Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Er denne Bergans-jakka litt jentete?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-10, 11:20   #41
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.411
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?

Er det rart ungene havner i kjønnsdelte båser, sier jeg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 11:22   #42
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?

Nei, altså, jeg synes ikke den er pyntete eller jentete.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 11:29   #43
Solblomst
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?

Ja, det mener jeg.

  Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 11:30   #44
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.073
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Er det rart ungene havner i kjønnsdelte båser, sier jeg.

Nei, det er ikke noe rart. Men jeg hadde fortsatt ikke giddet å kjøpe en så dyr jakke til en gutt når jeg er overbevist om at den ikke hadde kommet til å bli brukt.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 11:32   #45
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.411
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Nei, det er ikke noe rart. Men jeg hadde fortsatt ikke giddet å kjøpe en så dyr jakke til en gutt når jeg er overbevist om at den ikke hadde kommet til å bli brukt.

Eh, nei. Men det har vil niks og nada å gjøre med om den er guttete eller jentete? Du hadde vel ikke giddet å bruke penger på en dyr jakke full av hodeskaller heller, om du visste at han ikke likte det?

Jeg kan ikke noe for det, jeg syns dere er skikkelig tåpelige når dere karakteriserer det der som jentete.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 11:36   #46
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.761
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Er det rart ungene havner i kjønnsdelte båser, sier jeg.

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg kan ikke noe for det, jeg syns dere er skikkelig tåpelige når dere karakteriserer det der som jentete.

Glitter sa det.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 11:37   #47
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Eh, nei. Men det har vil niks og nada å gjøre med om den er guttete eller jentete? Du hadde vel ikke giddet å bruke penger på en dyr jakke full av hodeskaller heller, om du visste at han ikke likte det?

Jeg kan ikke noe for det, jeg syns dere er skikkelig tåpelige når dere karakteriserer det der som jentete.


Jeg kan ikke annet enn så si meg veldig enig meg glitter. Dette var rett og slett skremmende å lese. Snakk om å skape snevre båser for barna. Jeg synes denne jakka ser ut til å være designet slik at både jenter og gutter skal kunne bruke dem. Ære være dem for det. Jeg får makk når jeg står i butikken og må velge enten PRINSESSEJENTE eller HODESKALLEGUTT. Mellomtingen som her presenteres er kjærkommen! Da må i hvertfall vi voksne evne å se at det ikke er hverken jentete eller guttete.

Ellers har jeg full forståelse for å ønske å kjøpe noe barnet faktisk kommer til å bruke.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 11:41   #48
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.323
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?

Fullstendig enig med Glitter.

Og det var virkelig nytt for meg at trær og skog og sånn er en feminin greie. Alt man lærer.

(Og kjenner at jeg er enda mer stolt av guttungen som ville ha lilla flaske med rosa tut på, fordi han synes fargene er fine. Så det så. Det er jaggu ikke lett å bevare egen smak og personlighet når resten av verden er så spinnvill i forhold til kjønnsdeling!)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 11:42   #49
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?

Den var veldig fin, og overhodet ikke jentete.

  Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 11:43   #50
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Glitter sa det.

  Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 11:45   #51
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?

Jeg er også enig med Glitter og blir rett og slett trist av tråder som denne. Akkurat som jeg blir trist når noen spør om gaveidéer til jenter - og 80 % av svarene snubler rett i "kjønnsbåsen".

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det er jaggu ikke lett å bevare egen smak og personlighet når resten av verden er så spinnvill i forhold til kjønnsdeling!

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 11:47   #52
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.323
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Jeg syns ikke den er jentete pga bladene, det har noe med fasongen å gjøre. Jeg kunne likevel ha kjøpt den til poden.

(Han har også rosa kurv på sykkelen, den som er mest opptatt av å kommentere det er de voksne.
Poden er superstolt av den kurven han.)


Det er så vidt jeg kan se en helt, fullstendig normal fasong, type unisex. Ikke noe innsving eller utsving hverken her eller der.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 11:48   #53
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Jeg kan ikke annet enn så si meg veldig enig meg glitter. Dette var rett og slett skremmende å lese. Snakk om å skape snevre båser for barna. Jeg synes denne jakka ser ut til å være designet slik at både jenter og gutter skal kunne bruke dem. Ære være dem for det. Jeg får makk når jeg står i butikken og må velge enten PRINSESSEJENTE eller HODESKALLEGUTT. Mellomtingen som her presenteres er kjærkommen! Da må i hvertfall vi voksne evne å se at det ikke er hverken jentete eller guttete.

Det må jo ikke være slik at barna (og klesprodusentene) skal definere dette for oss - det er jo noe som heter oppdragelse.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 11:50   #54
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?




Dette er guttete og jentete. Det hjelper ikke at dressen er best i test når man kun kan velge stereotypisk GUTT eller JENTE og fargesammensetningen i tillegg er grufull. Bildet yter ikke rosafargen på dressen rettferdighet, den skriker nemlig i virkeligheten. Svart og olivengrønt eller vel heller ikke den fineste sammensetnignen til et barn.

Hvorfor er det slik? Er de redd for at mer kjønnsnøytrale farger gjør at vi ikke kjøper? Hadde denne dressen vært i rødt og blått hadde den ligget i min handlevogn.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 11:52   #55
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.411
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Jeg syns ikke den er jentete pga bladene, det har noe med fasongen å gjøre.

Fasongen!? Det er er RETT OPP OG NED jakke? Hva i allverden er det som gjør den jentete?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 11:53   #56
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.323
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?

Åh, eller grønt! Brunt!

Men det blir selvfølgelig skogfarger, og da antageligvis jentete.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 11:54   #57
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?

Nei, den er ikke jentete. Heller mer mot kjønnsnøytral. Hadde ikke hatt betenkligheter med å kjøpe denne til min gutt. Men jeg har lært av mine feil, og tar alltid med ungene når de skal ha klær og lar de få si sin mening.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 11:54   #58
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Åh, eller grønt! Brunt!

Men det blir selvfølgelig skogfarger, og da antageligvis jentete.

Ja, det kan tenkes det er jentene med brunt. Brunt og rosa er jo pent sammen, så da tror jeg brunt er en farge man assossierer med rosa, så da er brunt jentefarge. :logikk:

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 11:58   #59
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.411
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?

Hver gang Glitterbarnet omtaler noe som jentete, enten det er farger eller leker eller ting, så er jeg påpasselig med å påpeke at det finnes ikke jenteleker og gutteleker, eller -farger. Alle kan leke med det de vil, og gå med de fargene de vil. Og det har faktisk sklidd inn. Det betyr ikke at jeg tvinger ham til å gå med ting han ikke liker, enten det er rosa ponnyer, eller brennende biler. Å vurdere om et helt nøytralt plagg er for jentete for ham, og dermed ikke kjøpe det, er virkelig en helt fremmed tanke.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 12:00   #60
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.856
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er denne Bergansjakka litt jentete?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Fasongen!? Det er er RETT OPP OG NED jakke? Hva i allverden er det som gjør den jentete?


Du trenger ikke rope av den grunn altså.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no