Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Slappe håndtrykk

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-07, 20:29   #21
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slappe håndtrykk

Jeg er forresten en sånn som går rundt og tvinger andre til å hilse på meg og presentere seg og presentere andre for meg og sånn.

-Hei, hei, jeg heter Mim, jeg er venninne av Y, jeg tror ikke vi har hilst? :strekker ut lanken:

Jeg vet ikke om det er bra eller dårlig.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 20:35   #22
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slappe håndtrykk

Jeg synes det er bra Mim. Mange er for sjenerte og usikre og liker at andre tar styringen på slik.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 20:36   #23
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slappe håndtrykk

Jeg er ikke redd for å bruke etternavnet mitt, jeg finner det bare ikke relevant i de fleste situasjoner. Jeg glemmer uansett fornavnet til de jeg hilser på innen 3,7 sekunder, så etternavnet er bare bortkastet.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 20:41   #24
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.821
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slappe håndtrykk

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg fordrar ikke slappe håndtrykk. Det er ikke noe særlig sjarmerende å få en vaskefille i hånden når man skal hilse på noen. En ting jeg har lurt på - hva skjer dersom en slappis skal hilse på en annen slappis? Begge to strekker frem en dvask hånd, og ingen av dem griper?

Hva slags håndtrykk gir du?

Jeg synes også slappe håndtrykk er en uting, så det har jeg selvfølgelig ikke selv.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 20:45   #25
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Slappe håndtrykk

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg er forresten en sånn som går rundt og tvinger andre til å hilse på meg og presentere seg og presentere andre for meg og sånn.

-Hei, hei, jeg heter Mim, jeg er venninne av Y, jeg tror ikke vi har hilst? :strekker ut lanken:

Jeg vet ikke om det er bra eller dårlig.


Det synes jeg er veldig bra! Det virker vennlig, og du viser at du ønsker å bli kjent med vedkommende.

Selv har jeg fast håndtrykk. Spesielt før fikk jeg en del hyggelige kommentarer på det, spesielt fra litt eldre menn som syntes jeg var ei kjernejente med det håndtrykket.

Etternavnet bruker jeg aldri når jeg hilser. Det er utenlandsk, og i kombinasjon med et sjeldent fornavn så oppfatter rett og slett ikke folk hva jeg sier. Da er det bedre de får med seg fornavnet, om ikke annet.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 20:53   #26
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Slappe håndtrykk

Jeg har et fast håndtrykk.

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

J( "Eg heite Kirsten. Eg e' 53 år og jobbe' som sosionom"...

Hm... Jeg vet om ei som er alle tre ovennevnte.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 21:02   #27
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.400
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Slappe håndtrykk

Slappe håndtrykk er ekkelt å håndilse på. Føler nesten at jeg knuser de med mitt passe faste håndtrykk.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 22:02   #28
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.645
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Slappe håndtrykk

Jeg haaater slappe håndtrykk. Og svette hender.

Jeg skviser hendene litt for hardt tror jeg, og jeg glemmer konsekvent navnet på "den andre" umiddelbart. Øyekontakt er jeg heller ikke så god på. Men altså; fast håndtrykk om ikke annet.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 22:33   #29
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Slappe håndtrykk

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg håper virkelig jeg klarer å lære ungen dette også. Å presentere seg i telefonen (jeg blir frustrert, forvirret og gretten av folk som ikke presenterer seg, det er så utrolig uhøflig), å hilse pent, si takk og hei og værsågod og værsåsnill er samfunnets lim.

Absolutt!!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 22:41   #30
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Slappe håndtrykk

Er helt enig. Jeg gir alltid et godt og fast håndtrykk.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 23:32   #31
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Slappe håndtrykk

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg håper virkelig jeg klarer å lære ungen dette også. Å presentere seg i telefonen (jeg blir frustrert, forvirret og gretten av folk som ikke presenterer seg, det er så utrolig uhøflig), å hilse pent, si takk og hei og værsågod og værsåsnill er samfunnets lim.

