Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Denne saken har satt meg helt ut. Advarsel - sterkt innhold! (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-06, 20:40   #41
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er mye tragisk som jeg enkelte dager ikke ønsker å ta inn over meg. Denne leste jeg som sagt og selv om den er tragisk, så traff den ikke i sippe-delen av hjernen.

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 21:09   #42
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Holder det ikke med advarsel - sterk link, så kan man styre unna hvis man er av den sarte typen.
HI skriver jo at linken er sterk basert på egne følelser. At den ikke er sterk for deg er jo forsåvidt ikke noe hun kan forutse?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 21:11   #43
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ergo burde det være enkelt å gi et par stikkord om sakens innhold. Men vil man være sær og vanskelig, så vær så god.

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 21:12   #44
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pøh, det er du som er sær og vanskelig. Ingen andre reagerer jo på dette, og de fleste skjønner jo at linken ikke er for sarte sjeler. Dessuten er det jo ikke så lett å finne en litt moderert tittel eller stikkord til en slik sak. Jeg kunne jo kanskje skrevet "barnedrap", men ...

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 21:13   #45
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jeg vel aldri. *påtatt englefjes*

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 21:14   #46
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er virkelig påtatt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 21:15   #47
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 13:05   #48
Nora
Nybegynner
 
Nora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 15
Nora har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Denne saken har satt meg helt ut. Advarsel - sterkt innhold! (VG)

Klarer ikke å lese hele....

Nora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 13:11   #49
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Denne saken har satt meg helt ut. Advarsel - sterkt innhold! (VG)

Det er virkelig tragisk dt som har skjedd, hun som gjorde det mangler virkelig noen vitale deler i toppetasjen.
Selvfølgelig er det lett å tenke at man i slike situasjoner er for dødsstraff. Spesielt med en gang man leser det.

Men når alt kommer til alt er jeg imot dødsstraff.
Dreper du noen dreper vi deg, for det er ikke lov å drepe..................
Det ble vel innført for å virke preventiv, slik at andre ikke bgikk drap. Men det er også bevist at den virkningen har de langt i fra oppnådd.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 02:30   #50
Siggi
håpløs
 
Siggi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 166
Siggi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Denne saken har satt meg helt ut. Advarsel - sterkt innhold! (VG)

den damen må jo være alldeles syk

__________________
- Galskap er arvelig. En får det av sine barn. -

Siggi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 00:10   #51
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Denne saken har satt meg helt ut. Advarsel - sterkt innhold! (VG)

Gjør det at hun var syk, psyk, dopet eller på annen måte utilregnelig denne handlingen mer forståelig? Er det enklere å unnskylde henne da?
Jeg har ikke ord for slike hendelser som denne. Det hjelper ikke pokker hva for årsak som har utløst galskapen hennes, hun er splitter pine gal og syk og psyk og bør skjermes fra omverdene for evig tid.

Ja, og dersom det er dødsstraff i staten hun bor i, så er det vel å forvente at det blir straffen hennes.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 00:16   #52
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Denne saken har satt meg helt ut. Advarsel - sterkt innhold! (VG)

Slike ting får meg ikke til å gråte, men de får meg lynende forbanna. Faktisk så forbanna at jeg tror jeg hadde vært i stand til å drepe.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 00:44   #53
anakonda
https://www.giblod.no/
 
anakonda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 670
anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Sv: Denne saken har satt meg helt ut. Advarsel - sterkt innhold! (VG)

Stakkars unger.

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 04:26   #54
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne saken har satt meg helt ut. Advarsel - sterkt innhold! (VG)

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Gjør det at hun var syk, psyk, dopet eller på annen måte utilregnelig denne handlingen mer forståelig? Er det enklere å unnskylde henne da?

