Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

McDonald's-bursdag

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-07, 08:12   #41
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: McDonald's-bursdag

Har aldri nektet mine barn å gå i en bursdag bare fordi at den blir holdt på Mc D. Er ingen fan og mine barn har aldri hatt burrsdag der selv. De har jo nevnt det selv at det hadde vært kjekt og da har jeg sagt at om de vil så skal de få ha 1 bursdag der. Heldigvis så har de valgt å ha "hjemme bursdag". Noe som både de og jeg synest er kjekkest.
Men hadde de ønsket en bursdag der over alt på jord så hadde ikke jeg hatt hjerte til å nekte dem det.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 08:18   #42
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.932
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: McDonald's-bursdag

Mine har enda aldri blitt invitert i en slik bursdag. De skulle selvsagt ha fått gå, men jeg håper at de ikke vil ønske å organisere en slik selv, da hadde jeg slitt.

Vi har også liten plass og endte opp med å gå opp på Fløyen og grille i sist selskap. Veldig vellykket og ga oss muligheten til å ha med en del foreldre også.

Når det gjelder godteposer så har jeg ingen problemer så lenge de ikke er for store. Men vi gir dem såpass tidlig at de blir spist før barnene går.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 08:22   #43
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.771
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: McDonald's-bursdag

Det som skurrer hos meg når det gjelder slike bursdager, er ikke maten. Det som skurrer er derimot det at bursdager på McDonalds, Peppes, Hoppeloppeland eller u-name-it, ofte kan føre til at selve bursdagsbarnet kan føle seg litt tilsidesatt, siden det er fokus på STEDET og ikke på bursdagsbarnet.

Personlig nektet jeg eldstemann å feire bursdag på McDonalds de årene han ønsket dette. Men det er fordi jeg synes opplegget virker veldig upersonlig.

Jeg er for øvrig også en stor motstander av godteposer. Jeg er ikke vant med det verken fra da jeg var liten eller da trettenåringen var liten, så for meg er det "noe nymotens tull". Jeg serverer kaker og godterier så det holder mens selskapet varer, men jeg ser virkelig ikke poenget med at ungene skal få "premie" for å ha vært der. Noe annet er det om godteposene deles ut i starten og fortæres i løpet av selskapet. Da kan jo det være et godt alternativ til å ha godterier stående framme.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 08:25   #44
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.771
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: McDonald's-bursdag

Da eldstemann var fire–fem gikk han på skole i England. Da ble han bedt i discobursdag til ei jente i klassen. Bursdagen ble avholdt i en pub med DJ som spilte kjempehøy musikk mens foreldrene satt rundt og røykte eller hang i baren over en halvliter eller to. Det var en helt absurd opplevelse.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 08:32   #45
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.864
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mc Donalds bursdag

Opprinnelig lagt inn av Nova, her.

Jeg kan jo ikke bake, og tenker med skrekk og gru på den dagen jeg må lage barnebursdag.

Jeg elsker å kakebake til bursdager og pleier å ha en haug med flotte kaker. Erfaringen er dog at det egentlig hadde holdt å bake en million muffins med nonstop og seigmenn. Ungene eter og eter muffins til de nesten sprekker. Resten av kakene tar de bare en liten smak av, og så får mannen min med seg kakerestene på jobb dagen etter. (Lykke på lærerværelset )

HE har vært på Bergbysbursdag et par ganger. Han storkoste seg der, og han vil gjerne ha bursdag der selv, men det får han ikke. Synes like vel det ikke var noe galt i at foreldrene valgte Bergbysbursdag. De hadde i hvert fall gode grunner til ikke å ha feiring hjemme hos seg.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 08:32   #46
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: McDonald's-bursdag

Vi feiret ett par burdsdager på Mc-Donalds da vi bodde i det huset vi leide tidligere. Der var det ikke plass til å feire så mye, så da var Mc-Donalds et flott alternativ.
De var flinke til å underholde ungene, og det var stor stas å få lov til å fylle beger med is selv.
Nå er ikke maten der den sunneste, men en gang i blant er ikke farlig.
Nå som ungene er større(7 og 9 år) vil de ha andre ting. Vi leier gjerne en gymsal, der vi har fotballbursdag, eller lager Tarzanløyper. Det er kjempemorsomt, og ungene er veldig fornøyde.
Vi kunne jo også hatt bursdagen hjemme, men jeg får så dårlig samvittighet av å invitere kun noen få i klassen, for om vi inviterer alle, er det ikke plass her. Dermed inviterer vi alle, og leier større lokaler.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 08:54   #47
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: McDonald's-bursdag

Min erfaring med mcern bursdag er bare positive. Har vel holdt flere hundre gjennom årene som deltidasansatt vertinne i McD.
Vert/vertinne som holder bursdagen gir mat,leker leker som f.ex stol-leken,har omvisning i McD som ender med at barna lager egen is.

