Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor flaut er det å ha med popcorn hjemmefra på kino?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-14, 21:19   #61
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor flaut er det å ha med popcorn hjemmefra på kino?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Men Tallulah, at jeg sier jeg respekterer dem er ikke det samme om jeg mener at du ikke gjør det. Det er bare det at jeg har en veldig iboende respekt for servicenæringen og at de skal få holde på med sine greier på sitt sted, så for meg er det rett og slett ikke en tanke å ha med meg medbragt på et sted der det jeg medbringer selges.

Mener du at ethvert etablissement med en kiosk inni er et spisested på den måten at man ikke bør ha med seg mat/drikke/snop? Hadde kinoen vært et servicepunkt hvor man kunne bestille mat/få servering hadde jeg vært enig med deg, men det er jo rett og slett en kiosk i gangen det er snakk om? (Og å ha med snop og drikke har alltid vært vanlig her i byen, forskjellen til popcorn er at dette er så synlig).

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-14, 21:24   #62
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.170
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor flaut er det å ha med popcorn hjemmefra på kino?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Mener du at ethvert etablissement med en kiosk inni er et spisested på den måten at man ikke bør ha med seg mat/drikke/snop? Hadde kinoen vært et servicepunkt hvor man kunne bestille mat/få servering hadde jeg vært enig med deg, men det er jo rett og slett en kiosk i gangen det er snakk om? (Og å ha med snop og drikke har alltid vært vanlig her i byen, forskjellen til popcorn er at dette er så synlig).

Ja, og jeg er på kino hvert 3. år ellerno, så jeg skal vel egentlig bare tie stille

Tja, for meg fremstår kiosken som en del av kinoetablissementet, og jeg vet liksom ikke hva man skal kunne sammenlikne det med ellers?
Slike badeland, kanskje? Der er det jo ofte kiosk/spisested om er annen drifter på en selve badelandet, og jeg ville ikke tatt med meg mat eller godis hjemmefra dit heller.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-14, 21:27   #63
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.111
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor flaut er det å ha med popcorn hjemmefra på kino?

Jeg skjønner at man har respekt for folk i serviceyrker, altså, og for etablissementer som selger mat og drikke - men jeg synes ikke en kiosk fortjener spesiell respekt bare fordi den har fått en veldig lukrativ plassering og dermed kan ta blodpris. Det samme gjelder kiosker i badeland eller tivoli.

Jeg skjønte ikke helt hvor det med å ta med seg søppelet sitt kom fra. Er det noen grunn til å tro at de som har med seg popcorn hjemmefra kaster emballasjen på gulvet i større grad enn de som kjøper på stedet?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-14, 21:27   #64
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.069
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor flaut er det å ha med popcorn hjemmefra på kino?

Jeg synes det er veldig rart å tenke at en overpriset kiosk med ekstremt lukrativ plassering i tillegg skal ha monopol på å levere godis til film.
Vi tar med popcorn, godis og drikke på kino. Vi tar også med oss mat i fornøyelsesparker, godteri på fotballkamper, mat på toget (å bare handle i nsb-kiosken er ikke særlig aktuelt...) osv osv.
Vi er 7 stk i familien. Hvis alle 7 skal på kino, koster kinobillettene oss 910,-
Hvis alle skal ha hver sin popcornbøtte (var det 69 noen sa det kosta?) og en brus, ville det i tillegg blitt 665,-
Så har vi 25 minutter kjøring hver vei + parkering. Plutselig er en hyggelig kinotur for familien en utflukt som koster oss 2000,- Nei, jeg sparer inn der jeg kan.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-14, 21:29   #65
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor flaut er det å ha med popcorn hjemmefra på kino?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Ja, og jeg er på kino hvert 3. år ellerno, så jeg skal vel egentlig bare tie stille

Tja, for meg fremstår kiosken som en del av kinoetablissementet, og jeg vet liksom ikke hva man skal kunne sammenlikne det med ellers?
Slike badeland, kanskje? Der er det jo ofte kiosk/spisested om er annen drifter på en selve badelandet, og jeg ville ikke tatt med meg mat eller godis hjemmefra dit heller.

