Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteter

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du verv i frivillighet/barns aktiviteter?
Har ikke hatt verv de siste årene/aldri hatt 23 13,53%
Har ingen verv for tiden 40 23,53%
Har ett verv verv 50 29,41%
Har flere verv 57 33,53%
Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-13, 09:18   #1
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.441
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteter

Er det slik at verv og frivillighet i lokale organisasjoner og barns aktiviteter er jevnt fordelt utover mange eller er det en tendens til at de samme menneskene går igjen mange steder? Jeg liker å tenke at alle bidrar og at de fleste engasjerer seg i det ene eller det andre, men medfører dette riktighet? Eller er det slik at noen trekker store deler av lasset?

Hvordan er der dere bor? Deltar noen få, de fleste eller alle? Har du ett eller flere verv i ulike organisasjoner, det være seg som FAU-representant, styremedlem i borettslaget, styremedlem i korpset, fotballtrener eller annet? Eller om du ikke har verv? Hvorfor/hvorfor ikke?

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-13, 09:24   #2
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.808
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteter

Hos oss treffer jeg mange av de samme foreldrene, og flere av disse foreldrene har flere verv, inkl. meg selv. Jeg liker å være med i ungenes fritidsaktiviteter, selv om jeg vet at jeg til tider klager over at det er travelt. Det er vel det man kan si er "selvvalgt" travelhet.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-13, 09:24   #3
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteter

Nå har jeg et pauseår fra absolutt alle verv, for det toppet seg litt i fjor hvor jeg var klassekontakt for 3. trinn, satt i fau for 5. trinn og var nestleder der, var vara for 1.trinn, satt i skolemiljøutvalget og samarbeidsutvalget på skolen og var leder i velforeningen lokalt og var foreldrekontakt i barnekoret. Det startet i det små også bare ballet det på seg etterhvert som årene gikk. Det er dumt det skal være så vanskelig å få tak i folk som vil stille på de forskjellige tingene. Så jeg bare satte stopp for alt en liten stund nå, men jeg kommer nok sterker tilbake igjen, men da ikke så mye på en gang. Prøver å fordele meg litt sånn at jeg stiller opp litt for alle ungene mine.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-13, 09:26   #4
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.491
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteter

Ingenting pr nå, men det eneste jeg kunne vært er vel foreldrekontakt i bhg, og det er jeg ikke. Ingen avungene deltar på noe, og de er alts å barnehageunger enda. Jeg ser for meg at det blir både klassekontakt og verd i fritidsaktiviterer etterhvert som de blir eldre, jerg vil jo gjerne delta i det de gjør, ha et lite innsyn, og mannen er antakelig selvskreven deltaker på fotballtreningene om noen av ungene går den veien. Han er også typen som alltid får og tar diverse verv i alle mulige sammenhenger, vi har hatt vår runde i borettslaget begge to, men han også på jobb.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-13, 09:32   #5
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteter

Jeg sitter i FAU. I likhet med Malama har jeg så små barn at det ikke er noe mer jeg kunne vært involvert i når det gjelder dem. Jeg ser ikke bort i fra at jeg kan finne på å engasjere meg i ting de begynner med seinere, jeg har en tendens til å rote på meg verv.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-13, 09:36   #6
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteter

Våre er så små at det ikke er noe å delta i der. Ingen FAU i barnepark, og hverken svømmingen til de to yngste eller turn til eldstemann krever dugnader eller frivillighet av annet slag. Vi kommer absolutt til å delta når det blir aktuelt.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-13, 09:38   #7
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.441
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteter

Selv treffer jeg mange av de samme foreldrene rundt omkring. Flere av disse foreldrene har flere verv, samtidig treffer jeg de som ikke har noen verv.

Jeg liker å bidra og synes det er viktig. Jeg har flere verv og bidrar med glede.
Men med flere verv samt krevende jobb med overtid og utenlandsoppdrag har jeg rett og slett ikke kapasitet til mer. Det er ikke ok å bli utbrent i 30-40 års alder heller. Jeg har derfor takket nei til et verv. Resultatet er at en fritidsaktivitet kanskje legges ned fordi det ikke er noen som vil ta på seg ansvaret. Samtidig er det nok en god del som ikke har verv. Slites mellom å ta hensyn til meg selv og å stille opp selvom jeg vet at det blir en belastning mer enn glede.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-13, 09:41   #8
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteter

Mine to er også så små at de ikke har fritidsaktiviteter enda. Men jeg sitter i FAU.
Jeg er en slik person som liker å ha et ord med i laget, og da må man også stille opp. Jeg kommer nok (som min mor var) til å være med på det meste som gjelder ungene oppover.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-13, 09:42   #9
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteter

Jeg er leder for FAU på andre året. Har vært leder av beboerforeningen i årevis til jeg endelig ble kvitt det for litt siden.

