Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du/dere for mange ting?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-13, 12:09   #21
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du/dere for mange ting?

Jeg er flink til å kvitte meg med ting siden vi bor tre personer på 57 kvm.
Jeg kjøper mye bøker og film, men gir bort/selger alt som ikke er så bra at det er verdt å beholde.
Har unger som arver leker og klær etter lilleøster. Kaster alt av klær som er slitt.
Ellers prøver jeg å tenke meg om tre ganger før jeg kjøper noe nytt.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 12:20   #22
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du/dere for mange ting?

Vi har alltid en stor sekk stående på vaskerommet som inneholder klær som skal ut. Når den er full så sorterer jeg og arver, selger og gir til fretex.

Vi jobber etter følgende regler:
-Virker ikke dingsen? Nei? Kast den.
-Kan den repareres og kommer noen til å ordne det? Nei? Kast den.
-Blir dette [insert sko/plagg/leke/dings] brukt? Nei? Kast den.
-Blir dette [insert sko/plagg/leke/dings] brukt? Ja? Er det mer enn et år siden? Kast den. (Unntatt bunader og annet som er verdt mer enn 5000,-, samt sesongtøy)
-Er du mer glad i personen som ga deg dette enn i tingen og beholder den for å ikke såre noen? (hyggelig mor, fæl vase) Kast den.
-Må du gjøre drastiske ting for å ta plagget eller dingsen i bruk? Slanke deg 20 kilo, kjøpe en ny VHS-maskin eller lignende? Ja? Kast den.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers

Sist redigert av Harriet Vane : 02-01-13 kl 12:25.
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 12:51   #23
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du/dere for mange ting?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

.
-Må du gjøre drastiske ting for å ta plagget eller dingsen i bruk? Slanke deg 20 kilo, kjøpe en ny VHS-maskin eller lignende? Ja? Kast den.

Den var kanskje ikke så dum, den der. Det eneste vi har for mye av (og da spesielt jeg) er klær og jeg har sikkert en 30 plagg som ville sittet supert- om jeg bare gikk ned 5-7 kg. Noe jeg ikke har klart på de siste ti årene.
Ellers har vi vel en skuff eller tre der vi har div. elektrisk utstyr og kabler som ingen lenger vet hvor hører til, det burde vært kastet, men vi klarer aldri å komme i gang med det. Bortsett fra disse to syndene, er vi ganske flinke. Vi kaster/gir vekk med jevne mellomrom og kjøper lite nytt dilldall, verken blomsterpotter, bøker eller filmer. Bøker låner vi, og så har vi Netflix.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 12:56   #24
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du/dere for mange ting?

Vi hadde et raid i både kjøkken- og klesskaper samt alle hyller og skuffer i høst, men ser faktisk at det er på tide å ta et raid til. Vi har eskevis med kjøkkengreier vi ikke har pakket ut en gang (etter at vi flyttet inn her for tre og et halvt år siden), og disse eskene er det på tide å gå gjennom tror jeg...

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 13:15   #25
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du/dere for mange ting?

Jeg har ikke for mange ting, jeg har bare for liten plass til å ha dem på.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 13:21   #26
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du/dere for mange ting?

Ja, vi har for mye, rydder for dårlig og for sjelden.
Og jeg er ikke fornøyd med, og har ønsker om å få gjort noe med det, selv om jeg ikke helt ser lyset i tunnelen ut av kaoset.
Men litt om gangen, er et bra utgangspunkt, ikke sant?? :skingrestemme:

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 13:23   #27
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du/dere for mange ting?

Vi har nettopp flytta og fikk rydda godt så vi har i grunnen ikke for mange ting. Enkelte slektninger mener visst at vi har for lite ting og ønsker å dytte på oss alt fra duker til stoler "siden vi har så god plass og de ikke trenger de lenger". De presterer også å bli snurt når jeg ikke ønsker å fylle opp huset med unødvendige ting. Ungen har ikke for lite leker akkurat, men det som ikke lekes med forsvinner og går til egnet sted (søpla/loppis).

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 13:31   #28
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.444
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du/dere for mange ting?

