Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Noen som har vært på Body Worlds Vital (NTNU Vitenskapsmuseet)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-17, 22:16   #1
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Noen som har vært på Body Worlds Vital (NTNU Vitenskapsmuseet)

Ja, har noen av dere vært der og hva synes dere? Hadde dere med barn og vil dere anbefale det for barn?

Lenke.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-17, 22:17   #2
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har vært på Body Worlds Vital (NTNU Vitenskapsmuséet)

Tiåringen min var der og syntes det var veldig merkelig, men har ikke fått varige mén.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-17, 22:36   #3
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har vært på Body Worlds Vital (NTNU Vitenskapsmuséet)

Vi har vært der hele gjengen. Det var interessant og lærerikt. Artig å se hvordan det egentlig er på innsiden. Mine barn er 10, 12 og 15 år, og det gikk helt fint. Det er en del tekst som bør leses for å forstå alt, og det tar litt tid. Og man bør kanskje tåle å se innvoller, knokler, foster osv uten å besvime.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-17, 23:29   #4
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har vært på Body Worlds Vital (NTNU Vitenskapsmuseet)

Det ser fantastisk ut! Synd vi ikke bor i nærheten.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-17, 23:32   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har vært på Body Worlds Vital (NTNU Vitenskapsmuseet)

Jeg har ikke vært på akkurat denne, men så utstillingen i Danmark. Dette var i 2011, og Guttungen var da 8 år. Han reagerte ikke negativt i det heletatt, syntes bare det var fascinerende og interessant.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-17, 23:39   #6
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har vært på Body Worlds Vital (NTNU Vitenskapsmuseet)

Jeg har ikke vært der, men har lurt på det samme. Eldste på 12 er inne i en veldig trygg og sterk periode akkurat nå, men sliter periodevis med angst for sykdom og død, så det er ikke godt å vite hvordan hun vil reagere. Så jeg tror jeg har bestemt meg for å la være å utsette henne for det. Men de to tiåringene er litt mer robuste, og jeg tror kanskje de vil kunne synes det er spennende. Jeg måtte uansett ha tatt meg en tur på egenhånd først, før jeg tok med ungene, slik at jeg eventuelt visste hvordan det var.

Det var noen som tok opp spørsmålet i foreldregruppene på fb litt tidligere, og da var det flere som sa de hadde tenkt å ta med barna dit.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-17, 23:40   #7
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.238
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen som har vært på Body Worlds Vital (NTNU Vitenskapsmuseet)

Vi har vært der med ei på 7 og en på 13.
Jeg synes den var kjempebra, fascinerende.
Ungene synes også det var spennende.

7-åringen ble ganske satt ut av å se fostrene, og fikk litt vel livlige fantasier den kvelden når hun skulle legge seg. Det var kun den kvelden, har ikke hørt noe etterpå.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-17, 00:47   #8
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har vært på Body Worlds Vital (NTNU Vitenskapsmuseet)

Jeg har hatt med 7-åringen, og han var veldig fascinert og helt med. Det enste han syns var ubehagelig var å se peniser. Han er litt nerdete av seg, så jeg måtte lese alle plakater og forklare og peke.

(De to på 14 og 17 har også vært der, men det var selvsagt helt greit.)

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-17, 09:21   #9
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har vært på Body Worlds Vital (NTNU Vitenskapsmuseet)

Takk for fine svar. Tror vi skal prøve. Det ligger en infobrosjyre på nettsida sim var ganske fin, de kan se på den så vi får snakket litt om det først. Er vel fostrene jeg er mest spent på, men kanskje like mye for min egen del.

Utstillingen stenger 8. okt, forøvrig.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-17, 10:20   #10
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har vært på Body Worlds Vital (NTNU Vitenskapsmuseet)

Utstillingen satte spor, og kom med i andreklassingens tekst om sommerferien. (Skriv minst fem setninger = Skriv fem setninger og ikke et ord mer.)

Jeg var på Tusenfryd.
Jeg var i Dyreparken.
Huset vi leide i Kristiansand hadde jacuzzi.
Jeg har sett døde kropper.
Det var en fin sommer.

Prøvde å få ham til å utdype det med de døde kroppene, men da fikk han jo ikke sagt at sommeren hadde vært fin uten å skrive mer enn fem setninger. :hehe:

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-17, 10:30   #11
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har vært på Body Worlds Vital (NTNU Vitenskapsmuseet)

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Utstillingen satte spor, og kom med i andreklassingens tekst om sommerferien. (Skriv minst fem setninger = Skriv fem setninger og ikke et ord mer.)

Jeg var på Tusenfryd.
Jeg var i Dyreparken.
Huset vi leide i Kristiansand hadde jacuzzi.
Jeg har sett døde kropper.
Det var en fin sommer.

Prøvde å få ham til å utdype det med de døde kroppene, men da fikk han jo ikke sagt at sommeren hadde vært fin uten å skrive mer enn fem setninger. :hehe:

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-17, 17:56   #12
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har vært på Body Worlds Vital (NTNU Vitenskapsmuseet)

Jeg veit ikke om utstillingen er identlisk med den jeg så i København, men hva som gjorde sterkest inntrykk på meg var kvinnen med barnet i magen - akkurat dem bar jeg lenge med meg. Jeg mener å huske jeg styrte Guttungen unna akkurat den monteren, for jeg var ikke sikker på om jeg klarte holde distanse til det når jeg skulle forklare hva han så.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-17, 19:18   #13
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen som har vært på Body Worlds Vital (NTNU Vitenskapsmuseet)

Har tenkt å dra med meg åtteåringen før den stenger. Ser jeg må hive meg rundt

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-17, 22:44   #14
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har vært på Body Worlds Vital (NTNU Vitenskapsmuseet)

Har vurdert det for Snuppa på 12, men usikker på Pjokken

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no