Jeg er veldig ernæringsbevisst selv,men tror ikke en burger ny
og ne er det verste. Gyldenmiddelvei er jeg for.

  Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 10:14   #48
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: McDonald's-bursdag

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Det som skurrer hos meg når det gjelder slike bursdager, er ikke maten. Det som skurrer er derimot det at bursdager på McDonalds, Peppes, Hoppeloppeland eller u-name-it, ofte kan føre til at selve bursdagsbarnet kan føle seg litt tilsidesatt, siden det er fokus på STEDET og ikke på bursdagsbarnet.

Personlig nektet jeg eldstemann å feire bursdag på McDonalds de årene han ønsket dette. Men det er fordi jeg synes opplegget virker veldig upersonlig.

Jeg er for øvrig også en stor motstander av godteposer. Jeg er ikke vant med det verken fra da jeg var liten eller da trettenåringen var liten, så for meg er det "noe nymotens tull". Jeg serverer kaker og godterier så det holder mens selskapet varer, men jeg ser virkelig ikke poenget med at ungene skal få "premie" for å ha vært der. Noe annet er det om godteposene deles ut i starten og fortæres i løpet av selskapet. Da kan jo det være et godt alternativ til å ha godterier stående framme.

Synes ikke fokuset blir noe mindre eller mer hjemme, da er de andre ungene veldig opptatt av å leke med hverandre og av alle lekene som er på rommet.
Godteposer er egentlig ikke noe poeng, utover at det er stas for ungene å få sin egen pose, i tillegg til kaker og evnt mat. Vi skal ha godteposer til helgen, fordi vi skal arrangere skattejakt i hele huset der de finner posene.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 10:24   #49
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: McDonald's-bursdag

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.


Jeg er også kraftig motstander av godteposer - særlig de som blir gitt i hånda på vei hjem. "Værsågod lille venn, spis deg totalt hyper foran øynene på misunnelige søsken". Hittil har det ikke vært godteposer i våre bursdager, men før eller seinere må jeg vel ta et valg. Kjipeste dustemamma'n i verden, eller resignert kameltyggende eks-idealist.

Jeg er allerede en slik kjip dustemamma. Da Hedda ble 4 år hadde vi ikke godteposer. Det var kun 1 av 12 barn som spurte etter godteposen

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 10:27   #50
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: McDonald's-bursdag

Det med godteposer er et underlig fenomen. Vi snakket om dette på et foreldremøte en gang, og da viste det seg at de fleste foreldrene var lite begeistret for godteposer i bursdagsbesøk, men siden alle andre hadde godteposer så måtte man jo nesten ha det sånn at ikke bursdagsbarnet følte seg utenfor. Etter det møtet så har det vært slutt på godteposer.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 10:31   #51
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: McDonald's-bursdag

Opprinnelig lagt inn av carolin, her.

Det med godteposer er et underlig fenomen. Vi snakket om dette på et foreldremøte en gang, og da viste det seg at de fleste foreldrene var lite begeistret for godteposer i bursdagsbesøk, men siden alle andre hadde godteposer så måtte man jo nesten ha det sånn at ikke bursdagsbarnet følte seg utenfor. Etter det møtet så har det vært slutt på godteposer.

Jeg synes faktisk det er bedre med et lite utvalg godteri i en pose enn å sette ut boller med godteri som de kan forsyne seg uhemmet av.
Da foretrekker jeg at de får mat, kakestykke og et kontrollert utvalg godteri. Eller man kan selvfølgelig kutte helt ut.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 10:39   #52
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: McDonald's-bursdag

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Jeg synes faktisk det er bedre med et lite utvalg godteri i en pose enn å sette ut boller med godteri som de kan forsyne seg uhemmet av.
Da foretrekker jeg at de får mat, kakestykke og et kontrollert utvalg godteri. Eller man kan selvfølgelig kutte helt ut.


