Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Er det ingen som liker vanlig norsk friluftsliv?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-13, 17:00   #61
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.292
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det ingen som liker vanlig norsk friluftsliv?

Jeg har ikke vokst opp med å være ute i naturen på tur, så jeg "kan det ikke". Det er ikke mange turene jeg har vært på med ungene, og ofte blir de korte fordi jeg virkelig ikke har peiling.

Jeg vil gjerne, men jeg aner i grunnen ikke hva eller hvordan eller hvor. Så vi hiver oss med på fellesturer når det skjer (som ofte er grilling i fjæra) eller vi er ute og leter etter geocacher i mer bebygd terreng.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 17:12   #62
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det ingen som liker vanlig norsk friluftsliv?

Opprinnelig lagt inn av minituren, her.

Forumet er fint, men merkelig at ikke flere diskuterer friluftsliv.

Jaha. Så hyggelig at du liker forumet - det gjør jeg og.
Men hva betyr egentlig "merkelig at ikke flere diskuterer friluftsliv"?

Det er da mengdevis med svar her i din tråd, med linker til andre webisider og med linker innad i forumet. Tips, råd, forslag, uttalelser fra mange som joda - faktisk liker friluftsliv.
Dette er et forum med mange, mange tusen medlemmer. Hvor mange av de skal diskutere friluftsliv i din tråd før det er "nok"?

Som pøbelsara skjønner jeg ikke helt hverken hva du egentlig vil diskutere eller hva problemet egentlig er. For du har da fått massevis av tilbakemeldinger fra folk som har tatt seg bryet og tiden med å prøve å forstå hva du er ute etter og svare på det, og det er da mange hundre tråder her på forumet som omhandler forskjellige aspekter av friluftsliv. Heck, det er omtrent mange hundre tråder bare om matbokser og mat-termoser, liksom (lett overdrevet, men dog). Og det er ikke mange ukene siden vi diskuterte størrelse på tursekk til barn f.eks, eller turklær, eller fjellstøvler, eller lure måter å få barn til toppen av et fjell (og ned igjen) og beholde humøret.

Jeg tror du må formulere det du lurer på litt annerledes enn et "angrep" om at det du får som svar og ellers leser her inne ikke er opp til forventningene; hvis du vil at forventningene skal bli møtt. Hva de nå enn måtte være.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 18:32   #63
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det ingen som liker vanlig norsk friluftsliv?

Mye formaninger om livsstil på forumet om dagen. "Gå på tur!" "Spis cottage cheese!" " Klin hver dag!"

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 18:48   #64
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.906
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det ingen som liker vanlig norsk friluftsliv?

Har jeg gått glipp av en tråd om cottage cheese?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 18:58   #65
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det ingen som liker vanlig norsk friluftsliv?

Opprinnelig lagt inn av minituren, her.

Det er vel og bra med andre fritids sysler, men som foreldre bør man ta med barna ut på tur og lettest er det i sommer halvåret med lange lyse kvelder. Nå som skolen har begynt blir det ofte dårligere tid.

En ting som pleier å fungere dårlig når man vil motivere folk, er å fortelle dem hva de bør.

Dette er et diskusjonsforum, ikke et friluftsforum. Det er som andre skriver mange av oss som er veldig glade i å være ute på tur. Noe som betyr alt fra å gå til nærmeste lekeplass til å bestige Kilimanjaro. Og vi har tråder om det meste når det gjelder det å være på tur.

Forresten er familien min på tur hele året. Like mye vinter som sommer. Om vinteren går vi til nærmeste akebakke eller skøytebane, på skitur i åsen og mye annet morsomt.

Jeg synes det høres ut som om du har litt mange forestillinger om hva som er Riktig og Feil når det gjelder "vanlig norsk friluftsliv". Jeg er tilhenger av at folk må få gjøre det de synes er gøy når det gjelder å bruke kroppen. Og det som imponerer meg nesten mest er de som ikke synes det er gøy selv, men stikker ut likevel for ungene sin del.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 18:59   #66
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det ingen som liker vanlig norsk friluftsliv?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Mye formaninger om livsstil på forumet om dagen. "Gå på tur!" "Spis cottage cheese!" " Klin hver dag!"

Du glemte: "Hold deg unna gulrot!"

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 19:27   #67
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det ingen som liker vanlig norsk friluftsliv?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Du glemte: "Hold deg unna gulrot!"

Hvordan kunne jeg glemme den aller viktigste regelen for et sunt og bærekraftig kosthold?!?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 19:52   #68
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det ingen som liker vanlig norsk friluftsliv?

