikke valgt med så mye omhu, det var de eneste navnene vi var enige om at var fine. Eldste het ingenting i 3 mnd fordi vi ikke ble enige.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no