Badeland er ett eksempel ja, der er det virkelig helt håpløst hvis man skal være prisgitt det de selger, det er jo bare junk. Parker og lekeland er andre eksempler, sistnevnte bruker å ha matforbud noe som kan være forståelig i og med cafeutforming kanskje. Biblioteket er i Trondheim også sammenlignbart, men en cafe som ligger inne i biblioteket og som trenger kunder for å overleve og som for mange eldre er endel av opplevelsen.

Men ikke for det, hvis det hadde vært medbragtforbud hadde jo ikke løsningen vært å kjøpe mye i den kiosken, da hadde det blitt som på lekeland der jeg gjør det klart for ungene at masing = exit, mao litt kjipere opplevelse.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-14, 21:30   #66
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor flaut er det å ha med popcorn hjemmefra på kino?

På de badelandene vi frekventerer er det lov å ta med medbrakt. De aller fleste fornøyelsesparker har egne piknikområder også, hvor man kan nyte medbrakt.

Jeg hadde selvsagt ikke tatt med en flaske rødvin på Gimle, der er jo serveringen en del av opplevelsen, men jeg er ikke med på at ethvert bygg som huser en kiosk er fredet for medbrakt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-14, 21:48   #67
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.170
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor flaut er det å ha med popcorn hjemmefra på kino?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg skjønte ikke helt hvor det med å ta med seg søppelet sitt kom fra. Er det noen grunn til å tro at de som har med seg popcorn hjemmefra kaster emballasjen på gulvet i større grad enn de som kjøper på stedet?

Det var på en måte for å si noe om at de som jobber i kiosken også har jobb i kinosalen, og at de må håndtere søppelet, uansett hvor det kommer fra, og at man kan tenke at greit å ta søppelet fra det de selger, men også hjemmefrasøppelet.
Jeg tviler ikke på at en del kaster søppelet sitt selv, men å ta en runde i en tom kinosal etter endt forestilling er en trist syn. ufattelig mange sløve folk der ute.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-14, 21:48   #68
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.440
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor flaut er det å ha med popcorn hjemmefra på kino?

Litt flaut, men veldig lurt. Vi gjør det av og til om vi går på kino i byen. Går vi på kino lokalt kjøper vi popcorn der (bidrar positivt til lokalkinoens økonomi)

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-14, 21:51   #69
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor flaut er det å ha med popcorn hjemmefra på kino?

Jeg tenker at der viser man respekt ved å rydde selv så godt man kan. Men akkurat det at de rydder ser jeg på som en del av avtalen bedriftene imellom, det påvirker ikke hvor jeg handler. Det kan være bedre grunner til å handle på nabokiosken. Jeg tviler på at de fikk selge popcorn hvis de ikke tok den jobben.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-14, 21:53   #70
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.069
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor flaut er det å ha med popcorn hjemmefra på kino?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Det var på en måte for å si noe om at de som jobber i kiosken også har jobb i kinosalen, og at de må håndtere søppelet, uansett hvor det kommer fra, og at man kan tenke at greit å ta søppelet fra det de selger, men også hjemmefrasøppelet.
Jeg tviler ikke på at en del kaster søppelet sitt selv, men å ta en runde i en tom kinosal etter endt forestilling er en trist syn. ufattelig mange sløve folk der ute.

Det er ikke de som jobber i kiosken som rydder kinoen hos oss.
En helt uvitenskapelig påstand fra meg vil også være at de med medbrakt popcorn/drikke/mat i større grad tar med seg søpla si (styrer mye i forkant av kino, passer på at alt er med hjem/i søpla).

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-14, 21:54   #71
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor flaut er det å ha med popcorn hjemmefra på kino?

Å ta med ting på kino ser jeg på som å ta med mat på badeland og fornøyelsesparker, og der er det jo også fritt frem å ta med egen mat. Pirbadet i Trondheim selger bare junk så det er ikke aktuelt på en flekk at vi bare spiser mat derfra.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-14, 21:54   #72
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.475
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor flaut er det å ha med popcorn hjemmefra på kino?

Her er det de som jobber I kinoen som ryddet ikke kiosken. Kinoen har selv noe severing. Vin på opera (jeg lurte veeeeeldig lenge på hva det var vi skulle få se i let miserables som krevde 18 år), kaffe og sjokolade
innkludert på enkelte saler.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-14, 21:59   #73
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.170
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor flaut er det å ha med popcorn hjemmefra på kino?

