Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan hilser du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvordan er håndtrykket ditt?
Jeg er en slappfisk 3 2,29%
Jeg har et fast og bestemt håndtrykk 128 97,71%
Deltakere: 131. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-07, 21:13   #61
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan hilser du?

Men hva skjer om to riktige slappfisker skal hilse på hverandre?
Blir det noe håndtrykk utav det - eller bare sklir hendene ut av hverandre ...?

Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-07, 19:29   #62
petra
Superaktiv
 
petra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 455
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Sv: Hvordan hilser du?

Fast!

__________________
Petra mor til petrus 02
petra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-07, 19:31   #63
morgana
På vent....
 
morgana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
Innlegg: 1.985
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan hilser du?

Jeg er fast i håndtaket, men unngår å klemme til! Blir så irritert over de som absolutt skal knuse hånda mi!

morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-07, 20:16   #64
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan hilser du?

Jeg kniper hardt og ekstra hardt på slappfisker. Uten å knuse ben, da.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-07, 20:17   #65
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan hilser du?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Men hva skjer om to riktige slappfisker skal hilse på hverandre?
Blir det noe håndtrykk utav det - eller bare sklir hendene ut av hverandre ...?


Ser det for meg, ser ut som to maneter som prøver å henge seg på hverandre. Slappfisker er liksom dø i hendene, syns jeg.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 20:09   #66
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.297
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan hilser du?

Opprinnelig lagt inn av Zoë
Men hva skjer om to riktige slappfisker skal hilse på hverandre?
Blir det noe håndtrykk utav det - eller bare sklir hendene ut av hverandre ...?



Sannelig - der hadde jo Zoë lurt på det samme!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 20:11   #67
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv
 
Maggie74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.710
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan hilser du?

Har et fast nok håndtrykk. Ikke for hardt og i alle fall ikke slapt. Øyekontakten er det så som så med...

__________________
Maggie74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 20:12   #68
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan hilser du?

Jeg har et passe fast håndtrykk, tror jeg. Jeg håndhilser på samtlige 21 elever hver morgen. Ingen slipper unna uten å ta meg i hånda og se meg i øynene. Da vet jeg at jeg har hilst skikkelig på alle sammen.

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 21:49   #69
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan hilser du?

Jeg håper for himmelens skyld at jeg blir oppfattet som en med et fast og godt håndtrykk, og at jeg møter mennesker med øynene.

Det verste jeg vet er folk som har slappe hender og øynene på alle andre steder enn på meg når de hilser.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 22:27   #70
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan hilser du?

Har fast håndtrykk selv, har også blitt opplært av mamma på et tidlig tidspunkt og fikk demonstrert hvor ekkelt det er med slappfisker og spesielt fingerstuppslappfikser. Jeg husker jeg måtte øve en hel ettermiddag og til slutt besto jeg hilseeksamen

Jeg må innrømme at jeg skviser litt når jeg treffer slappfisker.

Men, jeg lurer på om slappfiskene er klar over at de er slappfisker? Det kan jeg aldri tenke meg.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 22:33   #71
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan hilser du?

Da jeg var 10 var jeg på håndhilsekurs hos min morfar og han lærte meg at man skal være fast, hilse ordentlig med hele hånden og ikke trekke den til seg som om man er redd den andre lider av noe smittsomt.

Jeg har det litt moro av å holde hånden til slappfisker litt igjen.. særlig de som bare hilser med fingerspissene. Jeg er nok ond, men når panikken ruller i øynene fordi noen holder de i hånden så passer de ikke til å jobbe med meg uansett.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 23:07   #72
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan hilser du?

Fast håndtrykk.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 00:02   #73
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan hilser du?

Fast håndtrykk!!!

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 00:09   #74
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan hilser du?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Men hva skjer om to riktige slappfisker skal hilse på hverandre?
Blir det noe håndtrykk utav det - eller bare sklir hendene ut av hverandre ...?

Det har jeg aldri tenkt på, gitt

Jeg har et fast håndtrykk og er også bevisst på det. Syns det gir et bedre førsteinntrykk en et dvaskt et.

(men tar ikke mål av meg å være så fast i håndtrykket som Monica i Friends, da )

  Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 00:12   #75
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan hilser du?

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Jeg har det litt moro av å holde hånden til slappfisker litt igjen.. særlig de som bare hilser med fingerspissene. Jeg er nok ond, men når panikken ruller i øynene fordi noen holder de i hånden så passer de ikke til å jobbe med meg uansett.



(her hadde forresten Sitrons forslag om automatisk sammenslåing av innlegg vært på sin plass)

:gidder ikke alltid lese alle innlegg før hun svarer:

  Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 17:54   #76
~froggie~
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 83
~froggie~ har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvordan hilser du?

Jeg har fast håndtrykk,. Verste jeg veit er å hilse på folk med slappe hender. Nesten så man får lyst til å gi de deng.

~froggie~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 17:57   #77
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan hilser du?

Jeg hilser med fast og godt håndtrykk. Vanligvis i hvertfal....Unntaket var nå på lørdag da vi hadde bedt en gjeng med venner på fest.
Jeg skulle hilse på min søsters nye kjæreste for aller første gang, og da jeg tok hånden hans for å hilse ble jeg instinktivt redd for å skade ham. Han hadde veldig spede hender og var forøvrig veldig tynn.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 18:24   #78
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan hilser du?

Jeg er bevisst på at jeg skal ta folk i hendene når jeg hilser - ikke bare legge hånden slapt inntil (for det er som alle andre sier, ekkelt).

Men mens jeg leser her må jeg jo si at jeg lurer på om de slappe vet om det, eller om det lever i troen at de har helt ok håndtrykk...

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no