Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En liten utblåsing

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-06, 12:26   #1
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

En liten utblåsing

Det er visst bare jeg i familien som irriterer meg, men det er jeg som prøver å holde orden ute. Naboene våre bruker vår plen som gangsti, dette har medført en gjørmete sti i vårt inngangsparti. De har flere leieborer, som går eller sykler. Til og med mopeder kjører her.

Det er så mye lettere å bruke vår hage, så slipper de å gå i trapper hos seg selv.

Nå var jeg nettopp ute og plukket hundebæsj i hagen vår, en av hundene våre sto på balkongen i mellomtiden. Her starter hun å gjø noe aledeles forferdelig. Jeg gjør meg ferdig, og oppdager at nabojente er ute og lufter hunden til en av leieboerne deres - i vår hage. Grensa går 2 meter fra balkongen, men hun var en meter innenfor dette. Og pose brukte hun ikke.

Det er ingen i området her som har gjerder, men ellers blir grensene respektert.

Jeg kommenterte bare at det er ikke populært å gjøre slikt på vår eiendom. Hundene vet hvor grensa går. En dag kommer jeg til å eksplodere, vi har bodd her i 20 år. Nabohuset har vært omsatt mange ganger i denne perioden.
Jeg har kommentert dette for huseieren flere ganger, men det er som å snakke for døve ører.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 12:30   #2
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En liten utblåsing

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Det er visst bare jeg i familien som irriterer meg, men det er jeg som prøver å holde orden ute. Naboene våre bruker vår plen som gangsti, dette har medført en gjørmete sti i vårt inngangsparti. De har flere leieborer, som går eller sykler. Til og med mopeder kjører her.

Det er så mye lettere å bruke vår hage, så slipper de å gå i trapper hos seg selv.

Nå var jeg nettopp ute og plukket hundebæsj i hagen vår, en av hundene våre sto på balkongen i mellomtiden. Her starter hun å gjø noe aledeles forferdelig. Jeg gjør meg ferdig, og oppdager at nabojente er ute og lufter hunden til en av leieboerne deres - i vår hage. Grensa går 2 meter fra balkongen, men hun var en meter innenfor dette. Og pose brukte hun ikke.

Det er ingen i området her som har gjerder, men ellers blir grensene respektert.

Jeg kommenterte bare at det er ikke populært å gjøre slikt på vår eiendom. Hundene vet hvor grensa går. En dag kommer jeg til å eksplodere, vi har bodd her i 20 år. Nabohuset har vært omsatt mange ganger i denne perioden.
Jeg har kommentert dette for huseieren flere ganger, men det er som å snakke for døve ører.

Hvis du allerede har sagt i fra og det ikke hjelper da syns jeg det er på tide å markere tomta på et vis. Kanskje de skjønner det da.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 12:32   #3
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En liten utblåsing

Hvis de ikke hører på tilsnakk ville jeg ha satt opp gjerde.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 12:37   #4
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En liten utblåsing

Da må vi har grenseoppmåling først, for ungene i nabolaget har dratt opp grensemerkene. Det blir en dyr affære. De eier de nærmeste 25 cm fra garasjeveggen sin og ut - altså under mønet på garasjen. Disse 25 cm har de merket seg, men utvidet voldsomt. Det område driver jeg og klipper, og holder fri for ugress. Det skal se deilig ut etter hvert.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 12:40   #5
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En liten utblåsing

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Da må vi har grenseoppmåling først, for ungene i nabolaget har dratt opp grensemerkene. Det blir en dyr affære. De eier de nærmeste 25 cm fra garasjeveggen sin og ut - altså under mønet på garasjen. Disse 25 cm har de merket seg, men utvidet voldsomt. Det område driver jeg og klipper, og holder fri for ugress. Det skal se deilig ut etter hvert.

Hva med å forslå at dere sammen ordner med grenseoppmåling. Problemet er vel at de ikke ser problemet da, tenker jeg.....For noen naboer.

Hva med noe fra selvskuddprinsippet??

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 12:40   #6
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: En liten utblåsing

Opprinnelig lagt inn av kisha

Da må vi har grenseoppmåling først, for ungene i nabolaget har dratt opp grensemerkene.

Kan du ikke plante en stor busk midt i "stien" eller noe sånt?

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 12:41   #7
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En liten utblåsing

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Hva med noe fra selvskuddprinsippet??

Har tenkt på det. Men det blir jo jeg som må ta straffen.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 12:42   #8
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En liten utblåsing

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Kan du ikke plante en stor busk midt i "stien" eller noe sånt?

Det er flere busker, men de får ikke sjansjen til å vokse opp. De blir syklet på og tråkket på.

Jeg vet det finnes en hekksort sørpå man laaaaange pigger. Husker ikke navnet. Men jeg tror ikke de vokser her oppe.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 12:43   #9
olfiga
Aktiv
 
olfiga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: på en øy
Innlegg: 116
olfiga har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: En liten utblåsing

da hadde jeg kjøpt masse billige tujaer og plantet der jeg visste at var mitt.
BASTA

olfiga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 12:48   #10
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En liten utblåsing

Opprinnelig lagt inn av olfiga, her.

da hadde jeg kjøpt masse billige tujaer og plantet der jeg visste at var mitt.
BASTA

Saltet fra stormen Narve tok knekken på det meste av tuja og lignende planter i vinter, vi bor så høyt at det må stå H8 på det vi planter.

Berberis, heter det visst.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 12:52   #11
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En liten utblåsing

Hva med en liten rekke med litt kraftige utekrukker med planter i?

Om du har mulighet til å ta de inn om vinteren kan de jo overvintre inne, og settes ut så fort snøen er på vei bort.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 12:55   #12
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En liten utblåsing

Jeg har tenkt å kutte hele bakken og lage parkeringsplass med mur. Jeg må bare ha penger først og få noen til å gjøre det. Den muren vil bli over 1 meter høy, hehe...

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no