Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er dette egentlig en forside verdt?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-06, 15:23   #1
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er dette egentlig en forside verdt?

Jeg ble litt oppgitt over VG i dag, jeg...

Greit - nå er vel VG i praksis nærmest en underavdeling av Se&Hør,
men det får da være måte på -
når hele forsiden til VG er viet - med krigsoverskrifter -
at mannen til Prinsesse Ragnhild har vært utro og fått et barn...

Greit - gubben er 83 år -
hadde han vært utro med en yngre kvinne og fått et barn nå,
så hadde det kanskje vært litt småmorsomt, i det minste...

Men om man så gidder å lese skiten,
hvilket jeg igrunn irriterer meg over at jeg gadd å gjøre -
(dog på nett, ville ikke kaste bort en tier på papirutgaven...)
så oppdager man at utroskapen - se det skjedde for 20 år siden -
kona vet om det - har tilgitt gubben...

Og på toppen av det hele viser DNA-test
at ungen - som i dag er en voksen dame -
ikke engang er barnet til Lorentzen...

Hvor ble det av nyhetsverdien da -
om det i det heletatt var en nyhetsverdi i det i utgangspuntet?

Er det greit å vie hele førstesiden til vås og rør -
eller viser det bare at VG en gang for alle har kastet inn håndkleet,
og snart kan begynne å kalle seg et daglig sladderblad?

(Og det var dagens lille hjertesukk fra lille, rare meg... )

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 15:31   #2
OlleVia
Erfaren
 
OlleVia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 891
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Er sååå enig med deg! Jeg leste denne sensasjonelle nyheten i Se&Hør, og det er kun DER den type nyheter hører hjemme. Vet ikke jeg, men om jeg hadde vært journalist i Vg så hadde jeg vært litt flau over å ikke komme med noen bedre første side enn det! MÅ vel finnes noe annet som skjer i verden?

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 15:32   #3
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

*skynder meg å gå inn på vg.no*

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 15:33   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

VG er jo omtrent Se & Hør i papirutgave da.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 15:39   #5
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

De har vel forstårr at store overaskrifter lønner seg. Jeg på forsiden av VG på butikken i formiddag, men det fristet ikke å kjøpe avisen.

Men det er nok mange som liker å lese denne type stoff.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 15:41   #6
Siggi
håpløs
 
Siggi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 166
Siggi har et hav av muligheter foran seg
Standard

slike nyheter høre hjemme i se og hør, og her og nå

__________________
- Galskap er arvelig. En får det av sine barn. -

Siggi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 15:48   #7
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

- Brystene er helt ekte!
Mia svarte leserne

Her snakker vi førstesidestoff!

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 18:38   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

- Brystene er helt ekte!
Mia svarte leserne

Her snakker vi førstesidestoff!

Å jøye meg - jeg er glad jeg endelig fikk vite det!
Har grubla lenge over puppene til Mia!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 19:08   #9
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Å jøye meg - jeg er glad jeg endelig fikk vite det!
Har grubla lenge over puppene til Mia!

Jeg har ikke kjøpt det heller.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 19:25   #10
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Eneste forskjellen mellom VG og Se og Hør er i mine øyne at VG lages på dårligere papir og kommer ut hver dag.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 19:31   #11
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare vent til Britney snubler igjen, dere. Da er dette glemt.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 19:43   #12
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, det er vel i grunnen bare papirkvaliteten som skiller Vg og Se og Hør. Og dagen etter at nyheten har stått på Vg.no, så kommer den i Stavanger Aftenblad (vel kanskje ikke med så store overskrifter da)

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 19:46   #13
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Bare vent til Britney snubler igjen, dere. Da er dette glemt.



ellers så er nok vg papir utgaven av se og hør bare med litt nyheter ved siden av.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 19:56   #14
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ga opp VG for lenge siden, husker det var en dag jeg bare såvidt fikk med meg slutten av nyhetene på radioen før jeg gikk hjemmefra. Det var noe med at det var blitt bombet et eller annet sted. Men VG? På forsiden deres sto det i krigstyper: "Høne la rart egg!"

Det var omtrent da jeg ga opp.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 21:04   #15
mammami
Så stor, den lille lykken
 
mammami sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Innlegg: 827
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er jo i utgangspunktet uinteressert i Kongehuset, men noen av dem er morsomme. Prinsesse Ragnhild er ikke morsom, hun er bare gammel og trist. At han dere fjompen hun er gift med engang for lenge siden hadde et forhold, som resulterte i et barn - som viser seg å ikke være hans -?

jeg tror jeg dør på meg, altså

__________________
m a m m a m i
Når du virkelig ønsker deg noe, vil hele universet arbeide for at ønsket ditt skal bli oppfylt. (Cuelho, Alkymisten)
mammami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 21:08   #16
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har jeg valget mellom Vg og Dagbladet, kjøper jeg konsekvent Dagbladet.
Det er hakket under Vg i Se og Hør-faktor.

Synes forøvrig saken er trist for jentas del.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 10:41   #17
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det mest tragiske er at inni avisen hadde de, etter å ha brukt mangfoldige sider på sladdersaken. hadde en hel sides "kommentar" fra, av alle, han der Grimstad, om Kongehuset og Sladderpressen og denne saken og hva-har-du. Ikke mye selvinnsikt og selvironi der i gården...

(Og grunnen til at jeg leste det er at svigermor hadde dratt det med hjem og det var det eneste jeg fant der og da... )

Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 10:44   #18
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

- Brystene er helt ekte!
Mia svarte leserne

Her snakker vi førstesidestoff!

Hvem er Mia?
Jeg føler meg helt utenfor - leser jeg feil nyheter?

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 10:48   #19
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har sluttet å kjøpe Dagbladet og /eller VG, og det er ikke noe savn i hverdagen.

Kjøper Dagbladet på lørdag, mest for Magasinet, og fordi vi da har litt tid til litt sladder og kos

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 10:49   #20
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Det verste er jo at jeg faktisk leser sånne saker. Så det er vel derfor avisene holder på sånn. De hadde nok ikke gjort det hvis det ikke hadde vært for at det er sånt stoff som selger.
Jeg måtte f.eks. klikke meg inn på linken for å se hva det handlet om. Min unnskyldning får være at ordet bryster var nevnt, og jeg er jo gutt, så...

Men det er ikke noe jeg er stolt av.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no