Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Fleecetøy til høst og vinter

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-10, 09:25   #1
nicomama
Superaktiv
 
nicomama sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 345
nicomama er litt kul
Spørsmål

Fleecetøy til høst og vinter

Jeg trenger tips om gode fleeceklær til høst og vinter. Gjerne den litt tykkere typen siden jeg nettopp har kjøpt Elias microfleece. Hva er best tykt eller tynt?

nicomama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 10:42   #2
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fleecetøy til høst og vinter

Hva som er best, tykt eller tynt kommer vel an på bruksområdet. Hvis man tenker at man skal kle ungene etter trelagsprinsippet (som jo er anbefalt) så vil det kanskje være greit med tynn fleece dersom du tenker at det skal være det innerste laget. Litt tjukkere fleece dersom du skal bruke det som lag nummer to. Det ytterste laget blir jo dressen eller noe vindtett i hvert fall.

Det som det kan være lurt å tenke på er hva fleecen er laget av. Noe av den fleecen man får kjøpt er jo resirkulerte plastposer. Disse kan gjøre barna klamme og derfor kalde. Microfleece er sikkert bra, selv om vi foretrekker ull. Ullfleece er deilig da, men ganske dyrt.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 10:52   #3
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fleecetøy til høst og vinter

Vi hadde POP fleece sist vinter og skal ha det i år også. Det er forholdsvist tynt, men likevel godt og varmt samtidig som det ikke blir klamt. Jeg liker ikke tykk fleece under vinterdress / høstdress, det blir så klumpete....

Ellers har Helly Hansen ganske tykt fleecetøy...

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 21:38   #4
M&S
Erfaren
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 928
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Sv: Fleecetøy til høst og vinter

Synes H&M sitt ser bra jeg, og billig

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 12:29   #5
nicomama
Superaktiv
 
nicomama sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 345
nicomama er litt kul
Standard

Sv: Fleecetøy til høst og vinter

Takk for svar.

m&s: Tror nok det blir H&M da, hva skal man bruke masse penger på hvis billig er like bra.

Visste forresten ikke at de laget fleece av resirkulerte plastposer. Hvordan finner jeg ut om det er det da?

nicomama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 12:37   #6
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fleecetøy til høst og vinter

Vi har så masse fleece!! Vi får dobbelt til jul, og arver i tillegg. Jeg trenger sikkert ikke kjøpe fleece på mange år, men det jeg har kjøpt tidligere har vært på H&M og det er jeg kjempegodt fornøyd med. Tåler mange vask uten å nuppe og er billig. Mener jeg betalte 60-70 kr pr. del.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 23:43   #7
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fleecetøy til høst og vinter

Navnet "fleece" sikter bare til utseende på stoffet, ikke hva det er laget av. Hvis en søker på nettet finner man masse artikler om gøyflasker og colaflasker som blir til fleeceklær.

Jeg vil tro at man på seriøse forretninger kan spørre om hva slags stoff fleecetøyet er lagt av og hvilke egenskaper dette materialet har.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no