Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Kan jeg få hjelp? Maskin til WOW

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-10, 12:32   #1
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Kan jeg få hjelp? Maskin til WOW

Jeg skal kjøpe laptop til yngstebarnet.
Den skal han ha WOW på. Jeg har skjønt at man da må ha noe med bra skjermkort på, men kan noen hjelpe meg litt på vei? Jeg har ikke råd til å kjøpe maskin til mange tusen akkurat nå. Kan en rimelig maskin brukes? Er det bare at oppløsningen ikke blir like god eller vil det overhodet ikke fungere? Vil han merke stor forskjell?

Det er ikke snakk om noen storspiller det her - det får han ikke lov til. Men det må jo virke da.

Om jeg kunne fått en kasse til fire laken til å dra WOW så hadde jeg blitt kjempeglad. Men om jeg må opp på rundt seks så får det heller være med hele prosjektet inntil videre.

  Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 12:38   #2
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg få hjelp? Maskin til WOW

Er det ikke aldersgrense på WOW? Skal du la en 9-åring spille det? Har du gått gjennom spillet selv og vet hva det går ut på? Jeg har aldri spilt det selv, men har sett nevø på 17 spille det og blitt sjokkert.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 12:39   #3
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan jeg få hjelp? Maskin til WOW

Det første du kan gjøre er jo å ta med deg spillet til pc-handelen, og be om en pc som oppfyller spillkravene. Wow krever egentlig ikke all verden, men det er forskjell på å kunne kjøre spillet og det å faktisk ha et spill som kjører glatt nok til at det er verdt å spille. Jeg er ikke nerd nok til å kunne si noe om spesifikasjonene og hva en slik pc vil koste, men jeg ville bare si at du bør belage deg på å møte litt mer enn minimumskravene for å kunne kjøre spillet, dersom det er viktig for poden å spille wow.

bill.mrk. Wow-dama

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 12:39   #4
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan jeg få hjelp? Maskin til WOW

Wow har 12-års aldersgrense, ja. Det er forøvrig ikke noen annen grunn, så vidt jeg ser det som har spilt i 3.5 år, rent grafisk og spillmessig til å ha en slik aldersgrense, enn at før det forstår man ikke mekanikken og netikketten i et slikt spill, og er da til bry for andre spillere. (Dvs. det er lite blod og gørr og sex og guffe, selv om personene slåss mot monstre). Jeg har latt mine barn på 8 lage figurer og leke seg litt på startområdene, men jeg slipper dem ikke løs i Wow før de er store nok til å forstå hvordan man oppfører seg der. Særlig fordi jeg bruker energi på å ergre meg over andres unger som henger rundt i spillet og gjør livet surt for rutinerte spillere.

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 12:41   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg få hjelp? Maskin til WOW

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Er det ikke aldersgrense på WOW? Skal du la en 9-åring spille det? Har du gått gjennom spillet selv og vet hva det går ut på? Jeg har aldri spilt det selv, men har sett nevø på 17 spille det og blitt sjokkert.

Lurte på det samme. Trodde det var et spill for voksne, og helst noe man styre unna selv da?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 12:59   #6
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kan jeg få hjelp? Maskin til WOW

Wow er rimelig harmløst. Jeg skal ikke la en unge på ni år starte med wow - jeg skal la ham fortsette med wow. Han har hatt tilgang på det i evigheter allerede. :gæren mamma:

Han kan mer enn godt nok engelsk til å skjønne å kommunisere med andre. Også har han ikke nok spilletid til at han greier å ta seg dit de aller mest erfarne holder seg. Det er rimelig tomt og stort sett bare andre åpenbare amatører og småtasser der han rusler rundt. Men han føler at han spille wow så han er lykkelig.

Kravene som er listet er jo nesten ingenting, men alle jeg snakker med sier at man må ha et fancy skjermkort. På storebrors laptop var det et slikt fancy skjermkort da den ble kjøpt. Men den er jo to år gammel. Vil ikke en ny maskin nå være minst like god?

(Som alle skjønner så er jeg ikke det aller minste god på hw...)

  Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 13:52   #7
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan jeg få hjelp? Maskin til WOW

http://www.dinside.no/852432/her-er-maskinene

Maskinen fra Siba (bra grafikkort) eller Elkjøp (bra prosessor) ser ok ut og kan kjøpes over disk. Siba-maskinen har i tillegg HDMI, så det er enkelt å koble til TV hvis det er aktuelt. Det er sikkert mulig å prute et par hundrelapper også.

Men det finnes drøssevis av alternativer i samme prisklasse, og det meste duger.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 14:13   #8
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kan jeg få hjelp? Maskin til WOW

Takk, Mauser!

Siba, it is, tror jeg. Medmindre noen kommer og sier at en maskin til enda en tusing mindre også gjør nytten.

Hvordan funker forresten det der med wow? Jeg kjøpte det han har nå på nett. Kan han da laste ned en gang til til denne maskinen på den kontoen han har? Eller må jeg kjøpe en pakke med programvaren på ett eller annet sted?

  Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 16:06   #9
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.610
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan jeg få hjelp? Maskin til WOW

Jeg spilte wow på laptopen min, den kjøpte jeg for minst 3-4 år siden til ikke så mange tusenlapper. Så lenge du ikke har mye annet kjørende samtidig går det nok greit på de fleste maskiner.

Antakelig kan du laste ned på nytt på den nye maskinen, jeg vil tro du fikk en slags autorisasjonskode?

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 16:08   #10
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kan jeg få hjelp? Maskin til WOW

Jeg betalte også ble abonnementet liksom aktivert og da ordnet sneipen resten selv.

Kanskje jeg får spørre ham.

  Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 16:47   #11
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan jeg få hjelp? Maskin til WOW

Jeg tror du kan finne en mail med kode e.l. som forklarer hvordan du går frem om du må laste ned spillet på nytt. Jeg er for lat, og har kjøpt mitt på Spaceworld, derfor vet jeg desverre ikke sikkert.

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 18:04   #12
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan jeg få hjelp? Maskin til WOW

Ikke for å kuppe, men er alle de maskinene i testen ok til Sims også? Jentene sine gamle pcer bare henger når de spiller Sims.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 18:29   #13
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kan jeg få hjelp? Maskin til WOW

De burde holde i massevis ut fra ren synsing. Wow er mye tøffere på grafikk enn Sims.

  Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 18:45   #14
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan jeg få hjelp? Maskin til WOW

Så flott, da har jeg funnet pc til jentene. Så greit å få servert alle på ett fat!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 18:54   #15
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.631
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg få hjelp? Maskin til WOW

Ah, nå skjønte jeg mer.

I min verden er WOW et råsa "shempekuuult klesmerke, jeg ønsker meg sånn (insert x) derfra mamma!!!"

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 19:40   #16
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kan jeg få hjelp? Maskin til WOW



Næh - ikke sånne greier nei. Dette er bekjempelse av drager, demoner og troll og hekser og sånn. Egentlig litt som en veldig grafisk diskusjon på FP når jeg tenker meg om.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no