Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Perfekt elevtal på skule?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Kva syns du er eit nokså ideelt elevtal for ein barneskule?
Ca 10-50 elevar 0 0%
Ca 50-100 elevar 2 1,92%
Ca 100 -200 elevar 15 14,42%
Ca 200 - 350 elevar 40 38,46%
Ca 350 -500 elevar 41 39,42%
Ca 500 - 700 elevar 6 5,77%
Ca 700 - 1000 elevar 0 0%
Over 1000 0 0%
Deltakere: 104. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-13, 20:41   #21
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Perfekt elevtal på skule?

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.


Det er litt fordi det blir sagt at veldig små skular er attraktivt i forhold til tilflytting til kommunen. Eg er litt usikker på det nemmelig, og ut frå denne pollen ser det ikkje ut til at FP sine foreldre syns at 50 elevar er spesielt supert.... Når det er sagt finst det ein nisje av befolkningen som er ute etter nettopp dette.

Dette diskuterte jeg med en ansatt i bhg. Hun påpekte at små skoler kan være uheldig mht å finne venner, at det kan være vanskelig å finne en god "match" når det er få å velge mellom på trinnene.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 20:42   #22
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Perfekt elevtal på skule?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det er ca 270 elever på "vår" skole. Elevtallet vil nok stige til 300 i løpet av de nærmeste årene. Jeg synes den er passe stor, to små klasser (bokmål og nynorsk) på hvert trinn.

Hvor små klasser har dere?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 20:42   #23
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.961
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Perfekt elevtal på skule?

Vår skole er delt i 1-4 trinn og 4-7 trinn, hvor det på hvert trinn er 100 elever. Noe som er i meste laget.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 20:43   #24
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Perfekt elevtal på skule?

Vanskelig å si hva som er det perfekte elevtallet.

Vår skole er liten og har kun 140 elever og hvert trinn har kun en klasse. Da eldstejenta gikk der så var de en klasse på kun 15 elever. Det viste seg etterhvert å være alltfor få elever og miljøet ble på slutten svært sårbart.

Lillesøsters klasse er på 21 stk og derav 9 jenter. Foreløpig er det et ok klassemiljø men vi ser tegn nå på nå at det kan bli godt for disse elevene å få komme på ungdomskolen som har ca 500 elever.

Vi er ellers fornøyde med lærere og andre ansatte. Det har vært en attraktiv skole å søke seg til for lærere. Det er også oversiktlig og alle kjenner alle. Siden vi er så få så trår alle foreldrene til på ulike arrangement.

Små klasser er ok det om det hadde vært flere klasser på trinnet.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.


Sist redigert av Michelle : 24-02-13 kl 20:58.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 20:44   #25
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Perfekt elevtal på skule?

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Ja, Katta - den er eg klar over - men i dette tilfelle er eg faktisk interessert i å vite kva folk vil ha, dersom alle andre parameter er omtrent like.

Det er litt fordi det blir sagt at veldig små skular er attraktivt i forhold til tilflytting til kommunen. Eg er litt usikker på det nemmelig, og ut frå denne pollen ser det ikkje ut til at FP sine foreldre syns at 50 elevar er spesielt supert.... Når det er sagt finst det ein nisje av befolkningen som er ute etter nettopp dette.

MEN det stiller seg annleis når det er snakk om grender der dei sjølvsagt ønsker å ha skulen sin, fordi den er ein nærskule. Det kan eg godt forstå.

Nei, veldig små skoler er ikke spesielt attraktivt med mindre det er en spesielt veldrevet skole på et eller annet plan.

Men det er helt sikkert at ei bygd uten skole er helt uaktuelt å vurdere flytting til over hodet.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 20:45   #26
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Perfekt elevtal på skule?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvor små klasser har dere?

Ganske likt oss, klassene er fra 16-22 elever, det er ikke helt jevnt fordelt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 20:47   #27
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Perfekt elevtal på skule?

Kan legge til for min eigen del at mine går i klassar der det er 9 og 8 elevar. Men da sit dei saman med andre, dvs. 2 og 3 klasse sit saman, og 4 og 5. Så dei er fleire i klasserommet, og med ein lærar, så vi nyt jo ikkje godt av at læraren liksom har ekstra god tid sidan dei er så få...

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 20:47   #28
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Perfekt elevtal på skule?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvor små klasser har dere?

Det varierer jo veldig på hvor mange som velger hhv. nynorsk og bokmål. Og årets 1. trinn er nesten dobbelt så stort som podens trinn (2.). Men ca. 12-20 elever i hver klasse. De er 12 i podens klasse, og 12 i en på 5. trinn, og det er de to minste klassene.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 20:48   #29
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Perfekt elevtal på skule?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men det er helt sikkert at ei bygd uten skole er helt uaktuelt å vurdere flytting til over hodet.

Og det er eit viktig diskusjonstema her hos oss, for det finst fleire skular her som er mindre enn den vi har ...

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 20:48   #30
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Perfekt elevtal på skule?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Ganske likt oss, klassene er fra 16-22 elever, det er ikke helt jevnt fordelt.