Det er de samme foreldrene stort sett har verv overalt. Men det er en liten skole, så ikke mange å fordele det på.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-13, 09:42   #10
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteter

Jeg og min mann dekker opp for ganske mange andre fraværende foreldre når det gjelder å engasjere seg i ungenes skole og aktiviteter.

Det er de samme folkene som dukker opp på foreldremøtene i barnehagen, skolen, fotballen og korpset. Og de samme foreldrene som følger og er med på treninger og kamper på håndball og fotball. Og det er de samme foreldrene man aldri ser, og som man fortsatt ikke aner hvem er snart halvveis i fjerde klasse.

Jeg er foreldrekontakt på håndballen. Mannen er på fotballen, og der er han også hjelpetrener. Han er et-eller-annet i loppemarkedkomiteen til korpset, og FAU-repr. for klassen til Knotten. Og der klarte han, tross advarsler før han gikk på første møte, å bli nestleder i FAU.
Tidligere har vi dekket klassekontakt, FAU-rep. i både skole og barnehage, SU-medlem i barnehage osv.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare

Sist redigert av Ru : 04-10-13 kl 10:02.
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-13, 09:51   #11
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.843
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteter

Jeg er med i fau det var jeg i bhg og er nå på skolen
Speideren krever lite foreldreaktivitet foreløbig, i fjor da poden var med på fotball var mannen hjelpetrener.

Mitt inntrykk er at det er de samme som stiller opp

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-13, 10:07   #12
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.935
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteter

Jeg er foreløpig den eneste som har svart at jeg ikke har og aldri har hatt verv. Det er for vår familie som helhet en sannhet med modifikasjoner. Mannen er med i SU. Jeg stiller opp på alt av dugnader så sant jeg er hjemme. Men jeg har noen helseissues som gjør at jeg ikke kan eller vil forplikte meg til å stille opp. Det handler om å sette grenser for meg selv i forhold til dagsform/periodeform.

Kanskje leser jeg noen av dere feil eller med vrangbrillene på, men jeg synes jeg merker en småsur undertone rundt "fraværende foreldre" og å "engasjere seg" kontra å "ikke engasjere seg". Det kan være plausible grunner til at man ikke påtar seg verv, altså. Det betyr ikke at man driter i hva ungene driver med, eller tar som en selvfølge at andre skal gjøre jobben for en. Det er mange måter å bidra på. En av mødrene i klassen bidrar på absolutt alt. Men sist hennes barn måtte hentes på skolen fordi barnet var sykt var det jeg som tok fri fra min jobb og gjorde det mens hun var på jobb. Det at noen bidrar etter evne i bakgrunnen betyr ikke at man er fraværende rundt å engasjere seg i barnas hverdag.

banana er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-10-13, 10:09   #13
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.491
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteter

Det er mange måter å bidra på, og jeg har vel og merke ikke stemt, men jeg har altså heller ingen verv.

Ser for meg at det nok blir noe, ett og hitt og ditt og datt, men som du sier er det mange måter å engasjere seg på.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-13, 10:09   #14
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteter

Jeg har ledet Samarbeidsutvalget i barnehagen og FAU på skolen og jeg har vært klassekontakt. Mannen er frivillig fotballtrener.

Akkurat nå har jeg ingen formelle verv, men jeg er engasjert i støtteapparatet rundt en av jentenes fritidsaktiviteter. Jeg har også vært med på en del spontanorganisering av klasseaktiviteter. Og jeg prøver å si ja når klassekontakter eller FAU ber om hjelp. Jeg tar vel min del og kanskje delen til en til, men jeg prøver å være bevisst på å ikke la det ta helt overhånd. Jeg vil ikke være vekke fra jentene hver kveld, fordi jeg skal på møter, selv om møtene er der for deres skyld. Nå nærmer vi oss ungdomsskolen og da regner jeg med å ta en ny runde med verv der.

