Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hund i vennekretsen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-07, 22:41   #1
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Hund i vennekretsen

Ønsket om en hund har blitt veldig sterkt. Det som kanskje hindrer meg er hvordan vennene våre vil oppleve dette. Har ei vennine som er litt skeptisk til hunder, men når hun blir kjent med dem så går det bra.
Hadde dere "luftet" ønsket i vennekretsen? Hadde deresønsker/meninger styrt dere i avgjørelsen om å anskaffe hund?
Hvordan hadde du opplevd at noen venner av dere skaffet hund?

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 22:46   #2
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.103
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund i vennekretsen

Vi har nettopp fått hund, og for å være ærlig: vi gav blaffen i hva vennen våre måtte mene.

Vi aksepterer helt og fullt at ikke alle vennene våre vil ha besøk av oss med hund, og tar den da heller ikke med oss. (Den ligger da i bilen eller er hos andre.) Dersom vi får besøk av noen som ikke liker hunden kan den være i buret for en stund, men ikke for lenge. Vår hund er en del av familien vår, det må venner og familie leve med.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 22:54   #3
bea
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1
bea har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hund i vennekretsen

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Vi har nettopp fått hund, og for å være ærlig: vi gav blaffen i hva vennen våre måtte mene.

Vi aksepterer helt og fullt at ikke alle vennene våre vil ha besøk av oss med hund, og tar den da heller ikke med oss. (Den ligger da i bilen eller er hos andre.) Dersom vi får besøk av noen som ikke liker hunden kan den være i buret for en stund, men ikke for lenge. Vår hund er en del av familien vår, det må venner og familie leve med.

Skriver under på denne jeg Hunden er et familiemedlem i våre øyne

bea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 22:59   #4
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.824
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hund i vennekretsen

Jeg er ikke så glad i hunder selv, men forventer da slettes ikke at familie og venner skal la være å skaffe seg hund av den grunn.

Det eneste jeg egentlig forventer er at de har kontroll på hunden (gjerne utendørs..) om de tar den med hit. Hva de gjør hjemme da jeg kommer på besøk har ikke jeg noe med.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 23:22   #5
lijander
ssscccuphersfantassschisk
 
lijander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 752
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Sv: Hund i vennekretsen

Vi har hund...vi spurte ikke venner og familie først (okei, spurte mamma og pappa...men det var fordi vi var leieboere hos de på det tidspunktet )

Men vi tar ikke med hunden til venner...og vi prøver å holde hunden mest mulig ute når vi får gjester (da jeg er sikker på at hunden vår har AD/HD, oppmersomhetsvikt og treg utvikling )
Men han er ett familie medlem..og skal behandles deretter.. Og det får venner og familie respektere.. men hadde jeg hatt ei venninne som var redd hunder, så hadde jeg nok plassert han ute/kjelleren mens hun var der...

lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 23:49   #6
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hund i vennekretsen

Nei jeg ville ikke ha tatt det opp med venner før jeg skaffet meg hund - og jeg forventer ikke at andre tar det opp med meg heller. Men jeg ville ha tenkt meg om hvis jeg hadde noen i nær omgangskrets som hadde allergi, da det kanskje ville bety at vi kunne se mindre til hverandre. Og jeg ville nok tenkt litt på om jeg var avhengig av å kunne ta med hunden på besøk til andre og om de ville synes det var greit å ha en hund på besøk.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 00:05   #7
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hund i vennekretsen

Nei, det kunne ikke falle meg inn å spørre andre om det er greit, å anskaffe seg hund er vår families beslutning i så måte. Jeg er redd hunder selv, men jeg kan ikke styre om venner og familie anskaffer seg hund. Forventer bare at de har kontroll på hunden og respekterer min grense på nærhet med den.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 03:15   #8
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hund i vennekretsen

Vi spurte ikke noen, vi bare kjøpte den og selv om mamma er allergisk så venner kroppen hennes til dyr. Og vi valgte en hund som ikke røyter for hennes skyld. Hun er så glad i tassen og koser masse med han.. hun reagerte kraftig første gang, men så kom hun hver dag for å bli vant med den og nå reagerer hun ikke mer.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 03:29   #9
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hund i vennekretsen

synes dere helt klart kan skaffe dere hund uten "tillatelse" fra venner ja

... men om du vil skader det for all del ikke å lufte det at dere skal få dere/ vurderer å få dere hund med noen venner. Jeg hadde sikkert blabra i vei til den ene og den andre om familieforøkelsen bare spennende å få seg hund da!!

Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 09:38   #10
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hund i vennekretsen

Det blir nesten som å spørre venner hva de synes om at man har tenkt å anskaffe barn.
Nei, jeg spør ikke vennene mine hva de måtte mene om hva vi eventuelt måtte ønske oss.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 09:41   #11
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund i vennekretsen

Det er jo ikke slik at hunden må være med over alt og bestandig når den er over det værste valpestadiet.

Jeg hadde lurt veldig om noe venner hadde spurt meg om lov til å anskaffe seg hund.

Om jeg visste at noen venner var veldig allergisk hadde jeg vel muligens vurdert hva det ville si for dem at vi hadde hund, og latt det påvirke rasevalg.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 09:45   #12
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.687
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund i vennekretsen

VI spurte ikke vennene våre om hva de mente om hund - men vi tar hensyn til de som har et anstrengt forhold til hund eller er allergisk. (alle som var redde for hunder er ikke redd for Angus, for han er en veldig rolig hund)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 09:47   #13
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hund i vennekretsen

Vi drar ikke på besøk til folk med hund som er inne, med at jeg og turbo ikke tåler de.
Tanta til mann har jakthunder men de er ute hele året, og minimalt inne, og hun støvsuger bestandig så godt hun kan når vi kommer.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 09:48   #14
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.509
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hund i vennekretsen

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Vi har nettopp fått hund, og for å være ærlig: vi gav blaffen i hva vennen våre måtte mene.

Vi aksepterer helt og fullt at ikke alle vennene våre vil ha besøk av oss med hund, og tar den da heller ikke med oss. (Den ligger da i bilen eller er hos andre.) Dersom vi får besøk av noen som ikke liker hunden kan den være i buret for en stund, men ikke for lenge. Vår hund er en del av familien vår, det må venner og familie leve med.

Kan ikke gjøre annet enn å signere denne.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 10:20   #15
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund i vennekretsen

Jeg hadde ikke spurt venner ifm anskaffelse av hund nei!
Men jeg hadde selvsagt diskutert med dem hvis jeg skulle besøke dem og ønsket å ta med hunden. Eller om de skulle komme på besøk og hadde noen forbehold, da går det jo an å legge hunden i buret sitt eller la den ligge på kjøkkenet eller noe mens gjestene er der.

Unntak: Hadde beste-beste-bestevennene mine vært veldig allergiske hadde jeg kanskje diskutert med dem på forhånd hvordan vi skulle løst at vi kjøpte hund.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 10:33   #16
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Hund i vennekretsen

Takk for svar alle sammen
Mener jo ikke at venner skal få styre våre besluttninger, men var litt greit å få vite hva folk (altså dere) mener sånn generellt.
Vet ikke om at noen i vennekretsen er allergisk,men det har jo ikke vært oppe som tema.
Har ikke bestemt oss helt ennå. Det er jo et stort ansvar å ta på seg.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 10:33   #17
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hund i vennekretsen

Vi har aldri spurt eller blitt spurt av vennene våre ang hunde anskaffelse.

Men hunden vår er med i bilen og ligger i buret sitt når vi er borte på besøk hos folk som er allergiske eller ikke vil ha hund inne og det må man respektere.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 10:57   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.251
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund i vennekretsen

Eh ... nei. Mulig jeg er lite empatisk, men det hadde ikke falt meg inn. Men selvsagt hadde jeg tatt all mulig hensyn når vi skulle besøke venner som ikke likte eller tålte hunder.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 17:26   #19
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hund i vennekretsen

mulig jeg er sær
Men om vi ikke hadde vært alergiske så tror jeg uansett at jeg ikke synes det var greit at folk som kommer på besøk til oss tok hunden sin med inn til oss....

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 17:40   #20
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.761
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund i vennekretsen

Hva vennene våre hadde tenkt om den saken hadde jeg nok ikke ofret så mange tankene, er jeg redd. Det virker jo ikke inn på dem i noen særlig grad? Eller er dere av typen hunde-eiere som behandler hunden som et av barna og som blir fornærmet hvis den ikke får oppmerksomhet nok?

Storesøster er allergisk mot alle pelsdyr, så vi slipper slike problemstillinger.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no