Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan vasker du gulv?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Hvordan vasker du gulv?
Med mopp, såpe og vann. 69 49,64%
Med mopp, men kun vann. 16 11,51%
Med mopp og våte engangskluter 8 5,76%
Med mopp og tørre engangskluter 4 2,88%
Med langkost og skureklut, såpe og vann 42 30,22%
Med langkost og skureklut, kun vann 0 0%
Deltakere: 139. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-07, 09:00   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Hvordan vasker du gulv?

Ja det lurer jeg på.

  Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 09:33   #2
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan vasker du gulv?

Flervalgspoll påkrevet! Veksler mellom tørr- og våtmopping og grønnsåpe og vann.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 09:35   #3
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan vasker du gulv?

Jeg har fått vaskehjelp.
Hun foretrekker å bruke bøtte, klut og langkost.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 09:36   #4
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan vasker du gulv?

Ja, og såpe og vann, selvsagt.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 09:41   #5
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan vasker du gulv?

Og når vi bruker såpe og vann ligger vi (les: mannen) på gulvet - ingen mopp eller langkost påkrevet.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 09:59   #6
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.827
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan vasker du gulv?

Vi bruker mopp med fuktet mopp + jif moppespray på flekker. Eller rettere sagt vaskehjelpen vår gjør det da.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 10:12   #7
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.323
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vasker du gulv?

Jeg veksler på. Jeg har både skureklut og langkost, engangstørrmopper, engangsvåtmopper og vanlig våtmopp (alt fra Jif). På laminat og tregulv bruker jeg stort sett tørr- og våtmopp uten såpe, men på steinflisene i gangen bruker jeg grønnsåpe og klut eller engangsvåt om det er skikkelig møkkete.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 10:16   #8
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan vasker du gulv?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Flervalgspoll påkrevet! Veksler mellom tørr- og våtmopping og grønnsåpe og vann.

  Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 10:17   #9
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vasker du gulv?

Støvsuger, tørrmopper og flekkfjerner. Har ennå ikke våtmoppet gulvet i nyhuset som vi overtok 1. juni.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 10:29   #10
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan vasker du gulv?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Flervalgspoll påkrevet! Veksler mellom tørr- og våtmopping og grønnsåpe og vann.

Samme her.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 10:31   #11
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.796
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vasker du gulv?

Det er mannens jobb, så jeg aner ikke.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 10:33   #12
Labolina
Superduperaktiv
 
Labolina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 709
Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Sv: Hvordan vasker du gulv?

Med mopp, såpe og vann.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 10:36   #13
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan vasker du gulv?

Med mopp, såpe og vann.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 10:38   #14
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan vasker du gulv?

Det mangler ett alternativ. jeg vasker ikke gulv.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 10:43   #15
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan vasker du gulv?

Mine nye flislagte bad blir vasket med mopp og vann.
Parkett går jeg over med ei fuktig tue,
mens stuegulvet som er av linoleum blir vasket med langkost og grønnsåpe. Her skraper jeg av vannet etterpå med langkosten.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 10:53   #16
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hvordan vasker du gulv?

Det spørs, men jeg bruker for det meste tørr og våt mopp, og øko-såpe fra Helios som bare inneholder naturlige greier, hvis jeg bruker såpe.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 12:28   #17
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan vasker du gulv?

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Modde - sleng gjerne inn et alternativ til.

  Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 13:51   #18
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan vasker du gulv?

Med langkost og skureklut, såpe og vann.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 13:59   #19
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan vasker du gulv?

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Med langkost og skureklut, såpe og vann.

Her også. Men det gjøres sjelden, dessverre. Mannen bemerket i dag at kjøkkengolvet var så annerledes gå på...

Kanskje fordi jeg nettopp har vasket det ?

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 14:26   #20
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan vasker du gulv?

Jeg veksler mellom mopp og skureklut, men bruker nok mest skureklut, såpe og vann.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no