Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

I matbutikken

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-13, 16:40   #21
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Re: I matbutikken

Jeg foreslår et par sov-i-ro som du kan stappe inn før du entrer kiwi.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 16:43   #22
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I matbutikken

Hva er komisk med det? Jeg har skravlet med sønnen min siden før han kunne snakke selv. Han har blitt en usedvanlig oppvakt og språkmektig gutt, om jeg skal si det selv.

Dette må virkelig være noe av det rareste jeg har lest at noen har irritert seg over (og tydeligvis ikke skjønt selv at det er sært).

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 16:47   #23
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: I matbutikken

Jeg synes det er helt normalt å snakke sånn med ungene sine jeg.

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 16:56   #24
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I matbutikken

Jeg snakker også slik med ungene, og synes det er en merkelig ting å irritere seg over.
Selv minsten på 8 mnd får lange utgreiinger om hva vi skal handle, som "nå må vi finne leverposteien vet du, så vi har noe godt å ha på skiva vår etterpå", og "lurer på om vi skal ha laks eller torsk i dag, hva tror du?" - som om han kommer til å svare på det med det første.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 16:58   #25
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I matbutikken

Det er du som er rar.
Hadde ikke jeg snakket sånn med gutta når vi handlet, så hadde det blitt lettere månelyst tror jeg.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 17:00   #26
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I matbutikken

Jeg har barn som (i likhet med sin mor) prater på inn- og utpust. De spør om ALT og har tanker om ALT - også middagsmat og hva har du av merkelige tanker. Jeg prater vel med "Innestemme", men ungene mine har et heller avslappet forhold til volum iblant

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 17:01   #27
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I matbutikken

Forøvrig: Jeg kan og reagerer på hvordan noen prater med barna sine - selv om jeg prater med mine barn altså. Jeg vil jo helst at det er noe meningsbærende i det vi prater om - ikke "enetale" hvor jeg forteller alt - men om jeg tenker meg om, drev jeg sikkert med slik "forklaringssnakk" til barna mine før de selv var så talefør.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 17:04   #28
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I matbutikken

Det er du som er rar.

Men det er jo veldig lett å stenge ute uønsket prat fra omgivelsene ved å plugge musikk i ørene i stedet, da.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 17:09   #29
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: I matbutikken

Jeg synes det er veldig koselig å ha med minsten i butikken og da er det helt naturlig å snakke om hva vi skal handle inn, hvorfor, middagsplaner osv... Ikke nødvendigvis så høylytt, men tydelig og vanlig innestemme

Vi prater sikkert om andre ting i butikken enn mat også forsåvidt, da dette er en fin anledning til å få snakket litt sammen da dagene er korte... sjelden vi handler sammen forsåvidt da..

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 17:10   #30
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.461
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I matbutikken

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg snakker alltid med barna mine og forklarer de alt mulig, sånn at de skal klare seg hvis de må gjøre ting selv en vakker dag.

Jeg også.

Opprinnelig lagt inn av Mamari, her.

Eksempler; " mamma skal lage aioli til den sunne laksen vi skal ha til middag idag vettu" henvendt til tre-åringen i handlekurv deretter " så skal vi ha noe godt til bestefar som kommer på beøk til oss - hva skal vi kjøpe da hansemann" ogsåvidereogsåvidere.

Du hadde irritert deg over meg, mao.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 17:11   #31
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I matbutikken

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Hehe, sånn skravler jeg på butikken. Alt for å holde på oppmerksomheten til barnet og hindre han i å gå amok i hyllene.

Nettopp.
Og som bonus hender det faktisk at unger lærer hva ting heter, det er jo helt skrekkelig egentlig.

Jeg snakket forøvrig som dette da ungene var baby også. Fryktelig irriterende for andre og totalt unyttig sikkert. Men ungene hylte ikke da, det hadde sikkert være mye verre.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 17:31   #32
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I matbutikken

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Du hadde irritert vettet av deg hvis du hadde truffet meg og ungene på matbutikken. Og jeg synes det er du som eier problemet.

Samme her.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 17:38   #33
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I matbutikken

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hæ? Du irriterer deg over mennesker som forklarer om mat for barna sine, planlegger middag eller snakker om hva de allerede har hjemme i skapene?

Nå føler jeg meg som et usedvanlig tålmodig menneske, med ett.

Haha, jeg også! Og jeg tror få mennesker ville kalt meg tålmodig til vanlig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 17:54   #34
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.483
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: I matbutikken

Jeg syns bare det er koselig med mennesker som snakker sammen.
Jeg syns imidlertid ikke det er så koselig med de som står og sladrer om andre litt for høyt.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 18:04   #35
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I matbutikken

Jeg innrømmer at jeg og Vakkerungen på 1 år har lange samtaler når hun er med meg på butikken.
Jeg forklarer hva vi handler og hva vi skal spise, og hun svarer etter beste evne.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 18:05   #36
Wingman
her skal det bli liv
 
Wingman sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
Innlegg: 687
Wingman er populærWingman er populærWingman er populær
Standard

Sv: I matbutikken

Jøsses i helskotten eller noe!! sær er du ihvertfall..

Handler titt og ofte med jr jeg, det mest sjenerende er vel at han fortsatt høylydt kaller butikken for Pikken(heldigvis ikke sagt andre steder enn til meg i bilen). men jada vi skravler uten at noen har klaget til nå. Det eneste høylydte derimot er om han er på vei inn igjen etter å ha satt fra seg minivogna mens jeg står ved kassen.

__________________
Pappaen til kiddo født 2010.
Wingman er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 18:10   #37
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.792
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I matbutikken

Det var nok noen vestkantfolk du støtte på, der. de skulle sikkert bare flashe at de hadde råd til å spise den sunne laksen og kulturell kapital nok til å vite hva aioli er.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 18:11   #38
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I matbutikken

Når jeg tenker meg om, så hadde det forresten ikke hjulpet deg stort om jeg dropper ha med ungene i butikken, for jeg har en høyst pinlig, og sikkert temmelig irriterende, uvane i å prate med meg sjøl.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 18:12   #39
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Re: I matbutikken

Når mannen er i butikken alene så hender det rett som det er at han ringer hjem for å spørre om råd.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 18:17   #40
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.249
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: I matbutikken

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Det var nok noen vestkantfolk du støtte på, der. de skulle sikkert bare flashe at de hadde råd til å spise den sunne laksen og kulturell kapital nok til å vite hva aioli er.

Jepp-må være det.Flashing av matkunnskaper og sunnhet er greia. Ikke vanlig pludring med poden. Men øreplugger er notert samt at jeg er megasær.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no