I mine øyne er ikke det å forstå en handling det samme som å unnskylde den. Jeg synes det at et menneske er psykisk syk gjør en slik handling forståelig, ja. Jeg synes også at mennesker som er alvorlig psykisk syke ikke skal dømmes i rettsvesenet - det er dog ikke det samme som at de er unnskyldt eller at handlingene deres får konsekvenser for dem selv.

him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 09:06   #55
Heidi
Vaffel
 
Heidi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 417
Heidi er litt kulHeidi er litt kulHeidi er litt kul
Standard

Sv: Denne saken har satt meg helt ut. Advarsel - sterkt innhold! (VG)

Jeg håper dama råtner i et millitært fengsel.
Noe annet fortjener hun faen meg ikke.

Heidi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:00   #56
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Denne saken har satt meg helt ut. Advarsel - sterkt innhold! (VG)

Jeg ble også veldig opprørt av denne hendelsen. Dette må helt tydelig være en syk person som kan ha gjort noe sånt. Utrolig.

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 21:24   #57
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne saken har satt meg helt ut. Advarsel - sterkt innhold! (VG)

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Gjør det at hun var syk, psyk, dopet eller på annen måte utilregnelig denne handlingen mer forståelig? Er det enklere å unnskylde henne da?
Jeg har ikke ord for slike hendelser som denne. Det hjelper ikke pokker hva for årsak som har utløst galskapen hennes, hun er splitter pine gal og syk og psyk og bør skjermes fra omverdene for evig tid.

Ja, og dersom det er dødsstraff i staten hun bor i, så er det vel å forvente at det blir straffen hennes.

Opprinnelig lagt inn av Heidi, her.

Jeg håper dama råtner i et millitært fengsel.
Noe annet fortjener hun faen meg ikke.

Jeg blir litt matt av sånne innlegg som dette, kjenner jeg.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 21:55   #58
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Denne saken har satt meg helt ut. Advarsel - sterkt innhold! (VG)

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg blir litt matt av sånne innlegg som dette, kjenner jeg.

Hun bør skjermes for omverden for sin egen, og alle andres sikkerhets skyld.

Jeg har ikke skrevet at jeg er for dødsstraff om det var det du ville frem til... Men det er vel å tro at hun vil få den straffen ettersom dette faktisk har skjedd i USA hvor dødsstraff praktiseres for langt mindre bestialske drap enn dette.

Så hva er det du blir matt for? Begrunn.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 22:07   #59
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne saken har satt meg helt ut. Advarsel - sterkt innhold! (VG)

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.


Så hva er det du blir matt for? Begrunn.

Skavvise. Jeg syns handlingen blir mer forståelig når personen gjør det fordi h*n er psykisk syk. Konsekvensen av handlingen er forferdelig og tragisk, men det er tross alt sykdom som ligger bak.
At man sier man ønsker at syke mennesker skal råtne i fengsel blir for meg snevert og korttenkt.

Det var altså føste del i ditt innlegg og hele innlegget til Heidi som i kombinasjon fikk meg til å rolle veldig.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 22:35   #60
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Denne saken har satt meg helt ut. Advarsel - sterkt innhold! (VG)

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Skavvise. Jeg syns handlingen blir mer forståelig når personen gjør det fordi h*n er psykisk syk. Konsekvensen av handlingen er forferdelig og tragisk, men det er tross alt sykdom som ligger bak.
At man sier man ønsker at syke mennesker skal råtne i fengsel blir for meg snevert og korttenkt.

Det var altså føste del i ditt innlegg og hele innlegget til Heidi som i kombinasjon fikk meg til å rolle veldig.

Ja at damen er syk evt. psyk er det vel liten tvil om i alle fall. Det er vel litt for tidlig ennå og vite hva fagfolket mener om den saken ennå, og kun rettssaken vil vel kunne gi en forklaring på hva som forårsaket denne bestialske handlingen. Har fulgt med på saken endel her vi bor (har bare amerikansk tv...) og det har jo kommet frem endel ting som tyder på at hun ikke bare var sinnssykt i gjerningsøyeblikket når man klarer å ta livet av 5 personer uten skrupler, og det taler jo ikke akkurat til hennes fordel i en rettssak.

Her står forresten litt mer:
http://www.cbsnews.com/stories/2006/...n2033917.shtml

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no