Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilket tilbud er egentlig SFO?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-07, 11:26   #1
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Pil

Hvilket tilbud er egentlig SFO?

Etter som jeg har forstått det, så er SFO et elendig tilbud. En oppbevaringsplass for ungene frem til foreldrene kan hente dem (og som ofte varer i noen timer). Det er få ansatte, og ingen pedagoger. Ikke noe opplegg, bare ren pass av ungene. Og det koster minst like mye som en full barnehageplass.

Hva er det med det da? Hvorfor i all verden har vi ikke noe bedre å tilby ungene?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 11:27   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket tilbud er egentlig SFO?

Hva SFO er kommer helt an på hvem som jobber der og hvilke midler de har å jobbe med. SFO som Emma gikk på var supre. De var på tur flere ganger i uken, de hadde både organisert og ikke organisert lek og de hadde oversikt over hvor ungene befant seg til enhver tid.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 11:30   #3
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket tilbud er egentlig SFO?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hva SFO er kommer helt an på hvem som jobber der og hvilke midler de har å jobbe med. .

Så det varierer fra kommune til kommune hvor mye midler de har til rådighet også? I tillegg til hvor heldig de er med personalet? Går det an å ha møter med de ansatte og prøve å få til et samarbeid om et mer strukturert opplegg kanskje?

(Det hørtes jo supert ut det som Emma har gått på!)

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 11:32   #4
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket tilbud er egentlig SFO?

De SFO som jeg har kjente som har brukt som ikke har fungert, har absolutt ikke bedret seg etter samtaler med foreldrene. Da bør man gjerne prøve å få det litt offisielt. Vet ikke om foreldreutvalget har noe å si der.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 11:37   #5
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket tilbud er egentlig SFO?

Vi har et fantastisk SFOtilbud her hos oss. Ungene blir sett, tatt vare på og behandlet med den største respekt. De som jobber der er snille og greie. Noen er utdannet pedagoger, mens andre er assistenter. De finner på masse moro med ungene, turer, felles lek, hobbyverksted osv.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 11:40   #6
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket tilbud er egentlig SFO?

Ja, Emma hadde masse SFO-lagede julegaver når hun gikk der.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 11:45   #7
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket tilbud er egentlig SFO?

Er ikke kravet til SFO det samme som i barnehagen da, bare flere barn per voksne. Problemet i endel kommuner er jo å få nok faglærde, dette er noe det arbeides med så vidt jeg har fått med meg. (Mener å ha lest noe om dette en gang, men husker ikke hvor.)

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 11:47   #8
Tøsa
Bølle
 
Tøsa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 591
Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Sv: Hvilket tilbud er egentlig SFO?

Jeg jobber på SFO. Vi er tre førskolelærere, og det er flere barne og ungdomsarbeidere. Vi har mange barn, men det fungerer veldig fint. Vi har skikkelig rutiner, og vet nøyaktig hvor alle er til enhver tid. Vi har ulike aktiviter som turer, formingaktiviteter, samlingstunder og disco. Det blir som oftest inndelt slik at det er aktiviteter for kl.trinnene. Frilek er det også, siden er et fritidstilbud utenom skolen.

Vi voksne har møter annehver uke, og planleggingstid annen hver uke.

__________________
TØSA
Tøsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 12:28   #9
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Hvilket tilbud er egentlig SFO?

Er fornøyd med SFo- en her vi bor. Kommer mye an på hvor mann bor, slik som Sitron nevner.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 12:39   #10
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket tilbud er egentlig SFO?

Opprinnelig lagt inn av Tøsa, her.

Jeg jobber på SFO. Vi er tre førskolelærere, og det er flere barne og ungdomsarbeidere. Vi har mange barn, men det fungerer veldig fint. Vi har skikkelig rutiner, og vet nøyaktig hvor alle er til enhver tid. Vi har ulike aktiviter som turer, formingaktiviteter, samlingstunder og disco. Det blir som oftest inndelt slik at det er aktiviteter for kl.trinnene. Frilek er det også, siden er et fritidstilbud utenom skolen.

Vi voksne har møter annehver uke, og planleggingstid annen hver uke.

Synes det høres helt flott ut, jeg.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 12:48   #11
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket tilbud er egentlig SFO?

SFO hos oss ser bra ut så langt. Hyggelige voksne som ser ungene, klare regler. Det er enda litt for tidlig å si hvor mye opplegg de har, men ungene ser ut til å trives. Men jeg følger godt med - forventer en del siden jeg betaler bare 500 kr mindre i mnd enn for to fulle barnehageplasser...

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 12:54   #12
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket tilbud er egentlig SFO?

Da jeg jobbet på SFO for noen år siden var det veldig bra opplegg. Det var gjerne én fast aktivitet hver dag, pluss noen valgfrie grupper. Men vi var også veldig tydelige på at SFO-tiden var barnas egen fritid, så de skulle få styre den veldig mye selv. Ingen barn MÅTTE være med på noe som helst.

Jeg ledet gruppen "Bokormen" Og vi skrev en fantastisk bok om ei jente som het Sølvhår, og som kom hjem til huset til elefantfamilien. (Der hun selvsagt smakte på maten deres og sov i sengene deres og slikt... Lurer på hvor ungene tok det ifra... )

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 12:55   #13
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket tilbud er egentlig SFO?

Jeg skal være glad når vi ikke trenger SFO lenger.

Men det er vel mest for at jeg ikke er så veldig glad i mange av de ansatte der og ikke nødvendigvis for at ungene ikke trives.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 12:56   #14
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket tilbud er egentlig SFO?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Da jeg jobbet på SFO for noen år siden var det veldig bra opplegg. Det var gjerne én fast aktivitet hver dag, pluss noen valgfrie grupper. Men vi var også veldig tydelige på at SFO-tiden var barnas egen fritid, så de skulle få styre den veldig mye selv. Ingen barn MÅTTE være med på noe som helst.