Jeg bruker først å servere mat, pølser, innbakte horn, pizza el. Deretter kommer kakene + litt godter som jeg strør rundt på kakefatene. Tror at litt mat i magen før sukkerinntaket starter gjør at blodsukkerstigningen ikke blir så rask og det ikke er plass til riktig så mye kaker og snop etterpå. Bra for ungene, bra for oss voksne

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 10:47   #53
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: McDonald's-bursdag

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Jeg bruker først å servere mat, pølser, innbakte horn, pizza el. Deretter kommer kakene + litt godter som jeg strør rundt på kakefatene. Tror at litt mat i magen før sukkerinntaket starter gjør at blodsukkerstigningen ikke blir så rask og det ikke er plass til riktig så mye kaker og snop etterpå. Bra for ungene, bra for oss voksne

Sånn gjør vi det også, utenom at jeg ikke har godteri på fatene, men litt i en pose til skattejakten iår. Skattejakten tror jeg blir en hit, lager ordentlige kart og hauser opp stemningen.
Tilbake til McDonaldsbursdag, så synes jeg ikke det er det mest sjarmerende stedet, men har ingen motforestillinger om at noen har bursdag der og ville selvfølgelig sende ungene dit. Vi hadde forøvrig på Peppes ifjor, fordi vi pusset opp badet hjemme og det var en smule kaos. Derfor valgte vi kun en hjemmebursdag med familien, og tok barna på Peppes. Det var greit for ungene, men jeg som voksen la godt merke til at stedet ikke hadde forberedt seg særlig godt til bursdagen.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 11:15   #54
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: McDonald's-bursdag

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Dere skjønner Hedda er invitert i bursdag til en jente fra barnehagen som fyller 6 år på lørdag, og feiringen skal forgå på Mc Donalds.

Er dette vanlig blant barn i denne alderen?

Må innrømme at vi er skeptiske. Ingen av oss foreldrene er i utgangspunktet begeistret for Mc Donalds (jeg vet egentlig ikke hvordan det smaker en gang da jeg aldri har spist burger på Mc Donalds), men selvsagt tar ikke ungen skade av en bursdagsfeiring der. Det er bare en smule tidlig å introduseres for den type feiring og mat, eller?

Er vi som foreldre ute på bærtur nå, eller er det noe hold i vår skepsis rundt dette?
Kjør debatt

Jeg bor også i Oslo og Storebror ble invitert i bursdag på McDonalds første gang da han var 3 år! Jeg tor nok det har mye med beliggenhet i forhold til hvor vanlig det er, vi bor i nærheten av et par Mc Donaldser (?), og da er det jo enklere å velge det alternativet også.
Samtidig så tror jeg det har litt smitteeffekt også, i en periode var i alle fall nesten samtlige av bursdagene han var invitert i på McDonalds. Dødskjedelig, spør du meg! Jeg merket jo også at Storebror hadde lyst til å ha sitt eget selskap der, men hans bursdag er helt i slutten av sommerferien, så innen den tid hadde jeg klart å få han "på bedre tanker". Til nå har vi alltid klart å komme med ideer som han liker bedre enn å feire på McDonalds, og som flere andre nevner, jeg tror at når de blir litt eldre så er det ikke så stas lenger.
I og med at dette er den første gangen dere er invitert, så har dere jo egentlig sluppet litt unna. Det var i alle fall en av de første tingene som slo meg da jeg leste innlegget ditt.

Om en av mine gutters høyeste bursdagsønske var fest på McDonalds så ville vi nok ha gjort det, selv om jeg personlig synes det er skikkelig kjiipt.

Godtepose har vi aldri hatt, selv om stort sett alle andre har det. I løpet av de siste årene har det jo blitt noen bursdagsselskaper, og jeg har kun opplevd en gang at en jente spurte om hvorfor det ikke var godtepose.

Men igjen, hvis en av gutta hadde bedt om at vi skulle ha godteposer, så hadde vi gjort det også. Det er jo deres bursdag.


Sist redigert av Kaz : 21-03-07 kl 11:18. Årsak: En vanvittig skrivefeil.
Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 11:54   #55
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.153
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: McDonald's-bursdag

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

Min erfaring med mcern bursdag er bare positive. Har vel holdt flere hundre gjennom årene som deltidasansatt vertinne i McD.
Vert/vertinne som holder bursdagen gir mat,leker leker som f.ex stol-leken,har omvisning i McD som ender med at barna lager egen is.