Vi hadde 15 eller var det 16 i fjor (1. klasse), så 21 i år (2. klasse, ble slått sammen, vi visste det ville skje). 15-16 var i minste laget.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 20:49   #31
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Perfekt elevtal på skule?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det varierer jo veldig på hvor mange som velger hhv. nynorsk og bokmål. Og årets 1. trinn er nesten dobbelt så stort som podens trinn (2.). Men ca. 12-20 elever i hver klasse. De er 12 i podens klasse, og 12 i en på 5. trinn, og det er de to minste klassene.

Det var små klasser, ja. Sikkert noen fordeler med det og.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 20:51   #32
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Perfekt elevtal på skule?

Selv gikk jeg på skoler med to paralleller, og syntes det var en grei størrelse, men synes ikke den burde vært mindre.

Ungenes skole har over 100 barn på hvert trinn i småskolen. Det er ganske mye, men heller det enn en skole med 100 elever totalt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 20:52   #33
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Perfekt elevtal på skule?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Det var små klasser, ja. Sikkert noen fordeler med det og.

De er mye sammen hele trinnet, og særlig nå i småskolen ser jeg fordeler med et veldig "oversiktelig antall" elever pr. lærer. De er 20 i bokmålsklassen, så hele 2. trinn er 32 elever.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 20:53   #34
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Perfekt elevtal på skule?

Jeg synes ikke det er noe problem at de bare er 16 egentlig, de nyter godt av hele trinnet sånn sett. Lærerne er obs på at det kan bli lite å velge i, dermed sørger de for tid sammen med alle.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 20:56   #35
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Perfekt elevtal på skule?

Jeg synes det må være fantastisk med så små klasser - som lærer altså. Jeg har aldri undervist i en klasse med mindre enn 27 elever og har vært oppe i 32. Jeg synes 22-24 elever er veldig små klasser...

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 20:57   #36
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Perfekt elevtal på skule?

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Finst det forresten barneskular med 1000 elevar i Norge? Eg er heilt blank på dette temaet.


Jeg tror ikke det er så mange, men det finnes vel. Charlottenlund barneskole i Trondheim har vel forresten 650 elever, men om man regner med ungdomsskolen er den vel over 1000. Men dette er to forskjellige skole.

Jeg synes skoler med minst to klasser per trinn er å foretrekke. Det blir fort et for lite miljø på små skoler, både faglig og sosialt.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 21:00   #37
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Perfekt elevtal på skule?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Jeg synes det må være fantastisk med så små klasser - som lærer altså. Jeg har aldri undervist i en klasse med mindre enn 27 elever og har vært oppe i 32. Jeg synes 22-24 elever er veldig små klasser...

Når jeg hører andre fortelle, som har barna i langt større klasser, så synes jeg vi er heldige. Én lærer og én assisstent på 12 elever er en god situasjon. Jeg kan se utfordringer mtp. miljøet etterhvert som de blir eldre, særlig for oss som har en gutt. Det er nemlig 7 jenter og 5 gutter, så for guttene er gruppen så liten at den blir litt sårbar. Samtidig har vi utrolig god mulighet til å knytte dem sammen. Det er veldig lett for oss å invitere både hele klassen og bare guttene utenom skoletid, når de er så få. Guttene er jo ikke flere enn at to foreldre får med seg hele gjengen i en 7-seter.

På ungdomstrinnet skal de over til en annen skole, og blir slått sammen med elevene derfra. Det tror jeg nok kan være greit.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 21:02   #38
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Perfekt elevtal på skule?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg synes ikke det er noe problem at de bare er 16 egentlig, de nyter godt av hele trinnet sånn sett. Lærerne er obs på at det kan bli lite å velge i, dermed sørger de for tid sammen med alle.

Her er trinnet også endel sammen, de har gym på tvers av trinnet. De har og hatt endel fellessamlinger osv for trinnet.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 21:10   #39
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Perfekt elevtal på skule?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Når jeg hører andre fortelle, som har barna i langt større klasser, så synes jeg vi er heldige. Én lærer og én assisstent på 12 elever er en god situasjon. Jeg kan se utfordringer mtp. miljøet etterhvert som de blir eldre, særlig for oss som har en gutt. Det er nemlig 7 jenter og 5 gutter, så for guttene er gruppen så liten at den blir litt sårbar. Samtidig har vi utrolig god mulighet til å knytte dem sammen. Det er veldig lett for oss å invitere både hele klassen og bare guttene utenom skoletid, når de er så få. Guttene er jo ikke flere enn at to foreldre får med seg hele gjengen i en 7-seter.

På ungdomstrinnet skal de over til en annen skole, og blir slått sammen med elevene derfra. Det tror jeg nok kan være greit.

Assistent også ja. Det høres greit ut... Jeg er som regel alene med de to klassene jeg underviser i nå - begge på 28 elever.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 21:14   #40
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Perfekt elevtal på skule?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Assistent også ja. Det høres greit ut... Jeg er som regel alene med de to klassene jeg underviser i nå - begge på 28 elever.

Men du er på mellomtrinnet? Jeg ser det blir færre og færre i timene etterhvert som de blir større, i 1.- og 2. klasse var det alltid 1,5 lærer + assistent. I 5. klasse er det stort sett bare en lærer med mindre det er en som har vedtak på fast assistent.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no