Akkurat dette synes jeg er et veldig viktig poeng. Hverdagen skal ikke organiseres i hjel heller. (Har traumatiske minner fra da vi hadde dagmamma som aldri lot meg få gjøre det jeg ville, nemlig å sitte inne og lese. )

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 13:08   #15
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket tilbud er egentlig SFO?

Jeg tror det varierer veldig.

Her er SFO-lederen pedagog og deltar bl.a. i ansvarsgruppen rundt funksjonshemmede barn etc. Når man spør hvordan barnet har hatt det får man svar som tyder på at de virkelig ser barnet og at det foregår mye sosial læring. Dette gjelder ikke bare funksjonshemmede barn, men alle.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 13:50   #16
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket tilbud er egentlig SFO?

Vår SFO likner ikke på det du beskriver i det hele tatt DM. Lederen er en sterk, tøff og svært omsorgsfull dame, som virkelig ser ungene og kjenner dem. Vår primærkontakt er varm og trivelig og hun kjenner skolejenta vår godt. Alle ansatte har gitt meg et godt inntrykk og vår SFO har opplegg hver dag, men alle er ikke med på alt. En dag har de gymsalen til disposisjon, en annen dag baker de eller lager mat. En tredje dag lager de ulike ting, det er kommet mange fine julegaver og påskekyllinger og hva har du fra SFO. Det finnes også opplegg for de andre dagene, men som sagt er ikke alle med på alt, så det er mye rom for frilek også. Vi er veldig fornøyde med SFO-ordningen.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 14:37   #17
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket tilbud er egentlig SFO?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Da jeg jobbet på SFO for noen år siden var det veldig bra opplegg. Det var gjerne én fast aktivitet hver dag, pluss noen valgfrie grupper. Men vi var også veldig tydelige på at SFO-tiden var barnas egen fritid, så de skulle få styre den veldig mye selv. Ingen barn MÅTTE være med på noe som helst.

Akkurat slik er det på vår SFO. Etter skoledagen så er det godt å få litt tid til frilek med vennene. Er litt i mot at allt skal organiseres.
Det viktigste for meg er at jenta mi blir sett og hennes behov ivaretatt.
Vi er så langt svært fornøyd.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 15:08   #18
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket tilbud er egentlig SFO?

Jeg jobbet på SFO som assistent for mange år siden, så dette kan jo ha forandret seg. Det var veldig mye jobb, for vi var så få voksne. Men vi hadde opplegg hver eneste dag, og selvsagt perioder for fri lek. Barna virket å stortrives der. Vi dro mye på tur, hadde fast lekselesing for de som var påmeldt til det, håndarbeide og forming samt egen teatergruppe. En voksen hadde også allidrett to ganger i uka.

Vi voksne fikk også mange spennende kurs, der vi fikk inspirasjon til å gjøre SFO til et godt tilbud. Det jeg synes er mest negativt med SFO er at tilbudet tydligvis varierer veldig fra sted til sted. Alle barn burde ha et godt opplegg før og etter skolen.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 16:15   #19
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket tilbud er egentlig SFO?

Vi er storfornøyde med sfo her, både små og store. Det er langt ifra en oppbevaringsplass. Ungene på sfo stortrives og gleder seg til å være der.

Det er ikke likt som i barnehagen. Det er tilrettelagt, men ikke noe særlig mer organisert enn vi har det hjemme. Det er leder, forskolelærere, barne og ungdomsarbeidere, assistenter. Alle blir kurset med jevne mellomrom og de har møter.

Vil et barn sy en bamse, så får det lov til og hjelp med det. Vil noen lage teater, så er det fritt frem. Disco, dukker, perler, bibliotek/stillerom, spille spill, tegne,male, gjøre lekser, leke ute, strikke, veve. Mulighetene er uendelige og jeg har inntrykk av at de ansatte ser muligheter og ikke hindringer.

Av og til, helst i skoleferier, er det turer. Det blir vanskelig å gå på tur etter skoletid, pga at barna blir hentet til forskjellige tider. En sjelden gang har de også laget kino, men det hører til sjeldenheten. Ungene vil leke, være i aktivitet.

Jeg har bare rosende ord for vår sfo og har inntrykk av at det stort sett er sånn i de fleste sfo i kommunen. De ansatte er dyktige, blide og imøtekommende.

Jeg vet ikke hvordan du har fått inntrykk av at sfo er elendig hos dere Desembermamma. Husk at fordi om noen roper høyt om negative erfaringer, så trenger det ikke nødvendigvis være sånn flertallet opplever det. Noen ynder å spre møkk. Hvis du opplever at dere får et dårlig tilbud, så klager du til sfo-leder i første omgang. Hjelper ikke det, så gå videre (rektor, skolekontoret)

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 17:07   #20
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilket tilbud er egentlig SFO?

Vår SFO ligner på Desembermammas beskrivelse. Oppbevaring for et par tusenlapper i måneden, rett og slett.
Har ikke oversikt over hvor vidt bemanningen har pedagogisk bakgrunn eller ei, har bare registrert et minimum av voksne, og at de nye små skolebarna farter rundt uten at det er voksne i "mils" omkrets.
Svigermor hentet poden på SFO for meg i går, og hun var mildest talt i sjokk etterpå. Hun lette i en halv time før hun fant han i et skogholt. Det var bare en voksen der, (1 1/2 time før stengetid) og vedkommende visste ikke hvor han var.
Trøsten er at gutten min synes det er all right der, og jeg vet at han ikke vil gå utenfor skolens område el. lign.
Har konkludert med at vi ikke har noe valg, så jeg prøver å akseptere at det er som det er.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no