Det er jo ikke overalt at man har kultur for å sie sitt navn når man svarer telefonen. I Frankrike for eksempel, er det vanlig å svare telefonen med "allô" (du husker vel tv-serien). Jeg griper noen gange meg selv i, å svare telefonen med "allô". Det er ikke for å være uhøflig. Leste for nylig en ganske spennende artikkel om emnet, for kulturblandingen kan gi noen ganske morsomme åbningssekvenser på telefonsamtaler.

Jeg gir folk kraftfulle håndtrykk, siden jeg er en kraftfull person sånn generelt. Folk som legger døde fugleunge i hånden på meg synes jeg er litt creepy.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 00:02   #32
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Slappe håndtrykk

Dvaske hånstrykk er ekkelt.
Får nesten lyst til å klemme litt eksta, bare for å minne om at man tar tak i den andre sin hånd, ikke bare legger en dvask fisk der.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 08:02   #33
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Slappe håndtrykk

Med et fast håndtrykk, men som Elin sier, ikke for fast, slik at man skviser hånden på motparten

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 08:39   #34
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Slappe håndtrykk

Jo slappere håndtrykk jeg møter jo hardere blir mitt.
Slappe håndtrykk er ekkelt.

Jeg hilser i hytt og pine og tviholder på håndhilsing.
Ikke alltid jeg bruker etternavnet mitt. Ser an forsamlingen litt.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 10:19   #35
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Slappe håndtrykk

det verste som finnes er slappe veike håndtrykk,...

mister litt respekten for personen etterpå.. å interessen.. hehe

syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 10:44   #36
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Slappe håndtrykk

Jeg liker dårlig å hilse på fiskepuddinger. Et godt, men ikke altfor fast håndtrykk er ok.

De fleste av oss glemmer navnet til dem man hilser på fordi en er så opptatt av å fortelle sitt eget navn. Lærte derfor en lur måte til å bli bedre å huske. Gjenta navnet til den du hilser på. Hvis noen presenterer seg, så svarer du tilbake: "hyggelig å hilse på deg Hege"

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 10:47   #37
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Slappe håndtrykk

Jeg er fasinert over at jeg enda ikke har møtt noen som innrømmer å gi slappe håndtrykk. Unntaket er de med vonde henner osv.

Jeg er ikke så veldig begeistret for brytekamp-håntrykk heller.

Også er jeg ørlite misunnelig på de som er så flinke som Mim.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 10:50   #38
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slappe håndtrykk

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Det er jo ikke overalt at man har kultur for å sie sitt navn når man svarer telefonen. I Frankrike for eksempel, er det vanlig å svare telefonen med "allô" (du husker vel tv-serien). Jeg griper noen gange meg selv i, å svare telefonen med "allô". Det er ikke for å være uhøflig. Leste for nylig en ganske spennende artikkel om emnet, for kulturblandingen kan gi noen ganske morsomme åbningssekvenser på telefonsamtaler.

When in Rome...osv. Jeg forventer i hvertfall av voksne etnisk norske nordmenn at de er i stand til å si hva de heter og hva de vil når de ringer.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 10:53   #39
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slappe håndtrykk

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg håper virkelig jeg klarer å lære ungen dette også. Å presentere seg i telefonen (jeg blir frustrert, forvirret og gretten av folk som ikke presenterer seg, det er så utrolig uhøflig), å hilse pent, si takk og hei og værsågod og værsåsnill er samfunnets lim.

Jeg tvinger alle som ringer til å presentere seg med navn og ærend. Kan ikke fordra at ikke folk presenterer seg.

Det ble kanskje litt dumt da jeg bryskt ba om navnet til hun som ringte angående den jobben mannen min søkte på. Men men - jeg står for det. Man skal alltid presentere seg.

Jeg har forøvrig et fast håndtrykk ja.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 10:59   #40
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slappe håndtrykk

Jeg har slapt håndtrykk.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no