Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lærerstreiken

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-22, 15:02   #361
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.758
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreiken

Lærer er ingen beskyttet tittel. I min verden skilles det på adjunkter, lektorer og lærere. Sistnevnte er de uten pedagogisk utdanning.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-22, 15:03   #362
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.655
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Vi snakker jo ikke om vikarer. Vi snakker om heltidsansatte «lærere». Selv om vikartimer heller ikke er supert med ufaglærte, så er det er mindre problem.

Jeg vet godt at dere snakker om heltidsansatte. Men her underslår du igrunn din egen argumentasjon. Å sette inn en ufaglært som fastlege ville vært kritisk fra første pasient gikk inn døren. Men nå legger jeg den død.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-22, 15:10   #363
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.792
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Hos oss er det oppgitt faglærer eller kontaktlærer eller fagarbeider, barnepleier, assistent på de på sfo. Ikke noe adjunkt eller lektor eller hva de er, men når det står faglærer, kan jeg da anta at hun faktisk er LÆRER den faglæreren andreklassingen altså har i "uteskole" hver torsdag? (De er sammen med den andre klassen på trinnet og kontaktlæreren der, så de har i alle fall en lærer, for han vet jeg er lærer)

De kan vel ikke skrive faglærer dersom det ikke er en... lærer?

Jo, det kan de. Faglærer opplyses som motsetning til kontaktlærer. Ingen av dem trenger å være lærere.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-22, 15:30   #364
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.792
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg vet godt at dere snakker om heltidsansatte. Men her underslår du igrunn din egen argumentasjon. Å sette inn en ufaglært som fastlege ville vært kritisk fra første pasient gikk inn døren. Men nå legger jeg den død.

Enig. Vi legger den død. Graden av kritiskhet og hvor fort den inntrer er ulik, det er jeg helt enig i.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-22, 15:32   #365
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.588
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ja, men denne faglæreren er vel fortsatt utdannet lærer? Eller kan det stå "faglærer" om en som ikke har formell lærerutdanning? (tror det er det Malama spør om)

Ja, og det er det jeg svarer på at de kan. Det kan jo stå kontaktlærer også for en som ikke har formell utdanning.

I hr-systemet hos oss (Oslo) er lærere nettopp de som ikke er adjunkter eller lektorer. Altså de som ikke har utdanning. Vet ikke om det er likt i hele landet.

Jeg mener personlig at det er veldig uheldig at man ikke bruker lektor/adjunkt i større grad, nettopp fordi hvem som helst kan kalle seg lærer. Det er ingen formelle krav for det.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-22, 15:50   #366
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.878
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreiken

Hos oss står det lærer uten godkjent utdannelse som tittel på TEAMS for eksemple. Alle titler ligger inne.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-22, 16:05   #367
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.863
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Lærer er ingen beskyttet tittel. I min verden skilles det på adjunkter, lektorer og lærere. Sistnevnte er de uten pedagogisk utdanning.

Da jeg studerte (knirk), fikk man tittelen lærer etter å ha gått 3-årig lærerskole. Det er vel pedagogisk utdanning? Adjunkter (cand.mag.) og lektorer (cand.philol. osv.) hadde studert ved universitet og tatt pedagogikk ved siden av.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-22, 16:08   #368
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.878
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Da jeg studerte (knirk), fikk man tittelen lærer etter å ha gått 3-årig lærerskole. Det er vel pedagogisk utdanning? Adjunkter (cand.mag.) og lektorer (cand.philol. osv.) hadde studert ved universitet og tatt pedagogikk ved siden av.

Jeg var lærer det første året jeg jobbet, etter 3 åring lærerutdanning. Men det er VELDIG få som har den tittelen i dag. Jeg forøvrig en venninne som ikke har tatt noe mer utdannelse etter at vi var ferdige, og har tittel lærer.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-22, 16:29   #369
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.102
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Det var ikke sånn at kontaktlærer ikke hadde noe å gjøre med klassemiljø, men jeg er overbevist om at sosiallærer gjorde kontaktlærers jobb mye enklere.

Jeg synes også det er et strålende eksempel på hvordan en skoleleder kan organisere arbeidet for å få ut det beste av flere ressurser. Men det avhenger jo selvsagt av at man har en sosiallærer som fungerer helt perfekt (og sikkert ikke er betalt på nær det hen er verdt).

Og der kan jo jeg skyte inn at sosiallærerlønnen, som er et funksjonstillegg, er LATTERLIG lavt. Særlig med tanke på at svært mange sosiallærere jobber langt mer en de tilmålte timene som er oppført på timeplanen. En sosiallærer kan feks bli oppringt på kveld/natt for å være «den kjente trygge voksne» i akuttplasseringssaker. Eller bli bedt om å følge til avhør på barnehuset. Eller hente en døddrukken ungdom en lørdagskveld når venninnen ikke tør ringe foreldrene. Uten å kunne skrive timer for det, for dette er man jo ikke pålagt fra arbeidsgiver.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-22, 16:32   #370
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.632
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Da jeg studerte (knirk), fikk man tittelen lærer etter å ha gått 3-årig lærerskole. Det er vel pedagogisk utdanning? Adjunkter (cand.mag.) og lektorer (cand.philol. osv.) hadde studert ved universitet og tatt pedagogikk ved siden av.

