Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kollegaer og alkohol

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-13, 21:26   #1
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kollegaer og alkohol

Scenario: du mener å ane alkohollukt av en kollega en mandag/onsdag/fredag. Hva gjør du?

Ingenting
Tar det opp med vedkommende på en omsorgsfull måte
Tar det opp med vedkommende på en konfronterende måte
Tar det opp med vedkommende på en eller annen måte og med leder
Tar det opp med leder uten å ta det opp med vedkommende
Uttrykker misunnelse overfor vedkommende om den sannsynligvis überkule festen vedkommende må ha vært på og som du selv gikk glipp av


Jeg kan ikke lage poll, men hvis noen gjerne vil bidra med en må de gjerne det.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 21:27   #2
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kollegaer og alkohol

Verneombudet. Hvis det er gjentagende.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 21:29   #3
Shane
Erfaren
 
Shane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 894
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Sv: Kollegaer og alkohol

Kommer an på hva slags stilling man har selv. Jeg ville tatt det opp med vedkommende, sendt personen hjem og så tatt det opp med min leder.

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 21:29   #4
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kollegaer og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Verneombudet. Hvis det er gjentagende.

Verneombudet hadde jeg ikke tenkt på. La oss si det har skjedd to ganger på tre år?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 21:31   #5
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.887
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kollegaer og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Verneombudet hadde jeg ikke tenkt på. La oss si det har skjedd to ganger på tre år?

Da ville jeg ikke gjort noe som helst.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 21:31   #6
OlleVia
Erfaren
 
OlleVia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 891
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Sv: Kollegaer og alkohol

Om det er noe som skjer en gang, så hadde jeg ikke verken gjort eller sagt noe. Men jeg hadde kankje lagt det litt i bakhodet.
Men om det hadde gjentatt seg, tja.... verneombudet kanskje. Men det kommer an på hvilken relasjon jeg hadde til kollegaen. Hadde det vært en nær kollega, så hadde jeg nok sagt noe direkte til vedkommende. Vanskelig sak igrunn.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 21:33   #7
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kollegaer og alkohol

Om det lukter "ny" alkohol, altså som i at vedkommende drikker på jobb, så hadde jeg tatt det videre. Lukter det av gårsdagens moro, så hadde jeg nok ikke lagt mer i det enn akkurat det. Med mindre det skjer hyppig.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 21:35   #8
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kollegaer og alkohol

Det kommer jo an på hva slags jobb vedkommende har også. Kjører han skolebuss eller er kirurg, så hadde jeg nok hatt lavere terskel for å si fra enn om vedkommende satt på et kontor og jobbet med papirer.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 21:36   #9
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kollegaer og alkohol

La oss si det er gårsdagens moro og nær kollega. Men du har kanskje vært litt bekymret en stund før dette, uten å kunne sette fingeren på noe.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 21:38   #10
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kollegaer og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Verneombudet hadde jeg ikke tenkt på. La oss si det har skjedd to ganger på tre år?

Ingenting.
I tyveårene var jeg et par ganger på nachspiel før jobb. Dask på lanken.
Jeg måtte ringe kollega for å få erstatter for jeg var så dårlig.
Nå kunne jeg ikke gjort det altså.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 21:39   #11
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kollegaer og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Shane, her.

Kommer an på hva slags stilling man har selv. Jeg ville tatt det opp med vedkommende, sendt personen hjem og så tatt det opp med min leder.

Men da har du en slags mellomlederstilling? Jeg tenker hvis man er likestilte kollegaer.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 21:40   #12
Shane
Erfaren
 
Shane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 894
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Sv: Kollegaer og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Men da har du en slags mellomlederstilling? Jeg tenker hvis man er likestilte kollegaer.


Uff, den der er vanskelig altså... Jeg håper at jeg hadde turt å ta det opp da. Men det spørs. Kanskje jeg ville gått rett til leder.

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 21:40   #13
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kollegaer og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Det kommer jo an på hva slags jobb vedkommende har også. Kjører han skolebuss eller er kirurg, så hadde jeg nok hatt lavere terskel for å si fra enn om vedkommende satt på et kontor og jobbet med papirer.

Eller flyver..

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 21:43   #14
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kollegaer og alkohol

To ganger på tre år, og typisk gårsdagens moro, er helt ok i min bok. Selv om man har lederstilling.

At det lukter alkohol dagen derpå trenger ikke bety at man har vært på fylla heller. Mannen min er med på endel møter og opplegg gjennom jobb, og da også endel sene middager, hvor det da serveres alkohol.

Det drikkes sjeldent mye på slike kvelder, da det kommer en dag etter også. Om han drikker bare øl, så kjenner jeg ikke noe dagen etter, men drikker han cognac eller whiskey, så kjennes det godt dagen etter, selv om han ikke har vært typisk full.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 21:45   #15
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.115
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kollegaer og alkohol

Hm. Meget mulig jeg hadde forhørt meg med annen betrodd kollega for å lufte tankene. Jeg er konfliktsky, så skulle vært mye til for å ta det opp, med mindre jeg kunne vinklet det som "ble det sent i går, høhø". Hvis jeg hadde mannet meg skikkelig opp hadde jeg nok turt å gå til verneombud eller leder. Hadde det vært sjelden og ingen andre bange anelser ville jeg ikke sagt noe. Selv har jeg gått meget klein på jobb dagen etter jeg feks har revnet rød bukse på bytur, for de som måtte huske det - men jeg kan jo bure meg inne på kontoret.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 21:46   #16
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kollegaer og alkohol

La oss si at stillingen krever at du har et ganske klart hode, men ikke å sette andres liv i fare gjennom sløve kniver eller fly til Frankfurt fremfor Fairbanks. La oss også si at vedkommende lot til å fungere omtrent som vanlig, bortsett fra hvis man har ømfintlig nese.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 21:48   #17
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.607
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kollegaer og alkohol

På min jobb hadde jeg sagt ifra til vedkommende. Man kan ikke møte brukere dersom man lukter alkohol. Da hadde jeg bedt kollegaen om å avlyse dagens møter og heller finne andre oppgaver den dagen. Og så latt det være med det dersom det bare er et engangstilfelle. Dersom jeg hadde mistanke om alkoholproblemer så hadde jeg kanskje prøvd å snakke med vedkommende om det i første omgang. Om vi var nære that is. Om vedkommende skjøtter jobben sin og ikke har kunde/bruker/pasient-kontakt så vet jeg ikke helt om jeg hadde sagt noe til leder. På min jobb hadde jeg def tatt det opp med leder dersom jeg hadde mistanke om slikt og jeg ikke følte jeg kunne snakke med personen om det.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 21:54   #18
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.642
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kollegaer og alkohol

Var dette noe å legge på åpent fora?

Er dette en person som virker småruset til vanlig? Om det er to ggr på tre år, så hadde jeg ikke brydd meg, tror jeg.

Dersom det er flere ting som gjør at du trigger nå så ville jeg nok gått videre med det, til verneombudet, f.eks. Det er kjekke for alle parter at det ikke går alt for langt.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 21:55   #19
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.235
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kollegaer og alkohol

Jeg har vært i situasjonen som er beskrevet. Første gangen sa eller gjorde jeg ingenting. Andre gang gikk jeg til vår felles leder.


Det er en heller trist slutt, min kollega finns ikke mere dessverre.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 21:58   #20
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kollegaer og alkohol

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Var dette noe å legge på åpent fora?

Jeg ser ikke hvorfor jeg ikke kan det? Jeg mener selv jeg har avslørt lite, og dessuten har jeg (selvsagt) omskrevet en del.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no