Jeg liker ikke å gå på tur uten mål og mening og det gjør ikke mannen og ungene heller. Men vi er da sånn nogenlunde aktive alikevel.

Vi er i slalombakken og går på ski og skøyter om vinteren. Er på stranden, kanoturer og sykleturer om sommeren. Å gå på tur og grille pølser er ikke eneste saliggjørende aktivitet.

Dessuten er det ikke lov å tenne bål, og pølser smaker vondt.

Men jeg liker godt å sitte ved bålpanna på hytta og se på stjernene og drikke vin.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 06:50   #69
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.367
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det ingen som liker vanlig norsk friluftsliv?

Opprinnelig lagt inn av minituren, her.

Det er en del aggresive kommentarer på friluftsliv her.

Aggressive kommentarer på friluftsliv, virkelig? Jeg kan med vilje og viten ikke se noe som helst aggressivt i svarene du får. Litt godlynt fjasing her og der, javel, men såpass må du virkelig tåle på et diskusjonsforum.

Opprinnelig lagt inn av minituren, her.

Forumet er fint, men merkelig at ikke flere diskuterer friluftsliv.

Men kjære vene, har du lest tilstrekkelig på forumet til at du kan uttale deg så bastant? Her diskuteres det meste, også friluftsliv. Og tråden din får da også ganske mange svar, så jeg synes du virker sutrete og urimelig her. Og du har vel fått med deg at dette ikke er et rent friluftsforum, sant, og da kan du jo heller ikke regne med at friluftsliv nødvendigvis står øverst på diskusjonslisten hver dag.

Ja, og velkommen hit!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 09:32   #70
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.423
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det ingen som liker vanlig norsk friluftsliv?

Opprinnelig lagt inn av minituren, her.

Nei, innlegget handler om å komme seg på tur uten å måtte leve som Villmarkens konge. Det fine med en kort tur er at barn har så enormt glede av det. Det er en del aggresive kommentarer på friluftsliv her. Dere som liker en god bok og et glass vin kan kose dere med det etter turen. Forumet er fint, men merkelig at ikke flere diskuterer friluftsliv. Det er vel og bra med andre fritids sysler, men som foreldre bør man ta med barna ut på tur og lettest er det i sommer halvåret med lange lyse kvelder. Nå som skolen har begynt blir det ofte dårligere tid.

Dette er som du ser et stort forum, hvor det diskuteres innmari masse. Om man bryter ned hver tema i bolker skal du nok se at det ikke er så veldig mye annet som snakkes om mer enn friluftsliv, det er bare det at diskusjonene er spredd over veldig mange ulike tema.

Og det hjelper alltid å bidra litt selv. Foreløpig ser det ut som du har startet to tråder om friluftsliv hvor du vil innhente andres erfaringer, men bidrar med lite selv. Det hjelper alltid på stemningen om du er ativt med selv og kommenterer og driver diskusjonen fremover. Typ: "Det var et godt tips! Hvor langt gikk dere/hvor har du kjøpt den primusen/passer turen for treåringer/der har jeg vært også, prøvde dere å gå opp til utkikkstårnet, det likte sønnen min godt" osv.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 11:08   #71
minituren
Minituren blogger
 
minituren sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2013
Hvor: Oslo
Innlegg: 24
minituren har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Er det ingen som liker vanlig norsk friluftsliv?

Takk for alle hyggelige tilbakemeldinger og det store engasjementet.
I fremtiden vil jeg nok tenke litt mer over hva tittelen i tråden inneholder.

__________________
Mine barn er Storesøster 04 og lillebror 06 begge adoptert fra Colombia.
minituren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-13, 15:56   #72
minituren
Minituren blogger
 
minituren sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2013
Hvor: Oslo
Innlegg: 24
minituren har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Er det ingen som liker vanlig norsk friluftsliv?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Hei, minituren!
Jeg var veldig glad i å gå i fjellet før jeg fikk barn, men personlig synes jeg stresset med alt som skal med nå ikke overstiger gleden med 2 avmålte barn som ikke spør om vi skal hjem snart. Men vi tar dem mye med ut likevel. Selv om vi kanskje velger enklere løsninger.

Minituren liker korte enkle turer. Det trenger ikke være overnatting.

__________________
Mine barn er Storesøster 04 og lillebror 06 begge adoptert fra Colombia.
minituren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-13, 17:05   #73
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.399
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det ingen som liker vanlig norsk friluftsliv?

Jeg liker best high end varianten - i godt vær uten bål.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
fjell, friluftsliv, skog, tur


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no