Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du i rute til jul?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-17, 21:54   #61
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du i rute til jul?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.



Nei... men det kommer seg.

Nå er vi så og si klare, skal vaske badene imorgen så er vi i mål.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-17, 22:06   #62
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du i rute til jul?

Vi er aldri i rute til jul. Men vi får en fin dag i morgen allikevel. Det blir bare oss 5, og vi reiser bort 3. dag (minus 18-åringen). Julegardinene er nettopp vasket, det samme med en av dukene og en løper (sjeldent jeg har en ren rød vask). Jeg skal lage risboller, karameller og italiensk salat før jeg legger meg. Og pakke inn noen gaver. Men da må jeg vente til gutta har lagt seg.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-17, 22:26   #63
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du i rute til jul?

I rute. Som betyr at det er noe igjen. Vi rekker det vi rekker. Jeg forsøker å ikke stresse. Det fungerer ganske bra. Litt panikk får jeg alltid. Så roer det seg og det meste går i orden.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-17, 22:33   #64
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du i rute til jul?

Vi er i rute, og har slappet av hele kvelden. Men jeg har ikke vasket ned huset eller noe sånt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-17, 23:13   #65
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du i rute til jul?

Hvilket strev? Jeg er hos svigers. Blir tilbudt vin og sjokolade og tar kanskje oppvasken sånn dann og vann.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-17, 23:36   #66
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du i rute til jul?

I rute her også, har pakket de siste gavene nå i kveld, men det er egentlig bare kos. Passe ryddig, reint og fint og masse pynt og lys. Blir bra det. Vi er bare fem her på julaften, så det er veldig avslappet det hele, men vi har nå vasket og styrt litt i dag likevel, og vært på butikken tre ganger. Så strevete har det ikke vært, da.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-17, 23:44   #67
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du i rute til jul?

Enda så lite vi har hatt å gjøre, har jeg ikke klart å komme i mål. Har en stor godtepose som skal fordeles i to poser og legges i julestrømpene. Får ta det på formiddagen i morgen.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-12-17, 00:32   #68
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du i rute til jul?

Jeg er i rute. Nå er det vin og film med mannen.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-17, 00:41   #69
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du i rute til jul?

Vi blir oss fem + min noe reduserte mamma, og det bidrar nok til at listen og stressnivået er lavt. Svigers komme på grøt på formiddagen, men også når det gjelder dem stresser jeg lite. Før hadde jeg flere sorter som måtte bakes og retter som måtte lages, men jeg har kuttet ned på det meste. Store barn og ingen Lucia, samlinger og avslutninger er også gull, i tillegg tar de et tak når det gjelder husarbeid.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-17, 11:14   #70
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du i rute til jul?

Jeg må ha vært i rute, siden julegrøten hos oss på lille julaften ble et muntert selskap og julaften hos Broder'n en skravlete og nammenam suksess. Nøkkelen er å lage liste og prioritere hardt hva som betyr mye (minst mulig på den siden av streken) og hva som er kjekt å få gjort om vi både rekker, orker og gidder det. Etter at jeg forsto det for noen år siden har juleforberedelser og jula bare vært kos. Det var forresten mest kos før det også, det skal sies.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-17, 11:50   #71
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du i rute til jul?

Det ble jul i år og.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 12:10   #72
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du i rute til jul?

Vi fikk en veldig fin julaften, kjente virkelig på lykken av å ha en så fin mann og barn. Andre juledag hadde med seg en skikkelig forkjølelse som bare blir verre, men det går bra, koselig med ryddig og pyntet hus.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 12:35   #73
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du i rute til jul?

Selv etter sykdom rett før jul så ble alt gjort. Gjester 23. og juleaften. Alt var klart for gjester 1. dag også, men da klarte jeg å kutte meg i fingeren, sitte fire timer på legevakt for å sy sår og få stivkrampesprøyte. Men alle er friske og huset er koselig.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 14:20   #74
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du i rute til jul?

Jeg har allerede kjøpt en julegave, så jeg er definitivt i rute til (neste) jul!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 14:26   #75
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du i rute til jul?

Da er det bare å åpne juletråden 2018 Madicken

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 14:41   #76
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du i rute til jul?

Siden alle nå selger ut julepynt til halv pris kjøper vi julepynt til neste år.

Vi har hatt en veldig veldig fin jul med en hel uke med julebesøk. De dro i går kveld og det er litt rart med "tomt" hus i dag.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 18:41   #77
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du i rute til jul?

Julebesøket vårt (svigermor) dro i dag, og huset er "vårt" igjen. Mannen avsted for Dr who på kino så bare meg og ungene her i kveld.

Jula har vært preget av omgangssyken som har begrenset sosial omgang noe, og jeg har vel egentlig tenkt "men neste år..." allerede fra før jul, så her starter planleggingen for julen 2018 ja. DA med en treåring som helst sover mer på kvelden (uten en voksne ved sin side) enn årets toåring. Det kan jo hjelpe. Og helst ikke omgangssyke.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-17, 23:27   #78
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du i rute til jul?

Jeg må skru ned mine egne forventninger til jul til neste år. Ikke fordi jeg styrer så mye, men fordi det skal så innmari lite til før jeg blir supersentimental, savner familie nordpå og blir lei meg når ungene krangler og dagene er lite glansbildeaktige. Det er litt ensomt når vi ikke har familie i omegn, og når ungdommene helst vil sove og game, blir det liksom bare minsten, mannen og meg. Andre sukker henført og syns det høres sååå delig ut, istedenfor juleselskaper dag ut og dag inn, men jeg syns nå det hadde vært trivelig med et besøk eller to. Mål for jula 2018 er altså å innse at det bare er sånn, og ikke gå med klump i halsen og tårer i øynene hele andre juledag.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-17, 23:45   #79
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du i rute til jul?

Klem til deg Ming! Hva med å ta alle med på tur 1. juledag, ha pinnekjøttrester eller ribberester som dere varmer på bål? Er det noen venner dere kan invitere 1. juledag ?

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-17, 00:39   #80
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du i rute til jul?

Mine foreldre dro også hjem i går, så det ble brått stille og tomt her! I tillegg tro de to eldste til sin far.
Har ingen andre som inviterer oss på selskaper vi heller, så vi må arrangere selv. Hadde mannens familie her på lunsj 3.juledag, og vi skal feire nyttårsaften med et vennepar som også har små barn.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no