Lærerutdanningen har vært fireårig siden 1992, og fram til omleggingen til master fikk de tittelen adjunkt.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-22, 16:39   #371
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.588
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreiken

Jeg hadde tittelen lærer da jeg jobbet ved siden av studiene, frem til jeg var ferdig med det fjerde året. Det var et solid lønnshopp, husker jeg.

En gang hadde jeg en kollega med treårig lærerskole, og hen hadde tittelen adjunkt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-22, 20:10   #372
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.815
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Da jeg studerte (knirk), fikk man tittelen lærer etter å ha gått 3-årig lærerskole. Det er vel pedagogisk utdanning? Adjunkter (cand.mag.) og lektorer (cand.philol. osv.) hadde studert ved universitet og tatt pedagogikk ved siden av.

Nei, ikke når du studerte. Jeg studerte samtidig som deg, og min utdanning er 4-årig standard + opprykket mitt (5. år). Min tittel var Adjunkt ed opprykk. Nå heter det adjunkt med tilleggsutdanning, ser jeg i min kommune. (Nå har jeg tittel fagleder med mye lavere lønn. ).

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-22, 20:12   #373
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.815
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg hadde tittelen lærer da jeg jobbet ved siden av studiene, frem til jeg var ferdig med det fjerde året. Det var et solid lønnshopp, husker jeg.

En gang hadde jeg en kollega med treårig lærerskole, og hen hadde tittelen adjunkt.

Sikker?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-22, 20:25   #374
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.864
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Lærer er ingen beskyttet tittel. I min verden skilles det på adjunkter, lektorer og lærere. Sistnevnte er de uten pedagogisk utdanning.

En del eldre lærere har treårig lærerskole. Absolutt pedagogisk utdanning, og mange er grundig dyktige med elever og formidling.

Jeg er adjunkt, allmennlærer med fireårig lærerhøyskole. Tutler forsiktig med studier nå. Har ikke hatt kapasitet til studier tidligere, mellom mamming til 4, helsetrøbbel, samlivsbrudd og mer helsetrøbbel. Jeg er grundig grinete over at en nyutdannet femårig masterlærer skal få samme begynnerlønn som adjunkter får med 16 års ansiennitet. (Jeg har 24 år, og står likt som de med 16 år.) At utdanningsforbundet stadig hopper over gammeladjunktene ergrer meg også grønn. Vi teller ikke med i noen sammenheng.

Mulig jeg skulle vært i gruffetråden med dette.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-22, 20:27   #375
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.815
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreiken

Jeg gruffer over at stigen min som ansatt i barnehage er 10 år! Har jobbet i 22 år.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-22, 20:30   #376
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.588
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Sikker?

Ja, 100% sikkert. Men det er mulig at vedkommende hadde forhandlet seg frem til tittelen på ett eller annet vis?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-22, 20:36   #377
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.478
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Og der kan jo jeg skyte inn at sosiallærerlønnen, som er et funksjonstillegg, er LATTERLIG lavt. Særlig med tanke på at svært mange sosiallærere jobber langt mer en de tilmålte timene som er oppført på timeplanen. En sosiallærer kan feks bli oppringt på kveld/natt for å være «den kjente trygge voksne» i akuttplasseringssaker. Eller bli bedt om å følge til avhør på barnehuset. Eller hente en døddrukken ungdom en lørdagskveld når venninnen ikke tør ringe foreldrene. Uten å kunne skrive timer for det, for dette er man jo ikke pålagt fra arbeidsgiver.

Eller å trøste en ungdom midt i sommerferien, fordi ungdommen ikke kom inn på førstevalget på videregående i første runde. Og ja, vi har takket og sendt blomster og gaver og takket igjen, men det er hjelper ikke så veldig mye.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-22, 21:24   #378
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.102
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Eller å trøste en ungdom midt i sommerferien, fordi ungdommen ikke kom inn på førstevalget på videregående i første runde. Og ja, vi har takket og sendt blomster og gaver og takket igjen, men det er hjelper ikke så veldig mye.

Det hjelper ikke på lønnen, men lagres i hjertet og bidrar til motivasjon om å stå på videre.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-22, 09:37   #379
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.596
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jo, noen skoler skiller mellom kontaktlærere og faglærere, slik at en som er "bare" faglærer er en lærer uten kontaktlæreransvar.

Ja, de er lærer uten kontktlæreransvar, men jeg bare lurer på om de faktisk alle er LÆRERE. Det vet jeg faktisk ikke, om det er jobben eller utdanningen som gjør at de omtales som faglærer.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-22, 09:46   #380
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.463
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lærerstreiken

Forleden leste jeg at en lektor med 16 års ansiennitet tjener 700 000 kr, stemmer det? Jeg er rett og slett bare nysgjerrig og overrasket.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no