Tja... kanskje? Synes det meste er i bruk, men det kunne likevel gjerne med fordel vært mindre av både klær og leker. Vi har også en god del på loftet, der burde vi absolutt tatt en ryddesjau.

Har blitt flinkere til å kaste eller gi bort endel til loppis og fretex.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 13:31   #29
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du/dere for mange ting?

Tja. Vi har for mye av noe, og for lite plass til alt det andre.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 13:42   #30
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.073
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du/dere for mange ting?

Altfor mye av alt

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 13:49   #31
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du/dere for mange ting?

Nope, ikke egentlig. Barnerommet er litt overfylt, men så er det også ganske lite og deles av to i pøbelalderen. Jeg har vært ganske nøye på å ikke handle inn noe jeg ikke faktisk har bruk for eller virkelig, virkelig, virkelig ønsker meg etter forrige flytting for halvannet år siden. Å tømme den forrige leiligheten satte sine spor.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 13:50   #32
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.812
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du/dere for mange ting?

Om vi har for mange ting?

Jeg er, gud hjelpe meg, gift med et ekorn som ikke klarer kvitte seg med noe som helst. Kjelleren vår ser ut deretter.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 14:02   #33
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.827
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du/dere for mange ting?

Ja, det har vi, men rydding gjøres kontinuerlig. Vi prøver å rydde vekk for små klær så fort som mulig og sender dem videre.

Jeg har latt meg inspirere av tråden til Tallulah om rydding etter liste. Vi har potensiale for forbedring her. Helt klart.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 14:07   #34
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du/dere for mange ting?

Lurt å kaste/gi bort ting man ikke har brukt siste året.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 16:20   #35
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Har du/dere for mange ting?

Vi er flinke til å rydde og gi bort, men vi er også altfor flinke til å tenke "Vi tar vare på den, vi får sikkert bruk for den en gang". Vel, det får vi jo aldri, så heretter skal vi gi bort alt fremfor å bare rydde det bort og la det stå lagret i boder og garasjen år etter år.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 16:48   #36
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du/dere for mange ting?

Jeg skal gå gjennom voksenklærne etter HV-standard snart. Det er ganske mye der som kunne vært brukt om 10 kg eller noe sånt. Joda, vi skal begge ned 10 kg, men noe sier meg at vi da like godt kan kjøpe nye klær uansett. Evt kan jeg rydde dem inn i boden istedenfor at de ligger og tar opp plass i skapet og gjør det vanskelig å få plass til de klærne som faktisk er i bruk.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 20:34   #37
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.409
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du/dere for mange ting?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Vi har alltid en stor sekk stående på vaskerommet som inneholder klær som skal ut. Når den er full så sorterer jeg og arver, selger og gir til fretex.

Sånn gjør jeg og, veldig praktisk!

Jeg er flink til å ikke spare på ting og har gitt bort mye til Fretex og på finn i året som gikk. Jeg er ikke en samler og ting generelt har ikke så mye verdi for meg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 20:42   #38
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du/dere for mange ting?

Jeg rydder jevnlig og gir bort jevnlig. Sorterer ettersom hva som kan selges, hva som kan gis bort til kjente og hva jeg gir til Fattighuset, et krisesenter i nærheten osv. Så nei - vi har ikke for mye. Vi tar kun vare på det vi bruker, og handler også kun det vi trenger.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 20:48   #39
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du/dere for mange ting?

Ja, det har jeg. Jeg ble sittende med felles bolig etter samlivsbrudd, og rakk aldri å ta en skikkelig opprydning før jeg skulle flytte. Dermed ble det mye ting med hit som jeg egentlig ikke trenger. Jeg holder på å sortere ut litt nå, og håper å få tatt litt grundig i kjelleren også. Heldigvis bor jeg ganske nært Fretex, så jeg skal få pappa til å kjøre et lass dit når jeg bare får samlet opp.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 21:41   #40
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du/dere for mange ting?

I år, eller i fjor da har jeg fått mer overskudd og hatt ork og tid til å rydde i både skap og loft så vi har kvittet oss med alt av sportsutstyr som er for lite for minstemann.
Klær har jeg også blitt kvitt. En god del leker også. Så vi er igang. Det er deilig å føle at det har blitt mindre på loftet.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no