Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Flekkfjerning av makrell i tomat

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-08, 15:46   #1
tarante
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 42
tarante har et hav av muligheter foran seg
Standard

Flekkfjerning av makrell i tomat

Jenta mi på 4 år er superglad i makrell i tomat, noe jeg selvfølgelig synes er bra, siden det er så sunt . Problemet er at hun er en stor gris og tørker ofte av seg på genser og bukse, selv om hun har tørkepapir lett tilgjengelig, og disse flekkene går i alle fall ikke av på 40 grader... Noen som har gode råd til meg?

tarante er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 16:01   #2
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flekkfjerning av makrell i tomat

Fjern flekken så fort som mulig.
Kle på barnet smekke.
Vask på 60 grader.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 16:09   #3
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Flekkfjerning av makrell i tomat

Gallesåpe.
Tar alt slikt, selv på lave temperaturer.
Fåes på helsekostbutikken.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 16:10   #4
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Re: Sv: Flekkfjerning av makrell i tomat

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Gallesåpe.

Uunnværlig. Løp og kjøp!

  Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 23:07   #5
tarante
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 42
tarante har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Flekkfjerning av makrell i tomat

Min 4 åring blir nok ikke glad for å måtte ha på seg smekke nei!!! Vanskelig å få lagt det i vann også, siden det ofte skjer til smøremåltid i barnehagen kl 11, og hun ikke er hjemme igjen før 16

tarante er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 23:09   #6
tarante
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 42
tarante har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Re: Sv: Flekkfjerning av makrell i tomat

Gallesåpe må jeg prøve... Det hadde jeg ikke hørt om før. Er ikke så avansert i denne verden, annet enn at jeg bruker ett eller annen oxi white, eller noe i den duren.

tarante er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 23:30   #7
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Flekkfjerning av makrell i tomat

Jeg legger ofte slike flekker i bløt med bio shout (kjøpes på rema for 8 kroner flaska), og lar det ligge til jeg vaske plagget i maskinen. Ofte over natta. Barneklær bør kunne vaskes på 60 grader - da forsvinner de fleste flekker.

Makrell er vanskelig fordi det både er tomat og fett, men det er kanskje litt hysterisk å sette igjen flekkfjerner i barnehagen slik at de ansatte kan dynke klærne etter måltidene?

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 23:48   #8
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flekkfjerning av makrell i tomat

Kjøp billige gensere som du bruker i barnehagen selv om det er gamle makrellitomat-flekker på dem, i og med at det garantert kommer nye.

Hilsen en som har svelget kamelen om at barna skal sendes i barnehagen med helt og rent tøy - her er det helt og vasket - men flekkete.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 11:30   #9
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flekkfjerning av makrell i tomat

Hør på Missa. Jeg hadde eget barnehagetøy (gjerne i mørke farger), for jeg visste at de ikke var særlig flinke til å hjelpe barna til å holde tøyet flekkfritt. Jeg mener, det er ikke så vanskelig å trekke opp ermer eller sørge for at fingre blir vasket etter grisete mat, men sannelig er det få som gidder gjør dette. Jeg har jobbet på tre ulike avdelinger i barnehage, og jeg var den eneste som hjalp til med dette. De andre gav beng.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 11:39   #10
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flekkfjerning av makrell i tomat

Jeg har en makrell-i-tomatelsker og får fjernet alle flekkene med BioTex flekkfjernerspray.
Spayes direkte på flekken og vask i maskinen. Nå vasker jeg stortsett alt tøy til ungene på 60 grader.

Jeg sverger til BioTex til andre flekker også. Brukes også med flekkfjernerprogrammet til vaskemaskinen, men helles da i egetrom der vaskepulver er.
Ikke Vansihmølet.

Ellers er eget m-i-t klær lurt.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 12:32   #11
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flekkfjerning av makrell i tomat

Safran: Jeg er blitt veeeeldig glad i brunt og mørkelilla de siste to årene. Jeg synes egentlig det er OK at de ansatte ikke bryr seg så mye om å passe på klærne og heller bruker tiden på andre ting. Jeg har ikke lyst at barna skal lære seg å bry seg om å passe på dem heller egentlig, annet enn penklær og klær de får beskjed om å være forsiktig med.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
flekkfjerning, makrell i tomat, vaskeråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no