Og ja, jeg kjenner meg igjen i at det er de samme foreldrene man treffer igjen og igjen. Samtidig så kan det bli en selvoppfyllende profeti. Jeg har opplevd noen organisasjoner der det var de samme som hadde drevet det lenge og der tonen var så intern at det var nesten umulig for andre å få hjelpe til, selv om de kanskje ønsket å gjøre en innsats.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-13, 10:14   #15
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteter

Jeg har hatt (og har ) verv i barnehage og på skole, men inntil nylig ingenting i barnas aktiviteter. Nå også et styreverv i idrettslaget.

Mannen har hatt diverse trener/oppmann-oppgaver.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-13, 10:17   #16
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.596
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteter

Banana, jeg tror nok alle skjønner at det ikke er alle som kan ta på seg verv. Men det er forskjell på ikke å ha verv og ikke å stille opp på noe som helst. Hvis alle som ikke hadde verv hadde bidratt på det de kunne av dugnader og lignende, hadde det nok vært enklere å få folk til å ta verv også.

Det er nok mange som går igjen i ulike verv og komiteer. Jeg kan huske pappa kommenterte en gang at de nesten ikke husket hvilket styremøte de var på, for det var stort sett de samme som satt i styret i både kor og speider.

Hos oss er mannen FAU-representant, og har sittet i SU i barnehagen. Jeg har ingen verv i egenskap av forelder, men har hatt en del andre verv som politiker.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-13, 10:26   #17
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.687
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Blunk

Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteter

Det varierer light hvor mange verv jeg har, men har de siste årene hatt minst ett. Det varierer jo hvor mye jobb det er da. Akkurat nå er jeg kasserer for klassen, økonomiansvarlig for fotballaget og leder av 17. Mai- komitéen. Den siste er jo betydelig mer arbeid enn de to første.

__________________
2005 og 2010
Apple er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-10-13, 10:27   #18
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.355
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteter

Jeg sitter i FAU og i foreldregruppa i sporten eldstejenta driver med.

FAU er ikke så forferdelig mye arbeid i grunnen. Å være i foreldregruppa i denne sportsgrenen derimot, er masse arbeid. Det går mange mange timer i uka. Det er stort sett greitt, og til tider gøy, noen ganger frustrerende.

Jevn fordeling?? Et lite øyeblikk, skal bare skru på lattermaskinen.... Nei du, ikke mye jevnt der, det er alltid de samme som sier ja.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-13, 10:31   #19
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteter

Jeg svarte før jeg leste. Har ikke verv i fritidsaktiviteter nå. Men vi er med på alt av dugnader. Jeg og mannen har til enhver tid vært foreldrekontakt for en eller flere klasser på skolen, og i forrige barnehage var jeg FAU og SU representant i 7 år, de siste 3 som SU-leder. Når minsten starter i skolekorpset neste år, går vi nok inn med verv der også, regner jeg med.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-13, 10:36   #20
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frivillighet og verv i lokale organisasjoner og barns aktiviteter

Jeg sitter i skolens FAU på ørtende året siden ingen andre vil, jeg sitter også i skolens SU. Var i SU på ungenes barnehager også i sin tid. Mannen min er sponsoransvarlig i idrettslaget til ungene og formann i velforeningen. For egen del er jeg med i min fagforenings lokale kretsstyre og sitter i foreningens sentralstyre som leder for medlemmer med samme rolle som jeg har. Da måtte jeg si fra meg mitt mangeårige verv i valgkomiteen. I tillegg kommer selvsagt dugnader og annen felles innsats.

Jeg liker å være engasjert, være der jeg kan påvirke og å ta ledelse på ting. Samtidig er det fint for ungene å se at foreldre engasjerer seg på deres vegne.

Det er de samme jeg treffer på kunstgressdugnad og FAU, utdeling av reflekskampanjen på skolen og som lagledere for håndballen. At ikke alle har mental eller fysisk helse til å ta på seg verv eller bidra på andre måter er nå en ting, men jeg tipper at en del nok kunne bidratt noe mer og at deres barn egentlig er prisgitt innsatsen fra andre foreldre.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no