Det er nok sikkert forskjell fra kino til kino hvordan det gjøre, men her er Candygirlsa også salryddere.
Jeg tenker at så lenge det er lov å ha med medbragt får folk gjøre som de vil, jeg var bare overrasket over den massive enigheten om hvor teit det var å nekte publikum å ha med seg eget popcorn i et av de tidlige innleggene.
For meg er det helt naturlig, men jeg ser jo at jeg er i sterkt mindretall her.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-14, 22:14   #74
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor flaut er det å ha med popcorn hjemmefra på kino?

Om det hadde vært regler på at det ikke var lov, så hadde vi selvsagt ikke gjort det.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-14, 22:36   #75
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor flaut er det å ha med popcorn hjemmefra på kino?

Vi er bare to stk, men jeg ser like vel muligheten til å spare noen kroner på å ta med oss medbrakt popcorn og annet godteri kjøpt på butikken. Den lokale kinoen tilbyr bare ferdigpoppet fra Maarud eller lignende, da tar jeg heller med selv. Ikke tenkt på det før jeg så noen som hadde med selv tidligere i år.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-14, 23:13   #76
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor flaut er det å ha med popcorn hjemmefra på kino?

Etter vi hadde ett ekstra barn med på kino rett før jul og alle fikk en liten popcorn, en brus og en kjærlighet på pinne og vi måtte punge ut nesten 900 kr for festlighetene (inkl billetter), fant vi ut at heretter blir det medbrakt.
Vi snakket litt med noen venner om dette og de hadde alltid med hjemmepoppa popcorn.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-14, 23:45   #77
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor flaut er det å ha med popcorn hjemmefra på kino?

Popcorn tar jeg ikke med for det er kun godt varmt. Vi har ofte tatt med brus og godteri fra butikken.

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Helt innafor! Vi popper og har i poser før vi drar. 69,- for popkorn og brus er jo galskap, særlig når vi er 6 stk!

Vi er også 6 stk, men sjelden vi er mer enn 5 stk samtidig på kino. Vi betaler da 128 kr for 5 popcorn og 5 halvlitere med brus. Det syns ikke jeg er så galt egentlig. Man må jo ut med nesten 100 kr for 5 halvlitere brus kjøpt på butikken.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 00:22   #78
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor flaut er det å ha med popcorn hjemmefra på kino?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hvis de hadde servering i kinoen hadde det vært logisk at det hadde vært forbudt med medbragt, men det er en kiosk som har fått en lukrativ plassering på et sted hvor alle kjøper godteri, de kan selge omtrent til den prisen de vil. Litt som å selge drikke inne på flyplasser. Jeg kan rapportere at prisen ikke stopper trøndere på julekino. Mange hadde ikke bare en type snacks, men flere foran seg og det var eviglang kø gjennom kiosken. Det vi egentlig skulle unngå, men det skar seg fordi vi ikke hadde nok 3d-briller. På små bygdekinoer blir det også noe annet, litt som på fotballbaner etc, der er det snakk om å støtte opp om arrangementet.

Hadde de ikke nok 3D briller? Eller "vi"?
Er det noe som må kjøpes?


Jeg tenker også at det er forskjell på kiosk som har location på kinoen og kiosk/servering som er en del av kinodrifta og hvor kioskpersonalet er dem som rydder opp. Det gjør de vel ikke der det er en kiosk med annen eier som har location på kinoen?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 00:27   #79
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor flaut er det å ha med popcorn hjemmefra på kino?

Man må jo kjøpe 3D-briller ja, om man ikke har fra før.

Jeg ble sjokka over at de ikke har noen skranker for billettsalg på Prinsen lengre. Bare automater :shock:.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-14, 00:27   #80
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.844
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor flaut er det å ha med popcorn hjemmefra på kino?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Vi er også 6 stk, men sjelden vi er mer enn 5 stk samtidig på kino. Vi betaler da 128 kr for 5 popcorn og 5 halvlitere med brus.

Det var ingenting, nei! Her tror jeg faktisk jeg betalte 75 kroner eller noe tilsvarende avsindig for en liten bøtte popcorn nå i desember. (Og ja, det stemmer at det bare er popcorn denne medbrakt-regelen gjelder her.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no