Det var ikke noe sånt i den bursdagen Lillegutt var i. Der hadde de bare et hjørne av stedet for seg selv, mens det var masse folk og bråk i resten av lokalet, og såvidt jeg kunne se, ble de stort sett overlatt til seg selv, både med bordplassering (vanskelig med så små barn) og alt annet. Det kom en jente/dame og tok opp bestilling (noe som er litt håpløst med en gjeng 2-5-åringer der de færreste har noen idé om hva som finnes på menyen eller hva de vil ha), og så kom hun litt senere med maten, og da kastet de mest "frampå" ungene seg frem og tok med seg en pose hver, og ingen av de litt mer tilbakeholdne fikk det de hadde bestilt. Lillegutt hadde bedt om hamburger, men endte opp med nuggets og chips, som han ikke spiste, og en milkshake, som han hverken hadde bedt om eller ville ha. Jeg hadde enda ikke gått på det tidspunktet, og oppdaget at det ikke var noen leke i hans pose, slik det var i de andre - det fikk de visst ordnet, men jeg spurte også damen om han kunne få et glass vann i stedet, og det sa hun ja til, men det kom aldri. Så jeg syntes egentlig servicen var veldig dårlig og at det hele var ganske ukoselig. Også i forhold til forventningene mine (som var lave i utgangspunktet).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 12:08   #56
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mc Donalds bursdag

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hehe. Da Emma fylte to år, laget jeg til "godtepose" med en liten bamse, ballonger, en fløyte og noe greier. Foreldrene var helt sjokkerte. HELT sjokkerte.



God ide!! Det skal jeg lage!!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 12:43   #57
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: McDonald's-bursdag

Eldstemann har været på Mækkerbursdag 2x og syntes det var så-som-så. Han gidder ikke riktig spise maten derfra. Jeg hadde nok aldri funnet på å arrangere bursdagsfest der, og eldstemann har aldri bedt om det heller. Var det forøvrigt ikke en reportasje engang om, at disse ballerom var rene bakteriebomber ? Ville dog ikke forhindre mine barn i å delta, satser på at de er kvalitetsbeviste nok.

Jeg ser Divines pointe med, at bowling, lekeland etc. tar mye oppmerksomhet fra fødselsdagsbarnet. Problemet her i huset er bare, at jeg er alt annet enn en Domestic Goddess. Dårlig til å rydde, dårlig til å bake, dårlig til å finne på koselige og spennende ting. Har holdt et par selskaper hjemme for storebror (som har bursdag i desember) og det føltes virkelig som et pliktjobb. Mange meldte også avbud fordi folk har 1001 ting de skal gjøre i desember måned.

Så ifjor holdt vi bursdagen i Lekeland, og det var et brak av et sukses ! Storebror var storfornøyd, nesten alle var kommet og hadde gledet seg innmari i forkant, og jeg slapp for en masse bekymringer. Og så fikk alle barna mosjonert masse.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 12:49   #58
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mc Donalds bursdag

Jeg har ingen kvaler mot å ha bursdag på McDonalds.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 12:50   #59
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mc Donalds bursdag

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.


God ide!! Det skal jeg lage!!

Vi hadde noe lignende. Såpebobler, sprettball , viskelær, modellkitt og klistermerke. superpop.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 20:25   #60
chara
Aktiv
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 109
chara er litt kul
Standard

Sv: McDonald's-bursdag

Det er ikke maten som får det til å skurre for meg, men hvor skal det ende. Det starter med en burgerbursdag, så kommer hoppe-loppeland, leie av svømmehall, gocart bursdag, paintball bursdag og til slutt blir det ball med limosin.
Nei jeg sverger til hjemmebursdag eller ute i naturen bursdag UTEN goddispose.

Den gjengen jeg jobber med er nå 9 år, hittil i år har det vært skøytebursdag der foreldrene hadde leid hele hallen, svømmebursdag der de hadde leid hele hallen, hoppe loppeland sammen med masse andre unger, og cross bursdag der det var lånt en bane og leid inn noen ATV er. Sikkert moro for ungene, men dette må bli veldig dyrt etterhvert.
Da vil jeg heller arrangere indianerbursdag i skogen, eller ordinær bursdag hjemme.
Jeg er en så kjip mamma at jeg ikke blir med på dette bursdagshysteriet.
_____________
Chara

chara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no