Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Liker du Skappel-genseren?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor begeistret er du over Skappelgenseren?
1 - lite begeistret 100 43,29%
2 46 19,91%
3 44 19,05%
4 29 12,55%
5 - veldig begeistret 12 5,19%
Deltakere: 231. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-12, 00:06   #201
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Liker du Skappelgenseren?

Jeg har overtalt mamma til å strikke den til meg!

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 10:55   #202
lavendely
Singing in the rain
 
lavendely sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 395
lavendely er litt kullavendely er litt kul
Standard

Sv: Liker du Skappel-genseren?

Et slikt nøste skal vist holde til en hel genser!

__________________
3 små '07'09'11
lavendely er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 18:44   #203
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du Skappel-genseren?

Men det er jo mest akryl, og vil ikke bli det samme som ull/alpakka i det hele tatt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 10:53   #204
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du Skappel-genseren?

Det måtte komme: http://minmote.no/index.php/2012/09/...ls-integritet/

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 10:53   #205
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.383
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du Skappel-genseren?

Dorthe blir beskyldt for plagiat i Natt&Dag.
http://minmote.no/index.php/2012/09/...ls-integritet/

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 11:47   #206
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Liker du Skappel-genseren?

Det er jo ganske dust å kalle det plagiat synes jeg. Når jeg googlet denne genseren dukket det opp bilder av Dorthe sammen med barna fra sånn 80-tallet hvor både hun og den ene datra hadde på seg en slik genser, dog ikke så "baggy" som Dorthe hadde strikket. Det er jo et helt standard mønster fra den tiden, jeg husker at flere jeg kjente hadde slike, eller veldig lignende gensere på 80-tallet.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 12:09   #207
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du Skappel-genseren?

Jeg har ikke problemer med at hun kopierer genseren. Men sett i lys av at hun også klager over at garnbutikker "utnytter oppskriften og selger feil garn" blir det litt merkelig.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 12:14   #208
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du Skappel-genseren?

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

500,-? Hvilket garn er det? Min kostet 900,- (nå dåner dere vel...) i bare garn, men fikk den til 30-års dagen min, da.
Men om den koster bare 500,- i annet garn så kunne jeg gjerne ønsket meg én til.

Drops Alpaca pluss Drops Vivaldi. Blir utrolig deilig og lett, og passe pusete.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 12:17   #209
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du Skappel-genseren?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg har ikke problemer med at hun kopierer genseren. Men sett i lys av at hun også klager over at garnbutikker "utnytter oppskriften og selger feil garn" blir det litt merkelig.

Jeg har heller ikke problemer med det. Som jeg har nevnt før så tenker jeg at det er en ytterst lite nyskapende og original oppskrift som de færreste kan ta patent på - "alle" som levde på 70- og 80-tallet har vel hatt en slik genser i skapet en gang, strikket på fri fantasi, tenker jeg.

Som deg synes jeg dog det er litt spesielt at hun/døtrene går ut og klager på garnbutikker og garnbruk etc.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 12:20   #210
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Liker du Skappel-genseren?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Men sett i lys av at hun også klager over at garnbutikker "utnytter oppskriften og selger feil garn" blir det litt merkelig.

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Som deg synes jeg dog det er litt spesielt at hun/døtrene går ut og klager på garnbutikker og garnbruk etc.


DET er jeg enig i. Har ikke fått med meg at hun gjør det, men det blir bare veldig rart rett og slett.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 12:23   #211
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du Skappel-genseren?

Jeg syns også denne genseren er for enkel og vanlig til å kunne tas patent på. Jeg strikket flere veldig lignende på åttitallet, rettstrikking, rett opp og ned, og kortere foran enn bak. At de begynner å klage på at folk bruker andre typer garn er jo bare latterlig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 09:59   #212
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du Skappelgenseren?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

1.

Jeg synes den er formløs, og på meg ville den sett ut som duken på en lavvo. Og så synes jeg det ser ut som den er revnet i siden.

Jeg må komme med en kommentar til svaret mitt i denne tråden. Før jul fikk jeg en Skappellignende genser, strikket av min beste venns svigermor (faktisk). Og selv om jeg holder på at jeg er for stutt til å kle den, så har brukt den mye som kosegenser. Den er veldig god å ha på! Jeg drar den på over pysjen om morgenen, for den er så vid at ingen ser at jeg ikke har på BH.

Utendørs holder jeg en knapp på Mariusgenseren, for Skappelgenseren er for vid til å være behagelig under yttertøy.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 10:03   #213
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.829
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du Skappel-genseren?

Jeg tror ikke egentlig noen-idetheletatt kler den, men den er utrolig deilig og ganske kul, så da gir jeg litt blaffen i kledeligheten, egentlig.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 10:05   #214
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du Skappel-genseren?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg tror ikke egentlig noen-idetheletatt kler den, men den er utrolig deilig og ganske kul, så da gir jeg litt blaffen i kledeligheten, egentlig.

Venninnen min, som er 10 cm høyere enn meg, kler sin veldig godt. Hun ser kul ut i sin. Jeg ser bare komfortabel ut.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 10:11   #215
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Liker du Skappel-genseren?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg syns også denne genseren er for enkel og vanlig til å kunne tas patent på. Jeg strikket flere veldig lignende på åttitallet, rettstrikking, rett opp og ned, og kortere foran enn bak. At de begynner å klage på at folk bruker andre typer garn er jo bare latterlig.

Samme her Filifjonka - kortere foran og lengre bak og rettstrikk. Jeg har faktisk en som jeg bruker fortsatt - 30 år og like fin. Er så stolt av den, i jordfarger til og med og noe mohairacryl lignende garn. Det var kjempepoppis midt på 80 tallet. Den er ikke sånn at den må gres med børste heldigvis.

Strekkbuksen derimot tror jeg ikke dukker opp igjen - men om vi skulle få se Skappel iført en slik, så skal jeg selge den på Finn til høystbydende.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 10:14   #216
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.829
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du Skappel-genseren?

Opprinnelig lagt inn av Mamari, her.

Samme her Filifjonka - kortere foran og lengre bak og rettstrikk. Jeg har faktisk en som jeg bruker fortsatt - 30 år og like fin. Er så stolt av den, i jordfarger til og med og noe mohairacryl lignende garn. Det var kjempepoppis midt på 80 tallet. Den er ikke sånn at den må gres med børste heldigvis.

Strekkbuksen derimot tror jeg ikke dukker opp igjen - men om vi skulle få se Skappel iført en slik, så skal jeg selge den på Finn til høystbydende.

Tiåringen min har strekkbukse - innkjøpt i London i fjor høst. Man skal aldri si aldri.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 10:23   #217
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du Skappel-genseren?

Strekkbukse!??

Jeg husker de virkelig med gru. Men jeg har jo just kjøpt meg genser med leopardprint, det trodde jeg virkelig aldri kom til å skje, inntil for omtrent en ukes tid siden, så ...

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 10:26   #218
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Liker du Skappel-genseren?

Se det se det... kanskje strekkbuksene er på vei inn. London mote kimser man ikke av nei.

Men Bomull - kan du ikke se deg selv iførte en lekker strekkbukse til leopardgenseren?

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 12:18   #219
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du Skappel-genseren?

Opprinnelig lagt inn av Mamari, her.

Se det se det... kanskje strekkbuksene er på vei inn. London mote kimser man ikke av nei.

Men Bomull - kan du ikke se deg selv iførte en lekker strekkbukse til leopardgenseren?











__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no